یزدفردا: وحید مفید (مدیر کل فراورده‌های خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو) در در واکنش به خبر تولید بستنی نامرغوب از سوی یک شرکت شامپوسازی، بیان کرد: بعید می‌دانم یک شرکت شامپوسازی بتواند اقدام به چنین کاری کند.

 

مدیر کل فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو به خبر تولید بستنی توسط شرکت شامپوسازی واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا، وحید مفید (مدیر کل فراورده‌های خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو) در در واکنش به خبر تولید بستنی نامرغوب از سوی یک شرکت شامپوسازی، بیان کرد: بعید می‌دانم یک شرکت شامپوسازی بتواند اقدام به چنین کاری کند. اخذ مجوز تولید شامپو در حوزه تولیدات آرایشی و بهداشتی است و بستنی مربوط به حوزه غذا در سازمان ما می‌شود. مگر اینکه کسی بدون پروانه اقدام کند که تا الان گزارشی در این باره نداشته‌ایم.

وی افزود: لازمه تولیدات مواد غذائی که شامل بستنی هم می‌شود، اخذ مجوز جی‌ان‌پی غذائی است. کارخانه برای تولید و پخش محصول خود باید پروانه‌های بهره برداری و ساخت غذائی دریافت کند و بعد می‌تواند اقدام به تولید و پخش مواد خوراکی خود کند.

مفید تصریح کرد: به هر حال اگر کسی تولید غیرمجاز داشته باشد، مخفی نمی‌ماند. حساسیت لازم برای هر کالای خوراکی که به بازار می‌آید وجود دارد. من بعید می‌دانم شایعات صحت داشته باشند.

مدیر فرآورده‌های خوراکی سازمان غذا و دارو گفت: البته پیرو این شایعات سازمان غذا و دارو پرس و جوی لازم را می‌کند. البته باز هم بعید می‌دانم که چنین اقدامی اتفاق افتاده باشد و همانطور که گفتم تا الان گزارشی نداشتیم.

 

روز گذشته خبری در شبکه های اجتماعی منتشر شد که بستنی یخی سنتی به همراه خاک شیر و تخم شربتی محصول جدیدی است که توسط یک شرکت شامپوسازی تولید شده است.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا