یزدفردا: بار دوم که به بازار رفتم توانستم داخل شوم. توی لابی گوشه‌ای نشسته بودم که کیارستمی وارد شد. ناگهان دور و برش شلوغ شد. جماعت دورش را گرفتند. نمی‌دانم چه شد یکی بهش گفت فلانی که آنجا نشسته کارگردان کودک و سرباز است. کیارستمی دور و بری‌هایش را ول کرد، آمد، نشست سر میز ما شروع کرد به صحبت با ما...

«توی لابی گوشه‌ای نشسته بودم که کیارستمی وارد شد. ناگهان دور و برش شلوغ شد. جماعت دورش را گرفتند. نمی‌دانم چه شد یکی بهش گفت فلانی که آنجا نشسته کارگردان کودک و سرباز است...»

ماهنامه اندیشه پویا در شماره تازه خود (۶۰) به بهانه اکران «قصر شیرین» به سراغ «رضا میرکریمی»، کارگردانش این فیلم رفته و با او به گفت‌وگو نشسته است.

میرکریمی در بخشی از این گفت‌وگو خاطره جالبی از رویارویی‌اش با عباس کیارستمی را تعریف کرده که با هم می‌خوانیم: «بازخوردهای خوبی از اولین فیلمم، «کودک و سرباز» گرفتم؛ به‌خصوص در بخش بین‌الملل جشنواره. بازار فیلم جشنواره در هتل لاله بود و رفتم سری به آنجا بزنم. خیلی جوان بودم و کسی من را نمی‌شناخت. راهم ندادند. گفتم من در بخش مسابقه فیلم دارم و فیلمم در بازار فیلم جشنواره هم هست. گفتند باشد، نیازی نیست خودت اینجا باشی!

بار دوم که به بازار رفتم توانستم داخل شوم. توی لابی گوشه‌ای نشسته بودم که کیارستمی وارد شد. ناگهان دور و برش شلوغ شد. جماعت دورش را گرفتند. نمی‌دانم چه شد یکی بهش گفت فلانی که آنجا نشسته کارگردان کودک و سرباز است. کیارستمی دور و بری‌هایش را ول کرد، آمد، نشست سر میز ما شروع کرد به صحبت با ما. گفت: فیلم تو بهترین فیلمی است که امسال در جشنواره دیده‌ام! این برایم خیلی هیجان‌انگیز بود. بعد هم دستم را گرفت و برد به غرفه‌های جشنواره‌ها و به خریدارانی که در جشنواره بودند، معرفی‌ام کرد. آن سال فرانچسکو رُزی مهمان ویژۀ جشنواره بود و کیارستمی او را دعوت کرد بیاید فیلم من را ببیند. برای من تجربۀ بی‌نظیری بود...»

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا