یزدفردا:عملیات اجرایی احداث قطعه اول محور جدید پلدختر- خرم آباد با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، در ادامه سفر محمد اسلامی به استان لرستان، عملیات احداث قطعه اول محور جدید پلدختر-خرم آباد آغاز شد.

اسلامی در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی این مسیر در جمع خبرنگاران گفت: یکی از اقدامات جهادی که بعد از وقوع سیلاب فروردین ماه در کشور رخ داد، بازگشایی راه‌ها بود. در این سیل بیش‌ترین آسیب به جاده خرم آباد-پلدختر به طول ۹۵ کیلومتر وارد شد که بیش از ۴۰ کیلومتر از این مسیر از بین رفت.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به احداث محور جدید پلدختر-خرم آباد افزود: اولویت ما این بود که مسیریابی جدیدی انجام دهیم و با مطالعات زمین شناسی مسیر ایمن انتخاب کنیم. همچنین نیاز بود که عبور مسیر از کنار شهرهایی که اقتصاد آن‌ها با این جاده آمیخته است، انجام شود، ضمن اینکه آسیب‌پذیری از رودخانه‌های خروشان منطقه نداشته باشد.

وی ادامه داد: پس از آنکه مطالعات مهندس مشاور انجام شد، در مناقصه قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان پیمانکار انتخاب شد و اکنون شاهد آغاز عملیات اجرایی احداث این مسیر هستیم. باقی قطعات نیز در دست طراحی است و به محض آماده شدن اسناد، قرارداد اجرایی آن به امضا خواهد رسید.

اسلامی با اشاره به مشخصات این محور گفت: مدت زمانی که برای احداث این جاده پیش‌بینی شده، ۳۰ ماه است و امیدوار هستیم که بتوانیم این پروژه را در این مدت اجرایی کنیم.

وی افزود: این جاده یک جاده ایمن و استاندارد با عرض استاندارد است که از پل‌ها و تونل‌های بزرگ برخوردار است.

این عضو کابینه دوازدهم در انتها درباره جاده فعلی پلدختر-خرم آباد گفت: مسیر فعلی برای دسترسی محلی به صورت موقت بازگشایی شده است. بهسازی و روکش آسفالت این مسیر به‌تدریج در حال انجام است، که مردم بتوانند تا زمان بهره‌برداری از جاده جدید، از این جاده به عنوان دسترسی محلی استفاده کنند.

گفتنی است: طول این محور ۴۳ کیلومتر است که قطعه یک آن ۱۷.۵ کیلومتر طول دارد. اعتبار پیش بینی شده برای این قطعه ۲۸۴۵ میلیارد ریال است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا