یزدفردا:امام جمعه اهواز با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری در حوزه رونق تولید گفت: امیدواریم با کمک مسئولان بتوانیم موانع صنعت را در بخش کشاورزی و خدمات برطرف کنیم؛ یکی از موانعی که سر راه تولید و کارخانه ها قرار دارد، بانک‌ها هستند که اگر مشکل بانک‌ها در کشور حل شود بخش عمده‌ای از اقتصاد مقاومتی رقم خواهد خورد.


حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدعبدالنبی موسوی‌فرد، امروز، ۱۸ مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه اهواز ضمن تأکید بر رعایت تقوای الهی به بیان تفسیر کوتاهی از سوره اسرا پرداخت و اظهار کرد: از دیرباز شبهاتی به موضوع معراج رسول اکرم (ص) که در نخستین آیه این سوره مطرح شده، از سوی مخالفان وارد شده است که یکی از آنها در زمینه علم هیات است. اگر علوم ما اسلامی بود هیچ یک از این شبهات وارد نمی‌شد.

وی ادامه داد: باید بدانیم وقتی علوم را ترسیم می‌کنیم پایین‌ترین مرحله آن علوم تجربی، مرحله بالاتر ریاضیات، سپس فلسفه، سپس عرفان نظری، مرحله بالاتر عرفان شهودی و بالاترین علم، وحی الهی است و علوم پایین‌تر از علوم بالاتر، مبانی خود را دریافت می‌کنند؛ چطور می‌شود علمی که مبانی خود را از علوم بالاتر نمی‌گیرد به معراج رسول خدا (ص) شبهه وارد کند؟

موسوی‌فرد در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) به بیان مناسبت‌های هفته پیش رو پرداخت و اظهار کرد: در روزهای آینده عرفه را پیش رو داریم که شب‌ زنده داری در شب عرفه، ثمراتی از استجابت دعا، کسب ثواب صد و هفتاد سال عبادت و بخشش الهی را برای انسان به همراه دارد. همچنین عید قربان در پیش است که نماز آن به امامت آیت‌الله موسوی جزایری ساعت ۸ روز دوشنبه در همین مکان اقامه می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان در ادامه سخنان خود با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری در حوزه رونق تولید گفت: در روزهای گذشته بازدیدی از شرکت لوله‌سازی اهواز داشتم که موفق عمل می‌کند. امیدواریم با کمک مسئولان بتوانیم موانع صنعت را در بخش کشاورزی و خدمات برطرف کنیم. یکی از موانعی که سر راه این کارخانه‌ها از جمله لوله سازی است، بانک‌ها هستند؛ اگر مشکل بانک‌ها در کشور حل شود بخش عمده‌ای از اقتصاد مقاومتی رقم خواهد خورد.

وی همچنین با اشاره به بازدید خود از مناطق محروم اندیکا گفت: ما در حاشیه اهواز نیز محرومیت و مصیبت داریم اما تا نرویم و نبینیم، متوجه آنها نمی شویم. دولتمردان باید عزم خود را جزم کنند تا مشکلات را یکی پس از دیگری حل کنند. به دنبال این هستیم با کمک مسئولان این مسائل را برطرف کنیم.

موسوی‌فرد در پایان با اشاره به تحریم ها تصریح کرد: بارها گفته ام اگر مسئولان نظام در جریان مذاکره، کلام مقام معظم رهبری را سرلوحه خود قرار می دادند ما کمترین خسارت را می‌دیدیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا