یزدفردا:ناصریان طی نامه های جداگانه ای به وزرای راه و شهرسازی، نیرو ، معاون عمران ، و رئیس کل بانک مرکزی خواستار تسریع در فرآیند پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت و همچنین تخصیص اعتبارات صرفا برای خسارت های ثبت شده در سامانه سجاد به سیلزدگان شد.

به گزارش یزدفردا به نقل از  وزارت کشور؛ ناصریان دبیر کمیته برآورد، تعیین خسارت و تخصیص منابع قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیلزده در نامه هایی به وزرای راه و شهرسازی، نیرو ، با استناد به مصوبه هیات وزیران  و با اشاره به مبالغ تخصیص داده شده جهت ترمیم زیر ساخت های حوزه راه و شهرسازی ، همچنین دستگاه های ذیربط در حوزه وزارت نیرو(آبفاء و آب و برق) و تاسیسات و زیر ساخت های شهری و روستایی بر جبران خسارت های ناشی از سیل فروردین ماه سالجاری تاکید کرد.

در مکاتبات ناصریان تصریح شده: اعتبارات مذکور باید صرفاّ بابت جبران خسارتهایی که اطلاعات آنها در سامانه جامع امداد و بازسازی دولت(سجاد) ثبت شده است هزینه گردد.

همچنین ناصریان در نامه ای جداگانه خطاب به رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اعلام سهم بانک های عامل به تفکیک بخش مسکن، کشاورزی،صنعت ،معدن و تجارت و سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری به تسریع در اقدام در خصوص اختصاص سی هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت (با سود و کارمزد ۴ درصد در مناطق روستایی و ۵ درصد در مناطق شهری) تاکید کرد.
 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا