یزدفردا: جنیدی درباره نظر قانون در خصوص ورود زنان به ورزشگاه‌ها عنوان کرد: کاری به بیرون که چه اتفاقی افتاده است ندارم، از نظر من چیزی که به موجب صریح قانون منع نشده اصل بر جواز است و این یک حکم حقوقی است.

معاونت حقوقی رئیس جمهور بیان کرد: دولت موافق حضور زنان در ورزشگاه‌ها است و این مسئله هیچ منع قانونی ندارد.


به گزارش ایلنا، لعیا جنیدی درباره اینکه گفته می‌شود شرط حضور زنان در ورزشگاه‌ها بستگی به نظر دولت دارد این موضوع تا چه حد در کابینه پیگیری شده است، گفت: دولت موافق ورود خانم‌ها به وزرشگاه‌هاست و می‌دانم وزرات وزش و جوانان هم همیشه پیگیر این موضوع بوده است.

معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری تاکید کرد: برای ورود خانم‌ها باید یک هماهنگی بین قوا به وجود بیاید.

وی در خصوص این‌که عنوان می‌شود آیا خانم‌های علاقه‌مند به حضور در وزرشگاه‌ها می‌توانند از طریق معاونت حقوقی ریاست جمهوری این موضوع را پیگیری کنند، گفت: دستگاه اجرایی ذی ربطش وزارت ورزش و جوانان است، اما اگر آن‌ها کمکی را لازم بدانند حتما معاونت حقوقی پیگیری خواهد کرد.

جنیدی درباره نظر قانون در خصوص ورود زنان به ورزشگاه‌ها عنوان کرد: کاری به بیرون که چه اتفاقی افتاده است ندارم، از نظر من چیزی که به موجب صریح قانون منع نشده اصل بر جواز است و این یک حکم حقوقی است.

وی خاطرنشان کرد: هیچ حقوق‌دانی نمی‌تواند این حکم را زیر پا بگذارد، زیرا این حکم روشن است.

معاونت حقوقی ریاست جمهوری بیان کرد: عدم ورود زنان به وزرشگاه منع صریح نیاز ندارد و هنگامی که این منع وجود ندارد، اصل بر جواز است و من منعی برای ورود زنان به ورزشگاه ندیده‌ام.

فدراسیون جهانی فوتبال تا نهم شهریورماه به فدراسیون ایران زمان داده تا تکلیف حضور زنان در ورزشگاه‌ها مشخص شود.

بحث حضور زنان در ورزشگاه‌ها برای تماشای مسابقات فوتبال این روز‌ها با هشدار‌هایی که فدراسیون جهانی فوتبال داده بسیار جدی‌تر از قبل دنبال می‌شود.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا