یزدفردا:معاون رئیس جمهوری در امور مجلس گفت: دولت استفاده از ظرفیت مرز و رونق بازارچه‌های مرزی، مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد را به عنوان یکی از سیاست‌های بخش اقتصادی در دستور کار خود دارد.

به گزارش یزدفردا به نقل از ایرنا، حسینعلی امیری روز شنبه در حاشیه بازدید از مرز ماهیرود شهرستان مرزی سربیشه در جمع خبرنگاران افزود: مقام معظم رهبری امسال را به نام رونق تولید نامگذاری کرده‌اند لذا در شرایط تحریم، رونق اقتصادی از سیاست‌های راهبردی دولت است.

وی بیان کرد: رئیس جمهوری نیز تاکید دارند اعضای دولت به استان‌ها سفر کرده با مردم گفت و گو داشته باشند و مشکلات را از نزدیک ببینند، بشنوند و با اقشار مختلف مردم ملاقات کنند و سیاست‌های عمومی دولت را در استان‌ها پیگیری کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری اظهار داشت: امروز با همین نگاه در استان خراسان جنوبی هستیم روز گذشته نیز برنامه‌هایی در جاهای دیگر استان داشتیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی در مرز وجود دارد گفت: از نظر دولت داشتن مرز یک امتیاز و فرصت است اما چگونگی و نحوه استفاده از آن طبق برنامه‌ریزی‌هایی که باید انجام شود، خیلی تعیین کننده است.

امیری افزود: امروز با حضور نماینده مردم در مجلس، استاندار، معاونان و مسئولان خراسان جنوبی از مرز ماهیرود بازدید و ظرفیت‌ها را از نزدیک مشاهده کردیم.

وی گفت: همچنین نشستی با دستگاه‌ها و بخش‌های اجرایی مرتبط با مرز برگزار و مشکلات مطرح می‌شود.

وی اظهار داشت: معمولا اینگونه است هر کدام از اعضای دولت گزارشی از سفرهای استانی را در جلسه هیات دولت تشریح کنند و جایی که نیاز به دستور رئیس جمهوری یا معاون اول ایشان باشد پیگیری می‌شود و بخش‌هایی که مربوط به قوه مجریه، دستگاه‌های اجرایی و سایر است نیز در دستور پیگیری قرار می‌دهند.

معاون رئیس جمهوری ادامه داد: فردا گزارش سفر به خراسان جنوبی را در جلسه هیات دولت تشریح خواهیم کرد که بخش اصلی گزارش این سفر در ارتباط با بازارچه ماهیرود، ظرفیت‌ها، شرایط و پیشنهادات مقامات محلی خواهد بود.

امیری عصر روز گذشته (جمعه) وارد بیرجند شد و ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهیدان در گلزار شهدای این شهر، با خانواده شهیدان ابراهیم و محمد عباسی نیز دیدار کرد.

بازدید از بازارچه و پایانه مرزی ماهیرود، سایت مرزی منطقه ویژه اقتصادی، شرکت در شورای ساماندهی مبادلات مرزی، کارگروه توسعه صادرات استان، بازدید از واحدهای صنعتی در شهرک صنعتی بیرجند و دیدار با مسئولان استان از برنامه‌های سفر ۲ روزه معاون رئیس جمهوری در خراسان جنوبی است.

بازارچه ماهیرود در فاصله ۲۴۰ کیلومتری شهر بیرجند و ۱۴۰ کیلومتری شهر سربیشه قرار دارد، این بازارچه با شهر فراه مرکز استانی به همین نام در افغانستان ۱۵۰ کیلومتر فاصله دارد.

فعالیت بازارچه ماهیرود از تیرماه ۸۸ همزمان با شروع فعالیت گمرک مرز رسمی ماهیرود آغاز شد.

استان مرزی خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر با افغانستان مرز مشترک و چهار بازارچه مرزی دارد. 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا