یزدفردا:با حضور فریبا نظری مشاور وزیر کشور درامور زنان و خانواده، دومین نشست سراسری مدیران کل امور بانوان و خانواده استانداری های سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش یزدفردا به نقل از  وزارت کشور؛ فریبا نظری مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده در این نشست ضمن تاکید بر تداوم تعامل کارشناسی و اداری در سطح استان به منظور تحقق مناسب ترین و پویاترین وضعیت دفاتر امور بانوان و خانواده استانداري ها با حوزه هاي درون و برون سازماني، از حسن توجه و عنايت وزير و استانداران سراسر كشور به تقويت و ارتقاي فعاليت ها و برنامه هاي حوزه زنان و خانواده قدرداني کرد.

نظری یادآور شد: طبق فرمايش وزیر کشور در اختتاميه همایش فرمانداران سراسر کشور، به فرمانداران نيز توصيه شد مانند استانداران؛ یکی از معاونت های خود را به زنان مدير اختصاص دهند. بديهي است لازمه تحقق این مهم، مطالبه و پیگیری مدیران کل دفاتر امور بانوان است.

این مقام مسئول از مدیران كل امور بانوان و خانواده کشور خواست با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، از جانبداری سیاسی و حضور غير ضروري در معرض رسانه ها پرهیز نمایند.

در پایان این نشست تعدادی از مديران كل استان ها نظرات و پیشنهادهاي خود را در محورهايي هم چون ابلاغ شاخص های عدالت جنسیتی، بازآرایی ساختار دفاتر امور بانوان و خانواده در استان ها مطابق ماده ۱۰۱ قانون برنامه ششم توسعه، پیگیری راه اندازی مرکز نوآوری و شکوفایی بانوان، جمع آوری ظرفیت ها و چالش های صنایع دستی در استان ها و مشکلات مربوط به وثایق و ضمانت های بانکی زنان تولید کننده ارائه کرد که مقرر شد این مسائل توسط کارشناسان دفتر زنان و خانواده وزارت کشور مورد بررسی و در دستور کار قرار گیرد.

گفتنی است با تاکید مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده ، برای انتقال دانش و تجربه سازمانی و جانشین پروری ، مدیران کل امور بانوان و خانواده به همراه مجموعه همکاران خود در این نشست مجازی شرکت نمودند.

شایان ذکر است بخش دوم این نشست هفته آینده برگزار خواهد شد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا