یزدفردا:وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به همکاری بین فرهنگ و صنعت ، از هنرمندان درخواست کرد در نهادینه کردن تولیدملی و حمایت از کالای ایرانی در جامعه، گام بردارند و کمیته فرهنگ و صنعت با حضور هنرمندان تشکیل خواهد شد

به گزارش یزدفردا به نقل از شاتا،وزیر صنعت معدن تجارت در نشست هم‌اندیشی خود با هنرمندان و اعضای انجمن های هنری کشور با اشاره به اینکه مقابله با تحریم و حمایت از کالای ایرانی باید به وسیله هنرمندان فرهنگ‌سازی شود گفت: هنر تنها وسیله‌ای است که می‌تواند به ماندگاری کمک کند.

او تاکید کرد: جامعه هنری حمایت از کالای ایرانی را باید فرهنگ سازی کند یعنی اینکه هنرمندان باید درآثار خود به هرنحوی که شده‌از کالای ایرانی و خرید آن حمایت کنند،به نوعی دیگر جامعه هنری باید تبلیغ ایرانی بخرید را انجام دهند.

او ادامه داد: باید نقاشی ، فیلم ، شعر و هنر به کمک صنعت بیاید تا تولیدات در حوزه صنعت ماندگار شود.

او موافقت خود را با تشکیل کمیته فرهنگ و صنعت با حضور هنرمندان مختلف در جهت حمایت از تولید و کالای ملی اعلام کرد و گفت: ما باید تولید ملی را برای مردم جا بیندازیم ظرفیت های هنری مثل ارکستر سمفونیک تهران طرفیت های مناسبی برای این امر دارند و واحدهای صنعتی می نوانند از این راه سود ببرند.

رحمانی با اشاره به تأثیر زبان هنر در میان مردم گفت: مسئولین با هنرمندان و دانشمندان اهل کتاب باید ارتباط بیشتری داشته باشند و خواهان تداوم جلسات با هنرمندان برای انجام مصوبات آن شد
او همچنین به نشست های مختلف در راستای ارتباط صنعت و دانشگاه اشاره کرد.

وزیر صنعت و معدن و تجارت در بخش دیگری از صحبت هایش به ثبت سفارش و ممنوعیت بعضی از کالاها اشاره کرد و گفت: ممکن است که بعضی از کالاهای مورد نیاز هنرمندان تحت کد مجموعه ممنوع شده باشند با بررسی آنها می توان این مشکل را حل کرد.

او به قائم مقام بازرگانی خود دستور داد که ملزومات مورد نیاز هنرمندان را بررسی کندو اگر نیاز به رفع ممنوعیت یا صدور مجوزهای خاص دارد راانجام دهد.

رحمانی آمادگی وزارت صنعت را برای ساخت سریال هایی با موضوع صنعت که به فرهنگ سازی بپردازد اعلام کرد.

در این نشست هنرمندانی چون شهرداد روحانی،اسماعیل اذر،نوربخش،اصغر همت،شهرام گیل ابادی،محمد معتمدی ،اسماعیل خلج، آذررنگ،حبیب الله صادقی، مدیرعامل موسسه توسعه هنرهای معاصر ،شیرازی و تنی چند از هنرمندان حضور داشتند و مشکلات و دغدغه های خود را با وزیر صنعت،معدن و تجارت در میان گذاشتند و خواستار توجه بیشتر وزارت صنعت و توجه به فرهنگ و هنرمندان شدند.

در این نشست موضوعاتی مانند تامین مواد اولیه برای هنرمندان بخصوص هنرمندان نقاش، ضرورت حمایت از هنرمندان و پاسداشت زبان فارسی، فراهم شدن ملزومات برای هنرمندان تجسمی، پیشنهاد برگزاری جشنواره های فرهنگی هنری با محوریت صنعت،ضرورت استفاده صنایع و واحدهای تولیدی از موسیقی فاخر و بومی کشور،استفاده از فضاهای صنعتی و تولیدی در راستای تبلیغ هنر اصیل و ضرورت حمایت از هنرمندان تئاتر بویژه هنرمندان خرمشهر و آبادان مطرح شد‌.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا