یزدفردا:در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی، پروژه های صنعتی و معدنی این استان به صورت ویدیو کنفرانسی و با دستور رییس جمهور مورد افتتاح قرار گرفت.

به گزارش یزدفردا به نقل از شاتا، در این راستا و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرک صنعتی بیلوردی هریس، طرح تولید شیشه و بطری شیشه ای شرکت آذر مهر هریس به صورت ویدیو کنفرانسی با دستور رییس جمهور مورد افتتاح قرار گرفت.

این طرح با سرمایه گذاری ۲۵۶ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۶۶ نفر از جمله واحدهای صنعتی است که مورد بهره برداری قرار گرفته است.

همچنین تولید میلگرد آجدار شرکت فولاد صنعت صائب تبریز با سرمایه گذاری۶ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی ۳۳۰ نفر و تولید کنسانتره میوه غیرمرکبات شرکت گل کام آذر با سرمایه گذاری۷۰۶ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۰۰ نفر از دیگر طرح هایی بودند که به صورت ویدیو کنفرانسی و به دستور رییس جمهور افتتاح شدند.


سه طرح تولیدی فرش دستباف، انواع کفش تزریقی و البسه نظامی و مردانه در بنیاد تعاون زندانیان نیز با سرمایه گذاری ۶۳ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۵۰۰ نفر نیز از جمله طرح هایی بودند که مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفتند.

در این برنامه، نمایشگاه فرش تبریز و دیگر پروژه های زیربنایی و اقتصادی این استان نیز به صورت ویدیوکنفرانسی مورد بهره برداری واقع شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین نمایشگاه فرش تبریز را به صورت حضوری مورد بازدید و افتتاح قرار داده بود.

گفتنی است، در سفر رییس جمهور و کاروان تدبیر و امید به آذربایجان شرقی ۹۷ پروژه صنعتی با سرمایه گذاری بیش از یازده هزار میلیارد ریال در این استان به بهره برداری رسید.

در این ۹۷ پروژه زمینه اشتغال دو هزار نفر فراهم شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا