یزدفردا:معاون طرح و برنامه وزارت صنعت ،معدن و تجارت گفت: یکی از مهمترین مسائلی که در برنامه ریزی و سیاستگذاری تولید مد نظر داریم توازن در زنجیره ارزش صنایع مختلف است.

به گزارش یزدفردا به نقل از شاتا، سعید زرندی در ادامه سلسله جلسات هم اندیشی با انجمن ها و تشکل های بخش خصوصی در جمع انجمن های صنعت چرم و صنایع وابسته افزود: صنعت چرم و کفش ایران، صنعتی قدیمی و دارای مزیت نسبی است که در صورت تکمیل حلقه تولید موجب ایجاد ارزش افزوده بسیار بالا می شود.
معاون طرح و برنامه گفت: مشکلات مرتبط با کاهش کشتار دام در سال گذشته تاثیرمستقیمی بر صنعت چرم گذاشت که باید زمینه واردات مواد اولیه آن را فراهم نماییم.
وی افزود: با هم فکری با انجمن ها و تشکل های صنعت چرم ،مدلی برای تامین موداد اولیه مورد نیاز این صنعت تدوین می شود.
معاون طرح و برنامه همچنین تاکید کرد: صنعت کفش قابلیت های بالایی در کشور دارد و می تواند اشتغال زایی خوبی ایجاد کند.
زرندی با اشاره به صادرات ۱۰۰ میلیون دلاری کفش تصریح کرد: کفش تولید ایران می تواند با یک جهش صادراتی روبه رو شود چرا که زیر ساخت مناسبی در این صنعت وجود دارد.
معاون طرح و برنامه گفت: یکی از موضوعات در این صنعت، فعالیت زیاد واحدهای صنفی تولیدی با مجوز و یا بدون مجوز است که باید برای این بخش نیز تمهیدات لازم اندیشده شود.
وی گفت: صنوف تولیدی نیز دارای مشکلات نقدینگی هستند و در تسهیلات برای آن ها هم سهمی در نظر گرفته شده است.
وی در خصوص انتقادات صورت گرفته در جلسه در خصوص مالیات بر ارزش افزوده گفت: تقریبا در همه مسئولان کشوراتفاق نظر مشترک در خصوص مالیات بر ارزش افزوده شکل گرفته که این رویه ظلم به تولید است.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت ،معدن و تجارت گفت: امیدواریم با همراهی مطلوبی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تولید دارند، هرچه زودتر اصلاحات این قانون به نفع تولید انجام پذیرد.
در این جلسه انجمن ها و تشکل های صنعت چرم و کفش به بیان مسائل این صنعت، راهکارهای توسعه صادرات، تامین مواد اولیه و چگونگی داخلی سازی نیازهای خود پرداختند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا