یزدفردا:دبیرکل بنیاد هابیلیان گفت: هیچ سندی مبنی بر این‌که مسعود رجوی کشته شده در دست نیست. گروهک تروریستی منافقین برای از یاد رفتن جنایت‌های‌شان می‌خواهند سرکرده خود را مرده نشان دهند.  سیدجواد هاشمی‌نژاد در پاسخ به سوالی امروز گفت: امروز بحث ترور موضوع روز دنیا شده است و باید جایگاه ایران را در خصوص قربانیان ترور تبیین کنیم.

 
وی با اشاره به روی کار آمدن ترامپ در آمریکا، خاطرنشان کرد: هم اکنون تیمی در کاخ سفید روی کار آمده‌اند که برخی از آن‌ها از حامیان تروریست‌هایی هستند که در کشورمان تروهای بسیاری انجام داده‌اند.
 
وی ادامه داد: جان بلتون و افرادی مانند او بر طبل جنگ می‌کوبند. همچنین برخی دیگر از ساکنان کاخ سفید به دنبال ایجاد ناامنی در اقلیم کردستان و تلاش برای سرایت دادن تنش‌ها به داخل ایران بودند. علاوه بر این می‌خواستند موضوع برجام را به سمت درگیری‌های نظامی بکشانند که خوشبختانه موفق نشدند.
 
دبیرکل بنیاد هابیلیان با بیان این‌که «وقتی ایران در افکار عمومی دنیا متهم به حمایت از تروریسم می‌شود باید اطلاع‌رسانی لازم در خصوص این‌که خود ما جزو قربانیان ترور هستیم انجام شود»، تصریح کرد: باید آمار شهدای ترورمان و خساراتی که گروه‌های تروریستی به کشورمان وارد کردند در رسانه‌ها منعکس شود.
 
وی در پاسخ به سوال دیگری در این خصوص که همزمان با انتقال اعضای گروهک تروریستی منافقین به آلبانی، شما اعلام کرده بودید که با مسئولان این کشور صحبت کرده و به آن‌ها هشدارهای لازم را خواهید داد، توضیح داد: طبیعتا مسئولان دولت وظیفه مذاکرات دولتی را بر عهده دارند و ما در بنیاد هابیلیان سعی کردیم تا با راه‌اندازی سایتی به زبان آلبانیایی اطلاع‌رسانی لازم را در خصوص خطر این گروهک تروریستی برای مردم این کشور و همچنین جنایاتی که در منطقه انجام داده‌اند را داشته باشیم. مردم آلبانی باید متوجه می‌شدند که این گروهک در زمان حضورشان در کشورهای اروپایی نیز مسائلی را بوجود آوردند.
 
وی ادامه داد: خوشبختانه استقبال از اطلاع‌رسانی انجام شده ما بسیار خوب بود و بازتاب مثبتی هم در این خصوص دریافت کردیم. علاوه بر این با رسانه‌های آلبانی هم در این خصوص در ارتباط هستیم.
 
دبیرکل بنیاد هابیلیان با بیان این‌که« 70 نفر از گروهک منافقین از بدنه آن‌ها جدا شده‌اند»، خاطرنشان کرد: به عقیده من این شبکه نفاق در داخل آلبانی دفن خواهد شد.
 
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که ترکی الفیصل در اجلاسی که در پاریس برگزار شد، واژه مرحوم را برای مسعود رجوی استفاده کرد، آیا اسنادی برای مرگ او در دست است؟ گفت: مسعود رجوی قطعا زنده است. شبکه نفاق می‌خواهد به دو دلیل رجوی را کشته شده نشان دهد؛ یکی این‌که ایران و عراق از طریق اینترپل حکم جلب او را به دلیل کشتارش در منطقه و به ویژه در این دو کشور گرفته‌اند. دلیل دوم این‌که این گروهک می‌خواهند چهره جدید و دموکراسی‌خواه از خود به دنیا نشان دهند که این امر با وجود چهره‌ای مثل رجوی امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین می‌خواهند او را مرده نشان دهند.
 
وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص این‌که پس از حمله به مجلس اعلام کردید که می خواهید حقوق قربانیان ترور را پیگیری کنید، در این خصوص چه اقداماتی انجام داده‌اید؟ گفت: در حال حاضر مدارک و اسناد مختلفی در حوزه قربانیان ترور را جمع آوری کردیم. لیستی از 17 هزار شهید ترور با استفاده از مدارک معتبر گردآوری و به صورت کتابی رونمایی شده است. در آینده نیز کتاب های دیگری از این مجموعه رونمایی خواهند شد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا