سیدمحمدجواد ابطحی  در نشست علنی امروز(چهارشنبه) پارلمان، در جریان بررسی تقاضای عده ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر تشکیل کمیسیون ویژه زنان، جوانان و خانواده در تذکر آیین‌نامه‌ای گفت: بر اساس ماده (40) آیین‌نامه در مسائل مهم و استثنائى که براى کشور پیش مى‏ آید و در این خصوص تشکیل کمیسیون ویژه‏اى براى رسیدگى و تهیه گزارش ضرورت پیدا مى‏ کند، در این رابطه تشکیل کمیسیون ویژه زنان چه ویژگی و استثنایی دارد. اگر بخواهیم به این منوال پیش برویم باید برای کارگران، فرهنگیان، بازنشستگان نیز کمیسیون ویژه‌ای تشکیل داد.

وی افزود: مسائل و آسیب‌های اجتماعی زیادی در کشور وجود دارد و نمی‌توان برای هر کدام از آنها تشکیل کمیسیون ویژه داد و چنانچه نسبت به تشکیل این کمیسیون اقدام کنیم راه برای عده‌ای جهت تشکیل سایر کمیسیون‌ها نیز باز می‌شود.

به گزارش فارس، علی لاریجانی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: تذکر وارد و قابل تأمل است و تشکیل چنین کمیسیون محملی ندارد هر چند مسائل اجتماعی برای کشور مهم و قابل تأمل است اما بر اساس ماده آیین‌نامه تشکیل چنین کمیسیونی ضرورت ندارد؛ این موضوع را در هیئت رئیسه مطرح و نتیجه را اعلام خواهیم کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا