این روانشناسان تقلبی که فقط به دنبال افزایش تعداد دنبال‌کنندگان صفحات‌شان هستند و تمام تلاش‌شان را می‌کنند تا لایکبیشتری بگیرند، سرنوشت مخاطبان خود را به بازی گرفته و مشکلات مردم را سوژه‌ای برای رسیدن به اهداف‌شان کرده‌اند.

 


بازارگرمی روان شناسان در اینستاگرام
یک خانم صفحه اینستاگرامی ساخته و خودش را روانشناس بالینی معرفی می‌کند. او که انگار این کار برایش تبدیل به تفریح شده از مشکلات نوشته شده برخی از افراد عکس می‌گیرد و آن را در صفحه اینستاگرامی‌اش به نمایش می‌گذارد. آن وقت است که هر کدام از مخاطبان می‌آیند و نظری می‌دهند، حتی برخی از این مخاطبان فحاشی کرده و به فردی که مشکلش را نوشته، توهین می‌کنند.
دو روز بعد از این ماجرا، خانم روانشناس که لایک‌ها و نظرات زیادی را با این بازارگرمی گرفته است به صحنه می‌آید و با باز کردن صفحه جدیدی در اینستاگرام به تشریح و بررسی مشکل فرد می‌پردازد. اما مگر این حرف‌های کلی و این مشاوره مجازی در کنار فحاشی مخاطبان اثری دارد؟


از همسرت جدا شو! او به درد تو نمی‌خورد
در یکی از این صفحات اینستاگرامی خانمی متاهل از خساست همسرش گله کرده و در این باره نوشته است: «۴ ساله که ازدواج کرده‌ام. همسرم آدم خوبی‌ست، اما ایرادی که او دارد خسیس بودنش است. همسرم همیشه می‌خواهد از من پول بگیرد و آنقدر خسیس است که حتی نصف اجاره خانه را نیز از من می‌گیرد! بدتر اینکه اگر یک کادو یا لباسی برای من بخرد آنقدر آن را بر سرم می‌کوبد که تا چند روز دعوا داریم و حتی با هم قهر می‌کنیم! به نظر شما چه کار کنم؟ آیا او به مرور بهتر می‌شود یا اینکه در آینده خسیس‌تر خواهد شد؟»

صاحب این صفحه اینستاگرامی برای داغ‌تر شدن بازار کارش و اینکه مخاطبان صفحه را بیشتر درگیر کند از آن‌ها خواسته تا نظراتشان را برای این خانم بنویسند و او را راهنمایی کنند! به همین دلیل یکی از مخاطبان این صفحه اینستاگرامی با نام سارا به عنوان یک مشاور ظاهر شده و نوشته: «زندگی کردن با همچین آدمی واقعا سخت است. او خیلی مادی‌گراست! تو چطور تا امروز او را تحمل کرده‌ای؟ صد در صد همسرت بدتر از این خواهد شد، پس طلاق بگیر و خودت را برای همیشه راحت کن!»

سوگل نیز در این صفحه و برای راهنمایی این خانم که همسر خسیسی دارد، رفت و آمد با مردی دست و دل‌باز را پیشنهاد داده و در این باره نوشته: «در میان آشنایان و فامیل شما کدام مرد دقیقا برعکس شوهرت، دست و دل‌باز است؟ سعی کن با آن رفت و آمد کنید و وقتی شوهرت این مرد را ببیند قطعا از او تاثیر می‌گیرد و دست و دل‌باز می‌شود. فقط یادت باشد آن مرد پولدارتر از شوهرت نباشد!»



بیراهه‌های زندگی با گوش سپردن به توصیه‌های مشاوران خانگی
در یکی از این صفحات اینستاگرام، اما دختری ۲۰ ساله از رابطه‌اش با مرد ۳۱ ساله‌ای صحبت کرده و آنطور که خودش نوشته بعد از گذشت ۳ سال از این رابطه هنوز نمی‌داند که قرار است این رابطه به ازدواج ختم شود یا نه؟

در این صفحه نیز در کنار توهین‌های زننده‌ای که برخی از مخاطبان به این دختر ۲۰ ساله کرده‌اند برخی از نظرات به چشم می‌خورد که جز به بیراهه بردن او هیچ چیز دیگری ندارد؛ و به طور حتم اگر تا امروز این دختر ۲۰ ساله به راهنمایی‌ها و توصیه‌های این مشاوران خانگی عمل کرده باشد، دچار آسیب‌های روحی و روانی شده و مشخص نیست که چه سرنوشتی را برای خود رقم زده است!
 

 

مرجع : روزنامه جوان

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا