توافقی که موثر بوده را زیر پا نمی گذاریم/چندین دقیقه پس از سخنرانی ترامپ، رئیس کمیسیون سیاست خارجی اتحادیه اروپا به این اظهارات واکنش نشان داد.

پایگاه خبری تحلیلی یزدفردا (yazdfarda.ir) :فدریکا موگرینی در واکنش به سخنان ترامپ گفت:فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بلافاصله پس از سخنرانی ترامپ، در یک کنفرانس خبری شرکت کرد و در مورد برجام صحبت کرد.

 

فدریکا موگرینی گفت:در اروپا و به عنوان جامعه بین الملل نمی توانیم توافقی را زیر پا بگذاریم که موثر بوده است. آژانس ۸ بار اعلام کرده ایران تعهداتش را عمل کرده است و هیچ تخطی از تعهدات دیده نشد

وی افزود :برجام همیشه باعث می‌شود که ایران به سلاح هسته ای دسترسی پیدا نکند.مهم است که در زمان تهدیدهای هسته ای، این توافق هسته ای طی شود.روندهای داخلی مریکا بعد از سخنرانی ترامپ،‌ در دست کنگره است
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بلافاصله پس از سخنرانی ترامپ، در یک کنفرانس خبری شرکت و در مورد برجام صحبت کرد.

فدریکا موگرینی افزود: برجام یک مساله داخلی امریکا نیست. یک موضوع بین المللی است. و شورای امنیت آن را تایید کرده است.اتحادیه اروپایی از برجام حمایت می کند و لغو برجام از اختیارات رییس جمهور امریکا نیست
 فدریکا موگرینی گفت برجام یک توافق چند جانبه هست که از طریق قطعنامه شورای امنیت تایید شد. برجام توافقی هست که ضمانت می‌کند که برنامه هسته ای ایران به مصارف غیرنظامی برسد.

موگرینی خاطر نشان کرد:هرکسی که اهل مذاکره است می‌داند برای این کار باید واسطه‌ای داشته باشد. باید از مقامات ایرانی پرسید آیا می‌خواهند مذاکره مجدد داشته باشند یا نه.

نه به عنوان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به عنوان ناظر برجام انتظار دارم همه به آن پایبند باشند؛ مثل دو سال گذشته که به آن پایبند بودند.

 

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_151112.jpeg

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا