رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر آمریکا برجام را اجرا نکند، از این توافق چیزی باقی نمی ماند و در ماههای اخیر واشنگتن بارها آن را نقض کرده است.

پایگاه خبری تحلیلی یزدفردا (yazdfarda.ir) :علی لاریجانی رییس مجلس شورای إسلامی که در صدر یک هیات برای شرکت در صد و سی و هفتمین نشست بین المجالس و مذاکره با همتایان در شهر سن پترزبورگ حضور دارد، با دو همتای روسی جداگانه دیدار و مذاکره کرد.

 
به گزارش ایرنا، رییس مجلس شورای إسلامی در دیدارهای امروز (جمعه) با ویاچسلاو والودین رییس دوما و خانم والنتینا ماتوویینکو رییس شورای فدراسیون روسیه (سنا) که با حضور مهدی سنایی سفیر ایران برگزار شد، در باره مسائل مختلف از جمله روابط دوجانبه و پارلمانی گفت وگو کرد.
 
دیدارهای لاریجانی در سن پترزبورگ مورد توجه رسانه های روسی از جمله خبرگزاری ایتارتاس قرار گرفته و این خبرگزاری نوشت: لاریجانی در مذاکره با والودین اظهار کرد، اقدام آمریکا در مورد برجام و سیاست های ضدروسی ممکن است به بروز هرج و مرج در مناسبات بین المللی منجر شود.
 
وی ادامه داد: تحریم های تازه آمریکا علیه ایران و روسیه و همچنین در مورد برجام، گواه این امر اقدام های آمریکا است.
 
رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه نیز اظهار کرد: اگر آمریکا برجام را اجرا نکند، از این توافق چیزی باقی نمی ماند و در ماههای اخیر واشنگتن بارها آن را نقض کرده است.
 
لاریجانی مواضع روسیه از جمله اقدام ها و مشارکت های سرگئی لاوروف وزیر خارجه این کشور در چارچوب برجام را ازشمند خواند و گفت: وی صریح اعلام کرده که طرف آمریکایی برجام را نقض کرده است.
 
رییس مجلس ایران امروز نیز در نشست مجالس سازمان منطقه ای امنیت دستجمعی متشکل از چندین جمهوری سابق شوروی شرکت خواهد کرد.
 
نشست پنج روزه اتحادیه بین المجالس نیز با شرکت هیات های پارلمانی بیش از 150 کشور هم از شنبه (فردا) در سن پترزبورگ آغاز می شود.
 
بیش از 100 رییس پارلمان و حدود 70 معاون مجالس کشورهای مختلف همراه هیات های پارلمانی در این اجلاس شرکت دارند.
 
تقویت همکاری های پارلمانی در عرصه بین المللی، مبارزه با تروریسم، مقابله با چالش های امنیتی فراروی کشورها و نیز موضوعات اقتصادی و مالی، مباحث حقوق بشر و دمکراسی از دستورهای کار اجلاس اتحادیه بین المجالس اعلام شده است.
 
سخنرانی و تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران در عرصه های پارلمانی و بین المللی و همچنین دیدار با روسای مجالس شرکت کننده در این اجلاس از برنامه های سفر رییس مجلس شورای اسلامی به روسیه است.
 
حسین امیرعبداللهیان دستیار سیاست خارجی لاریجانی، کاظم جلالی، یوناتن بت کلیا، مصطفی کواکبیان، اسماعیلی، اسدالله عباسی، مهدی فرشادان، کوروش کرم‌پور و سیده فاطمه حسینی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله اعضای هیأت ایران هستند.http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_151112.jpeg
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا