یزدفردا:مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با وزارت ‌آموزش و پرورش خبر داد که به موجب آن شرط گرفتن مدرک دیپلم دریافت گواهینامه مهارتی خواهد بود.

 
مجید تهرانیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس تصمیم شورای عالی آموزش و پرورش و تحول بنیادین در نظام متوسطه دوم، با تفاهم‌نامه‌ای که میان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و وزارت آموزش و پرورش منعقد شده کلیه دانش آموزان پایه دهم نظام‌های متوسطه در رشته‌های تجربی، علوم ریاضی و علوم انسانی موظف شده‌اند یک مهارت ۱۸۰ تا ۲۴۰ ساعته را فرا بگیرند و گواهینامه مهارتی دریافت کنند که الزام گرفتن دیپلمشان همین گواهینامه مهارتی است.
 
وی ادامه داد: همچنین با اقداماتی که بین سازمان فنی و حرفه‌ای و وزارت کار در حال انجام است درصدد هستیم که آموزش و مهارت را به سن دبستان برسانیم و دانش آموزان و متقاضیان بالای ۱۲ سال را که قابلیت فراگیری آموزشهای مهارتی دارند، آموزش بدهیم.
 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران در عین حال از ارائه آموزش‌های مهارتی به فارغ‌ التحصیلان دانشگاهی خبر داد و گفت: در نظر داریم تا فارغ‌التحصیلان پس از اتمام تحصیلات به کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای مراجعه و مهارتهای لازم در صنایع مختلف را برای ورود بهتر به بازار کار کسب کنند.
 
تهرانیان در پایان با اشاره به وجود ۲۷ مرکز آموزش ثابت در استان تهران، گفت: در سال ۱۳۹۵ بیش از سه میلیون نفر آموزش از طریق این مراکز پیش بینی شده و در بخش موسسات کارآموزی آزاد هم قرار است ۲۱ هزار ساعت آموزش ارائه شود.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا