چهار شکست از شش بازی و فقط یک گل زده؛ اول فصل اگر به یک استقلالی می‌گفتی نتیجه کار این تیم در یک‌پنجم ابتدایی مسابقات لیگ هفدهم چنین آمار حیرت‌انگیزی خواهد بود، احتمالا چشمانش از تعجب گرد می‌شد و تحت هیچ شرایطی زیر بار پذیرش این موضوع نمی‌رفت، اما استقلال حالا به این نقطه رسیده است. شکست دردناک این تیم در هفته ششم برابر پارس‌جنوبی جم، درحالی رقم خورد که انتظار می‌رفت شاگردان منصوریان بعد از پیروزی دشوار برابر گل‌گهر سیرجان در جام حذفی و صعود به مرحله بعد، از شرایط روحی و روانی مطلوبی برخوردار باشند و بتوانند در این بازی بخشی از توانایی‌های بالقوه خود را به فعل برسانند. با این همه، نمایش استقلال به‌ویژه در نیمه اول وحشتناک و غیرقابل دفاع بود. این تیم نخستین ضربه داخل چارچوبش را در دقیقه سوم وقت‌های تلف‌شده نیمه اول به سمت دروازه محسن فروزان شلیک کرد که همین مساله نشان می‌دهد وضع چقدر خراب بوده است. استقلال البته در نیم‌ساعت اول نیمه دوم حملات زیادی روی دروازه پارس جم انجام داد، اما نکته اینجا است که این هجوم‌ها عمدتا شکل غریزی داشتند؛ شبیه حملاتی که قاعدتا یک تیم مدعی و پرهوادار باید روی دروازه یک تیم تازه صعود کرده به لیگ برتر داشته باشد. در غیر این صورت مطلقا طرح و برنامه منظمی در کار آبی‌ها دیده نمی‌شد.

 

سردرگمی محض

استقلال این روزها به شدت سردرگم است. بلاتکلیفی در این تیم از زمین و آسمان می‌بارد. در این مورد چه مصداقی بارزتر از آنکه حسین حسینی فقط دو روز بعد از پایان تنبیه انضباطی‌اش توسط منصوریان، ناگهان برای اولین بار در این فصل به ترکیب اصلی راه پیدا می‌کند؟ انگار خود آقای سرمربی هم نمی‌داند دقیقا چه می‌خواهد. ترکیب تیم او مدام دستخوش تغییر می‌شود. مجتبی جباری برای دومین بازی پیاپی تمام 90دقیقه را روی نیمکت می‌ماند و به میدان نمی‌رود، مهدی قائدی که حداقل ممکن است با تکنیک فردی‌اش به کار تیم بیاید، تا دقیقه75 کنار دست منصوریان می‌ماند و اجازه بازی پیدا نمی‌کند. سرور جباروف جزو معدود خوب‌های استقلال در این بازی و فصل است، اما باز کسی نمی‌داند چرا در بازی با پدیده مشهد نیمکت‌نشین شد؟

همان‌طور که کسی نمی‌فهمد چطور قرارداد یعقوب کریمی تمدید شد، وقتی کادرفنی تحت هیچ شرایطی حاضر نیست از او استفاده کند. در این استقلال که به اعتبار ادعای خود مدیران باشگاه یکی از گرانترین تیم‌های تاریخ است، هیچ نشانه امیدوارکننده‌ای برای یک آینده بهتر به چشم نمی‌خورد. تیم تحت امر منصوریان حتی ثبات رفتاری هم ندارد؛ مثلا این تیم فصل گذشته در 28بازی لیگی گل زد و فقط در دو مسابقه موفق به گلزنی نشد، درحالی که امسال و فقط تا هفته ششم، فعلا در پنج بازی در گلزنی ناکام بوده است! استقلال برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر در سه بازی پیاپی نه گل زد و نه امتیاز گرفت. همین مجموعه عوامل هم بود که باعث شد رضا افتخاری بر خلاف ادعای اولش مبنی بر تکذیب اولتیماتوم و پشتیبانی مطلق از منصوریان، برای دیشب جلسه فوق‌العاده هیات‌مدیره ترتیب بدهد؛

بعد از درخواست هواداران و پیشکسوتان استقلال از نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر تهران، برخی از نمایندگان مجلس توییت هایی را پیرامون شرایط استقلال منتشر کردند. سید فرید موسوی نماینده تهران اما در اظهار نظری جدیدی خبر از ورود فراکسیون ورزش مجلس به پرونده استقلال و بحران این تیم داده است.


موسوی با انتشار متنی در صفحه شخصی خود نوشت: "به اطلاع همه دوستداران تیم فوتبال استقلال تهران نیز می رسانم که پیرو خواست شما عزیزان امروز پی گیریهایی صورت گرفت که مقرر شد فراکسیون ورزش مجلس جلسه ای برای بررسی مشکلات  تیم مذکور و رفع آنها با حضور کادر فنی و مدیریتی؛ همچنین مسوولان وزارت ورزش و جوانان در اسرع وقت برگزار نماید. نتیجه جلسه را نیز متعاقبا اعلام خواهم نمود."


به این ترتیب به نظر می رسد مدیران استقلال با ادامه این بحران باید در مجلس شورای اسلامی پاسخگوی سوالات نمایندگان مجلس باشند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا