یزدفردا:از مجموع آرای صحیح ماخوذه استان، دکتر حسن روحانی حدود 73 درصد و حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی 24.16 درصد از آرای مردم کردستان را کسب کردند .
یزدفردا:یزدفردا:از مجموع آرای صحیح ماخوذه استان، دکتر حسن روحانی حدود 73 درصد و حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی 24.16 درصد از آرای مردم کردستان را کسب کردند .
از مجموع آرای صحیح ماخوذه استان، دکتر حسن روحانی حدود 73 درصد ارا برابر با 467 هزار و 700 رای و حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی 24.16 درصد آرا برابر با 155 هزار و 36 رای را کسب کردند.
استاندار: انتخابات در کردستان در کمال صحت و سلامت برگزار شد

1396/3/9 سه شنبهاستاندار کردستان گفت: انتخابات در کردستان در کمال صحت و سلامت برگزار شد و هیچگونه بی نظمی و مشکل امنیتی در روز برگزاری انتخابات گزارش نشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ؛ عبدالمحمد زاهدی گفت: روز انتخابات از تعدادی از شعب سطح شهر و حاشیه نیز بازدید کردم و حتی از ناظران شورای نگهیان سوال کردم و اعلام کردند که هیچگونه مشکلی در روند برگزاری انتخابات وجود ندارد.
وی ادامه داد: خود هیات نظارت استان هم گزارشی از سوء جریان انتخابات در استان گزارش نکرده است و انتخابات در سلامت کامل در استان برگزار شده است.
وی گفت: فقط مشکلی که داشتیم و آن هم به سلامت انتخابات ضربه نمی زند این بود که حدود ساعت 3 و نیم بامداد روز انتخابات، صلاحیت 4 نفر از کاندیداهای شورای شهر سنندج به فرمانداری ابلاغ شد و می بایست اسامی و عکس این افراد در کلیه شعب سنندج در سیستم وارد می شد که به همین دلیل انتخابات شوراها در سنندج با یک مقدار تاخیر اغاز شد ولی این موضوع در سلامت انتخابات تاثیری ندارد.
استاندار کردستان ادامه داد: هیچکدام از این ابهامات و شبهاتی که تا امروز در مورد انتخابات از طرف برخی ها که موفق نشده اند رای بیاورند مطرح شده است صحت ندارد و نهایتا هم شورای محترم نگهبان است که نتیجه انتخابات را اعلام می کند.
وی افزود: روز بعد از انتخابات هم که چنین مسایلی مطرح شد اقای کدخدایی، سخنگوی محترم شورای نگهبان، در سیمای جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که مشکلی در انتخابات نداشتیم و انتخابات سالم برگزار شده است.
زاهدی در مورد امار مشارکت در انتخابات در کردستان نیز گفت: 59 درصد واجدان شرایط استان کردستان در انتخابات 29 اردیبهشت شرکت کردند.
به گفته وی مجموع آرای ماخوذه محاسبه شده استان 694 هزار و 37 رای بود که از این تعداد 641 هزار و 654 رای آن صحیح بود.
استاندار کردستان اضافه کرد: از مجموع آرای صحیح ماخوذه استان، دکتر حسن روحانی حدود 73 درصد ارا برابر با 467 هزار و 700 رای و حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی 24.16 درصد آرا برابر با 155 هزار و 36 رای را کسب کردند.
زاهدی گفت: مصطفی میرسلیم نیز 10 هزار و 241 رای برابر با 1.59 درصد و مصطفی هاشمی طبا نیز هشت هزار و 672 رای برابر با 1.34 درصد آرا را به خود اختصاص دادند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز 29 اسفند همزمان با سراسر کشور در استان کردستان برگزار شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا