در گفتگوی اختصاصی با باران مطرح شد؛واکنش محسن امین زاده به خبر کذب وطن امروز


با این روش، برای وطن امروز جز بی حیثیتی چیزی نخواهد ماند/ خاتمی عملا به سمبل نجات ملی تبدیل شده است


یزدفردا :دکتر محسن امین زاده در گفتگوی اختصاصی با باران در مورد خبر منتشره در روزنامه وطن امروز در خصوص جزئیات دیدار سه ساعته سیدمحمد خاتمی با آیت الله هاشمی رفسنجانی و پذیرفتن کاندیداتوری از سوی خاتمی و همچنین تشکیل ستادهای خاتمی به ریاست امین زاده، با ذکر چهاردلیل این خبر را تکذیب کرد.


معاون وزیر خارجه دولت اصلاحات در توضیح دلیل اول به باران، گفت:«خبردیدار سه ساعته آقای خاتمی و آقای هاشمی رفسنجانی صحت ندارد. من از دفتر آقای خاتمی کسب اطلاع کردم و معلوم شد که آقای خاتمی و آقای هاشمی در یک ماه گذشته هیچ دیداری نداشته اند چه برسد به اینکه دیداری سه ساعته داشته باشند.»

وی در مورد دومین دلیل نیز اظهار داشت:«درمورد راه اندازی ستاد انتخاباتی برای آقای خاتمی، طبعا باعث افتخار همه ماست که برای ایشان ستاد انتخاباتی راه اندازی کنیم. اینکه اسم من را در خبر آورده اند، احتمالا به دلیل مسئولیت های اینجانب در ستادهای انتخاباتی ایشان در سال های 76 و 80 بوده است. مشتاقم که ایشان نامزد انتخابات شوند و باز هم مانند همه دوستان ایشان هرکاری که از دستم برآید انجام دهم.»

امین زاده تصریح کرد:«با این حال اشتیاق راه اندازی ستاد برای آقای خاتمی محدود به دوستان نزدیک ایشان نیست و جنب و جوش گسترده ای در میان نخبگان و جوانان کشور براه افتاده است و هرکس می خواهد کاری انجام بدهد و شما آثار این اشتیاق و تمایل را در تلاش ها و اقدامات با ارزش و قابل تقدیر بخصوص جوانان می توانید ببینید.»

این عضو بنیاد باران ادامه داد:«من اطلاع دارم که تا کنون ده ها گروه از شهرهای مختلف کشور و از اقشار مختلف با آقای خاتمی ملاقات و از ایشان برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری آینده دعوت کرده اند و نیز صدها گروه از شهرهای مختلف کشور متقاضی دیدار با ایشان هستند در حدی که دفتر ایشان قادر به پاسخگویی به این همه تقاضای دیدار نیست. همه یک حرف را با عبارات مختلف بیان می کنند. آنان به دیدار خاتمی می آیند و به ایشان می گویند که برای نجات کشور به صحنه بیا و نامزد ریاست جمهوری بشود.»

وی افزود:« پاسخ های آقای خاتمی بخصوص هنگامی که ایشان از مشکلات گفته اند گاه حتی باعث نگرانی مشتاقان شده، اما این نگرانی هم نه تنها موج تقاضا برای نامزدی ایشان را کم نکرده بلکه هر روز گروه های بیشتر متقاضی دیدار با ایشان هستند تا با زبان خودشان از ایشان دعوت کنند.»

امین زاده با اشاره به نتایج نظرسنجی ها مختلف که حاکی از اقبال گسترده مردم به خاتمی است، اظهار داشت:«هیچ تردیدی وجود ندارد که اگر آقای خاتمی نامزد ریاست جمهوری شوند و استقبال مردم از انتخابات حتی در حد معمول هم باشد ایشان با فاصله زیاد رای خواهند آورد. این فاصله آنقدر زیاد است که تقلب پنهان هم نمی تواند کارساز باشد.»

معاون وزیرخارجه دولت اصلاحات تاکید کرد:«مشکل اینجاست که هنوز ایشان تصمیم قطعی خودشان را نگرفته اند و طبعا تا ایشان تصمیم به آمدن نگیرند راه اندازی ستاد انتخاباتی برای ایشان مفهومی ندارد. البته من خوش بین هستم. احتمال نامزد شدن ایشان بیشتر از گذشته شده است اما برای ایجاد ستاد انتخاباتی باید منتظر تصمیم نهایی ایشان ماند.»

وی همچنین در توضیح سومین دلیل خود در خصوص کذب بودن خبر وطن امروز، گفت:«اینکه شخصیت های ملی و معتبر نیز به آقای خاتمی توصیه میکنند که نامزد ریاست جمهوری شوند دور از انتظار نیست. آنچه در سه سال اخیر برسرکشور و ملت آمده باعث شده که همه خردمندان از جناح های مختلف و باسلیقه های مختلف به فکر چاره بیفتند و به سراغ آقای خاتمی بروند و از ایشان بخواهند که نامزد ریاست جمهوری شوند.»

امین زاده یادآور شد:«آنقدر طیف علاقمندان به نامزدی آقای خاتمی متنوع شده که می توان گفت آقای خاتمی عملا به سمبل نجات ملی تبدیل شده است. حتی شخصیت های معتبری از جناح راست، از میان روحانیون و احزاب سیاسی اصول گرا یا شخصیت های محترمی که نسبت به ارزش های دینی و انقلابی دغدغه جدی دارند ، به دیدار آقای خاتمی می روند و یا به ایشان پیغام می دهند و توصیه می کنند که حتما نامزد ریاست جمهوری شوند.»

وی افزود:«آنان حتی گفته اند که ملاحظات مختلفی مانع حمایت علنی آنان از آقای خاتمی می شود اما مسلما در رقابت میان احمدی نژاد و خاتمی بسیاری از اصولگرایان نیز به خاتمی رای خواهند داد. »



این عضو ارشد بنیاد باران در توضیح چهارمین دلیل خود نیز گفت:«روزنامه وطن امروز،متعلق به آقای بذرپاش عضو فعال گروه خاص رئیس جمهور است . در سه سال گذشته در مقابل همه مطبوعاتی که توقیف شده اند، فقط دو روزنامه اجازه انتشار یافته اند. یکی همین روزنامه است و دیگری هم روزنامه دیگری متعلق به همین گروه. این انحصار طلبی جای تاسف دارد اما سخن من در اینجا در رابطه با مشی تخریبی این روزنامه هاست.»

وی ادامه داد:«آنان بجای آنکه از خوبی های آقای احمدی نژاد بگویند از اولین شماره ها شروع به خبرسازی و تخریب و تحریف دروغ پردازی کرده اند کرده اند. آنان آنقدر شتابزده عمل می کنند که یک روز خبر از نامه انصراف آقای خاتمی می دهند و روز دیگر چنین خبری منتشر می نمایند. من به این جمع تازه رسیده به عنوان کسی که سال ها معاون مطبوعاتی بوده ام و شناخت دارم نصحیت می کنم که به کار مطبوعاتی سالم بپردازند و از تبدیل شدن به ابزار تخریب خودداری کنند. این روش ها در ایران جواب نمی دهد و تجربه های گذشته هم نشان می دهند که جز بی حیثیتی چیزی برایشان نخواهد ماند.»

دکتر محسن امین زاده خاطر نشان کرد:«می دانم که که آمدن آقای خاتمی به صحنه برای اقتدارگرها به سرعت تبدیل به کابوس شده است. اما اگر قدری تامل کنند به خاطر می آورند که این روش ها هیچ تاثیری بر میزان محبوبیت آقای خا تمی هم نداشته است. آنان در سال 76 از هیچ تخریبی و تهمت و افترایی فروگزار نکردند و نتیجه را دیدند. امروز شناخت مردم ایران از آقای خاتمی خیلی بیشتر از سال 1376 است.»



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا