صدور مجوز واردات چوب گردو و نارون از آمریکا تعجب کارشناسان را بر انگیخته است.

به گزارش یزد فردا ، سازمان توسعه تجارت شرایط قرنطینه‌ای واردات چوب گردو و نارون تراش‌خورده از آمریکا را به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌های کشور ابلاغ کرد بر این اساس واردات این محصولات از آمریکا با رعایت شرایط قرنطینه‌ای به کشور آزاد و این امر به گمرکات کشور اعلام شد.

صدور مجوز واردات چوب از کشور امریکا موجب تعجب کارشناسان شده است به گونه ای که جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در این باره اظهار داشت: دربرابر تصمیم واردات چوب از آمریکا نمی توان ساکت ماند.

وی گفت: به دلیل مسائل پیش آمده و عدم پایبندی آمریکایی به تهعدات برجام، واردات هر گونه کالا از این کشور باید ممنوع شود.

براین اساس ابهامات واردات از آمریکا به استناد گفته های معاون سازمان جنگل ها بیشتر می شود.

مقدسی معاون سازمان جنگل ها و مراتع با اشاره به اینکه نیاز کشور به راحتی از اطراف شمال، شرق و غرب دریای خزر تامین می شود، گفت: با وجود منابع غنی کشورهای گرجستان، اوکراین و بلاروس در صورت نیاز می توان از این کشورها اقدام به واردت کرد.

وی در خصوص دلیل ابلاغ نامه سازمان تجارت مبنی بر واردات چوب گردو و نارون از آمریکا اظهار داشت :در این رابطه اطلاع دقیقی ندارم و باید این موضوع بررسی شود.

همچنین تابش عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز در این باره اظهار کرد: با وجود پیگیری های صورت گرفته از وزارت صنعت سازمان توسعه تجارت و وزارت کشاورزی درباره واردات چوب از آمریکا پاسخی قاطع داده نشده و میتوان گفت که هیچگونه دلیلی برای واردات وجود ندارد.

وی با اشاره به طرح دوفوریتی کالاهای مصرفی امریکایی بیان کرد:با اجرای این طرح واردات فرآورده های زراعی و محصولات دامی مورد نیاز از آمریکا ممنوع می شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا