رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی از افزایش هزار تومانی قیمت پرتقال و نارنگی خبر داد و اعلام کرد که به طور کلی اقلام مختلف میوه به دلیل سرما آسیبی ندیده است اما حدود ۲۰ درصد از پرتقال تامسون آسیب دیده است.

به گزارش یزد فردا ، حسین مهاجران گفت: بروز سرمازدگی تاثیر چندانی در میدان میوه و تره‌بار نداشته است و قمیت‌ها تغییر آنچنانی نکرده است.

وی افزود: در میدان میوه و تره بار در حال حاضر نارنگی کیلویی هزار تومان به دلیل سرما افزایش قیمت داشته و پرتقال تامسون هم با افزایش هزار تومانی قیمت مواجه شده است که البته ۵۰۰ تومان آن طبیعی است و ۵۰۰ تومان مربوط به سرما می‌شود. کیوی نیز با افزایش قیمت در میادین و مغازه‌ها همراه نشده است و در ماه‌های اخیر کاهش ۸۰۰ تا هزار تومانی داشته است اما به طور کلی در سایر اقلام مشکلی بابت عرضه و قیمت وجود ندارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه وسبزی ادامه داد: سرمازدگی پرتقال در زمستان همیشه از دی ماه شروع می‌شود و تا ۱۵ فروردین ادامه پیدا می‌کند. پرتقال‌ها در استان مازندران از نوشهر تا رامسر آسیبی ندیده است اما از نوشهر به طرف بهشهر که مربوط به ذخیره شب است حدود ۲۰ درصد از محصول دچار آسیب دیدگی شده است.

مهاجران اضافه کرد: به غیر از این ۲۰ درصد، بقیه محصولات پرتقال سلامت هستند. به طور کلی سرمای زیر ۸ درجه پرتقال را منجمد می‌کند اما در شرایط فعلی غرب مازندران به دو درجه زیر صفر رسیده و شرق مازندران که به ۱۱ درجه زیر صفر رسیده است در مناطق کوهستانی بوده و محصولات در دشت‌ها آسیبی ندیده‌اند و مصرف‌کنندگان باید به اندازه نیاز روزشان خرید و محصولاتی مانند پرتقال را نگهداری کنند. 

وی عنوان کرد: به نظر نمی‌رسد در روزهای آینده مشکلی بابت عرضه انواع میوه و تره‌بار وجود داشته باشد و عرضه به قدری است که اصلا نیازی به واردات پرتقال یا نارنگی نیست.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا