گزارشگر بازی امروز پرسپولیس و پیکان یکی از نیروهای حراست صداوسیما محسوب می‌شود که به گزارشگری علاقه دارد و طی چند سال اخیر به شکلی عجیب پشت میکروفون چند بازی لیگ برتری قرار گرفته.
به گزارش یزد فردا ، پرسپولیس و پیکان تهران امروز در شرایطی در ورزشگاه شهر قدس به مصاف هم می‌روند که در فضای مجازی، از یک اسم عجیب به عنوان گزارشگر این مسابقه نام برده شده است.
محمد رجبی، نامی است که در شبکه‌های اجتماعی و حتی برخی سایت‌های رسمی به عنوان گزارشگر بازی مهم تیم صدرنشین لیگ برتر در هفته یازدهم دست به دست می‌شود.
شاید در نگاه اول اینطور به نظر برسد که این اسم، یک اشتباه لفظی یا خبری است، اما ظاهرا اینطور نیست! جالب است بدانید رجبی یکی از نیروهای حراست صداوسیما محسوب می‌شود که به گزارشگری علاقه دارد و طی چند سال اخیر به شکلی عجیب پشت میکروفون چند بازی لیگ برتری قرار گرفته.
مهمترین مسابقه‌ای که او تا به حال گزارش کرده، مربوط به بازی سایپا و استقلال در هفته نوزدهم لیگ چهاردهم بوده که بهمن 93 در ورزشگاه انقلاب کرج برگزار شده است.
بعد از آن بازی هم مسئولان تلویزیون انتقادات زیادی در مورد این انتخاب عجیب شنیدند، اما از آنجا که اهالی صداوسیما اصولا رابطه خوبی با نقد و انتقاد ندارند و گوش‌شان به این حرف‌ها بدهکار نیست، رجبی را همچنان در گردونه گزارشگران نگه داشتند.
او که در این مدت بازی‌های کم‌اهمیت‌تری را گزارش کرده، حالا در اتفاقی عجیب برای مسابقه مهم پرسپولیس و پیکان پشت میز می‌نشیند؛ انتخابی که اگر تا ظهر امروز تغییر نکند، قطعا موج دیگری از اعتراضات را متوجه رسانه موسوم به ملی خواهد کرد.
در مورد رجبی گفته می‌شود در بخش حراست تلویزیون، مسایلی مثل آفیش تهیه‌کننده‌ها و ورود و خروج خودروی آنها را تسهیل می‌کند!
* تصویربرداری که بازی استقلال را گزارش کرد!
این البته اولین اتفاق عجیب و غریب تلویزیون در حوزه گزارشگری مسابقات فوتبال نیست؛ چه اینکه در هفته سوم لیگ شانزدهم نیز محمدرضا بالاپور بازی استقلال تهران و نفت آبادان را گزارش کرد و همه از این انتخاب شوکه شدند.
بعد از آن بازی هم که با شکست استقلال تهران همراه بود، انتقادات فراوانی متوجه نوع عملکرد بالاپور شد و خیلی‌ها از کیفیت او گله کردند؛ مثل سایت هواداران استقلال که در مطلبی با تیتر "رژه بالاپور روی اعصاب بینندگان" به این انتخاب مسئولان تلویزیون خرده گرفت.
در مورد بالاپور هم جالب است بدانید کارت سازمانی او به نام "تصویربردار" صادر شده و الان کار گزارشگری را با همان کارت انجام می‌دهد.
ظاهرا گزارشگرانی مثل صادقیان، بالاپور و رجبی، فقط هستند که باشند؛ یعنی تلویزیون گاهی به آنها گزارش مسابقات زنده را می‌سپارد تا کماکان در چرخه باقی بمانند. در غیر این صورت نه نگاه سیما به آنها و نگاه خود آنها به مقوله مهم گزارشگری اصلا جدی نیست.
حالا هم قرعه به نام قرمزها افتاده که دو ساعت با گزارش عضو ناشناخته حراست تلویزیون، یعنی محمد رجبی فوتبال نگاه کنند! هر چند ممکن است تحت تاثیر فشارها، انتخاب تلویزیون برای این بازی در آخرین ساعات عوض شود!

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا