چهل و هفتمین جلسه علنی مجلس شورای از حواشی بی‌بهره نماند، مجلس امروز مهمانی ویژه داشت.

به گزارش یرد فردا ، بهارستان‌نشینان امروز در ابتدا به بررسی موافقت نامه بین‌المللی بین ایران و سایر کشورها پرداختند و در ادامه مذاکرات اما به آغاز یک تحقیق و تفحص در صحن علنی رای مثبت دادند.

صحن علنی امروز حواشی زیادی نداشت تا اینکه به یک باره صف‌کشی عکاسان در داخل صحن، آن هم در مقابل درب سمت چپ ورودی، به حواشی آن دامن زد.

در عین غافلگیری خبرنگاران و در ابتدای نطق ناطقان صحن، به یک باره علی لاریجانی به همراه رئیس جمهور کشور اسلوونی که حضورش در ایران به بیش از 35 سال گذشته منتهی می‌شود وارد صحن علنی مجلس شد در همین حین مسعود پزشکیان که ریاست بخشی از جلسه علنی امروز را برعهده داشت ضمن توقف مذاکرات صحن، به ریاست جمهوری کشور اسلونی خوش‌آمد گفت.

نطق انگلیسی در صحن

اما این پایان حواشی صحن مجلس نبود و رئیس جمهور اسلوونی پس از چند تکیه بر صندلی‌های سبز بهارستان از جای خود برخاست و به درخواست رئیس مجلس دقایقی برای نمایندگان نطق انگلیسی کرد. 

وی که هیئت همراهش در گوشه و کنار صحن مجلس ایستاده بودند پس از استماع درخواست ریاست مجلس، پشت جایگاه ناطقان رفت و چند دقیقه ای از حضورش در ایران گفت، همزمان یک مترجم پس از اظهارات باروت پاخور، حرف‌های وی را برای نمایندگان ترجمه کرد.

رئیس جمهور کشور اسلوونی بعد از سخنانی درباره ایران از سوی جمعی از نمایندگان مورد تحسین قرار گرفت به طوری که صدای دست زدن‌های آنها به خوبی در صحن شنیده می‌شد.

ویپس از پایین آمدن از جایگاه ناطقان صحن بلافاصله به همراه علی لاریجانی و هیئت همراه خود صحن علنی مجلس را ترک کرد تا بدین ترتیب مجلس حضور جدیدی از روسای جمهور کشورهای خارجی را در صحن علنی تجربه کند.

لازم به ذکر است سخنرانی روسای جمهور کشورهای خارجی در صحن مجلس ایران یک عادت همیشگی نیست و این امر در نوع خود بی سابقه بوده است. 

شانس آملی‌ها

اما حواشی صحن پس از سخنرانی رئیس جمهور اسلوونی در مجلس همچنان ادامه داشت چرا که پیش از رئیس جمهور اسلوونی در صحن، دستور قرائت اسامی نطق ناطقان در جریان بود و یوسفیان ملا نماینده آمل در لحظه حضور رئیس جمهور اسلونی قصد سخنرانی در صحن داشت به یک باره نطقش متوقف شد، وی که پس از رفتن رئیس جمهور اسلونی آماده قرائت نطقش در صحن بود بلافاصله بعد از ایستادن در پشت جایگاه ناطقان صحن سرشوخی را باز کرد و به مزاح گفت: این شانس آملی‌ها است که وقتی حرفشان به میان می‌آید یک رئیس جمهور بیاید جایشان سخنرانی کند ما امیدواریم به قدری روابط با کشورهای دنیا بهتر شود که هر هفته رئیس جمهورها در صحن سخنرانی کنند و این اظهارات یوسفیان ملا موجب خنده بسیاری از نمایندگان مجلس شد. 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا