یک عضو ترکمان شهر تلعفر با بیان اینکه تنها نیروهای حشد الشعبی برای از بین بردن داعش در حال جنگ هستند، گفت: در حالی روز چهارشنبه شاهد تخلیه فرودگاه تلعفر از نیروهای تروریستی داعش بودیم که گزارش ها حاکی از ناتوانی این گروه تروریستی از مقاومت بیشتر است.
 
شورای جنگ نیروهای مردمی در بیانیه‌ای با یادآوری پیشروی های نیروهای مردمی الحشد الشعبی، بر این نکته اذعان کرد که گروه تروریستی و تکفیری داعش دستور به عقب نشینی نیروهایش از تل رمج به تل حزرالیاس را صادر کرده و کنترل فرودگاه تلعفر را هم از دست داده است .
 
این بیانیه تصریح می کند که نیروهای الحشد الشعبی موفق شدند تل سوبان و تل شیان را در اطراف فرودگاه تلعفر به کنترل خود دربیاورند.
 
در حالی که پیشروی نیروهای مردمی در تلعفر ادامه دارد نماینده این شهر در پارلمان عراق بر این اعتقاد است که تنها نیروهای حشد الشعبی هستند که با هدف از بین بردن داعش می جنگند.
 
نهله حسین حبابی با اعلام این مطلب گفت: حشد الشعبی برخلاف سایر گروه ها هدفش از بین بردن داعش و اجازه ندادن به شکل گیری دوباره این تروریستها است که با حمایت کشورهای منطقه می کوشند وارد شهرهای عراق شوند.
 
نهله حسین حبابی عضو پارلمان عراق از شهر تلعفر در ادامه با اشاره به اینکه منطقه تلعفر با حمایت کشورهای خارجی به کنترل داعش درآمد،گفت: تلعفر منطقه ای مهم برای حل اختلافات منطقه ای و پایان دادن به دخالت های خارجی است، از این رو شکست داعش در این منطقه به معنای قطع کردن دست های خارجی دشمن عراق است.
 
این عضو فراکسیون دولت قانون در پارلمان عراق معتقد است که جنگ موصل زودتر از موعد تعیین شده تمام خواهد شد و این برخلاف خواسته برخی جریان ها و ائتلاف مبارزه با داعش است که قصد داشتند نبرد موصل طولانی و فرسایشی باشد تا اهداف خود را در خصوص این شهر پیاده کنند.
 
وی با تاکید بر اینکه ترکیه همواره به بهانه وجود ترکمانها قصد دخالت در منطقه را دارد،اظهار داشت: سیاست های بغداد و نیروهای امنیتی مانع از دخالت های آنکارا شد.
 
براساس آمارهای رسمی سال 2010 میلادی شهرک تلعفر که در شمال غربی موصل واقع شده است، با داشتن 450 هزار خانوار دارای اکثریت ترکمان شیعه مذهب است.
 
نهله حسین حبابی با اشاره به آغاز احداث خط لوله گاز از استان الانبار به تلعفر و از آنجا به ترکیه بعد از آزادسازی این منطقه تاکید کرد: قطعا باید داعش را در این منطقه ریشه کن کرد چراکه اگر غیر از این باشد با توجه به اقتصادی بودن این مسیر تهدید داعش جدی تر خواهد شد .
 
این عضو پارلمان عراق در ارتباط با اوضاع داخلی موصل بعد از عملیات آزادسازی موصل نیز گفت: داعش از مردم به عنوان سپر انسانی استفاده می کند و بیشتر مردم را هم در تلعفر مستقر کرده تا پیشروی ها کند شود اما برنامه های نظامی براساس زمانبندی صورت گرفته ادامه دارد.
 
نهله حسین حبابی تاکیدکرد: براساس تقسیم وظایف نیروهای پیشمرگه از محور شرق، نیروهای حشد الشعبی هم ازمحور غربی و ارتش عراق هم در محور جنوب شرقی وارد موصل شدند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا