یزدفردا"گرگان - نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان گفت: سخنان شب گذشته رییس جمهوری در گفت و گوی زنده با مردم امید آفرین بود.

 به گزارش ایرنا آیت الله سیدکاظم نورمفیدی شامگاه چهارشنبه در دیدار با جمعی از اصحاب رسانه و دست اندرکاران بزرگداشت روز خبرنگار در استان گلستان افزود: عده ای سعی در ایجاد یاس دارند ولی سخنان پخته، متین و درست رییس جمهوری شرایط را تغییر داد و امیدها را بیشتر کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه سخنان دیشب رییس جمهوری را از سیما به دقت دیده و دنبال کردم، اظهار داشت: اخیرا خیلی ها سعی داشتند بین رییس جمهوری و مقام معظم رهبری فاصله ایجاد کنند اما سخنان رییس جمهوری نشان داد که باید به همه مسائل منصفانه نگاه کرد و این همان چیزی است که رسانه ها باید به آن توجه داشته باشند.
آیت الله نورمفیدی افزود: نگاه منصفانه به مسائل، امید می آفریند و اگر این نگاه مغرضانه باشد یاس و ناامیدی ایجاد می کند و رسانه ها باید به این مسئله توجه داشته باشند چراکه در پیشگاه خداوند و مردم مسوول هستند.
امام جمعه گرگان اظهار کرد: برخی از سخنان رییس جمهوری در خصوص مسائل و مذاکرات هسته ای و برجام مبنی بر بداخلاقی، بدعهدی و برخوردها همان نگاه و دیدگاه مقام معظم رهبری بود.
آیت الله نورمفیدی همچنین خطاب به رسانه ها گفت: اگر در همه دنیا قانون محور کار رسانه ها است، در کشور ما همچنان که قانون حاکمیت دارد؛ شرع و شریعت و اخلاق اسلامی نیز محور کار است.
امام جمعه گرگان ادامه داد: فعالان رسانه باید خیلی مراقب باشند و از تهمت، غیبت و بدگمانی اجتناب کنند زیرا این گناه از جنبه حق الناس آن حتی در صورت توبه بخشودنی نیست چه برسد به غیبت در رسانه که مخاطب آن عده زیادی از افراد جامعه را شامل می شود.
آیت الله نورمفیدی با تصریح بر اینکه نظام جمهوری اسلامی به سختی و جان فشانی هزاران ایثارگر پا گرفته است؛ گفت: تقویت وحدت، امیدآفرینی، ایجاد نشاط، و توجه به اقتصاد با در نظر گرفتن شعار سال باید بیش از پیش مورد توجه رسانه ها قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در گلستان یادآور شد: برخی نهضت ها و انقلاب ها در گذشته به علت وجود اختلافات و نداشتن وحدت که از روی نادانی بوده است با شکست مواجه شد؛ امروز شاهدیم عده ای از روی عمد به اختلافات دامن می زنند که این واقعا خطرناک است.
آیت الله نورمفیدی با تاکید بر این که اختلاف بدترین خطر برای نظام و انقلاب است، ادامه داد: اگر اختلاف سلیقه ای هم وجود دارد باید همدیگر را تحمل کنیم و با ادب و احترام راهکار ارائه دهیم؛ می توانیم افکار هم را بدون توهین و تخریب نقد کنیم.
امام جمعه گرگان با بیان اینکه وجود نقد نشانه رشد جامعه است؛ گفت: نقد علمی بدور از توهین و تخریب است. 
آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: رسانه ها جامعه را به سمت تولید متکامل یعنی تولید در حال کامل شدن و روز به روز جلو رفتن سوق دهند و این مساله در استان ما به خصوص در زمینه کشاورزی و صنعت باید بیشتر از این دیده شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا