بوشهر - یزدفرا- تعطیل ناگهانی جایگاه سوخت اختصاصی فریدونی شهر دیر موجب سرگردانی مردم در امر سوخت گیری خودروها و نگرانی متولی این جایگاه شده است.

 یکی از رانندگان خودرو سواری به خبرنگار ایرنا گفت: تعطیلی جایگاه سوخت اختصاصی فریدونی بندر دیر که بنزین و گازائیل عرضه می کند موجب سرگردانی ما رانندگان شده است .

علی مومنی افزود: خدمات دهی این پمب بنزین چون در مسیر اصلی شهر قرار دارد برای رانندگان بسیار مناسب بود.
وی گفت: با تعطیلی این جایگاه سوخت، تراکم خودروها ، اتلاف وقت و شلوغی خودروها در جایگاه بعدی بنزین که در مرکز شهر واقع است، مشکل ساز می شود.
مومنی اضافه کرد: نباید تعبات مشکل بین شرکت پخش فراورده های نفتی و جایگاه دار، باعث سرگردانی مردم در تامین سوخت مورد نیاز آنان شود.
مسئول جایگاه اختصاصی پمب بنزین فریدونی ضمن تایید تعطیلی جایگاه سوخت خود گفت: شرکت پخش فراوردهای نفتی 700میلیون ریال وجه نقد بعنوان ضمانت خرید اعتباری طلب کرده است که توانایی تامین این مبلغ را ندارم و برهمین اساس سوختی در اختیار این جایگاه برای عرضه قرار نگرفته است.
افشین فریدونی افزود: شرکت ملی پخش فراوردهای نفتی می تواند با تعامل و امهال در پرداخت توسط جایگاه داران زمینه خدمت رسانی به مردم توسط بخش خصوصی را فراهم کند.
وی گفت: با بررسی های انجام شرکت پخش فراورده های نفتی منطقه بوشهر برای هیچ جایگاه عرضه ای در استان بوشهر چنین مطالبه ای نداشته و امیدوارم که همکاری آنان همچون گذشته در تامین سوخت مورد نیاز این جایگاه ادامه یابد.
فریدونی با اشاره به اینکه تعیین مهلت برای پرداخت مبلغ اختصاص سهمیه سوخت اعتباری توسط شرکت پخش فراورده های نفتی کمک به بخش خصوصی است ادامه داد: روزانه حدود 20 هزار لیتر بنزین معمولی در این جایگاه عرضه می شود .
فرماندار دیر نیز در این زمینه گفت: جایگاه پمب بنزین اختصاصی فریدونی بخش خصوصی است و باید بدهی خود را با شرکت ملی پخش فراوردهای نفتی تسویه کند.
حمزه اعتماد افزود: با پیگیری های انجام شده در صورتی که حداقل ایشان یک سوم بدهی خود به شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه بوشهر پرداخت کند سوخت این جایگاه تامین خواهد شد.
وی اظهارداشت: خدمات دهی دولت به بخش خصوصی باید همراه با همکاری دو طرف انجام شود و بخش خصوصی باید به موقع بدهی خود را به شرکت پرداخت کند تا مشکلی در سر راه خدمت دهی ایجاد نشود.
با وجود تماس های تلفنی با مسئول اداره پخش فراوده های نفتی شهرستان دیر بدلیل پاسخگو نبودن، خبرنگار ایرنا موفق به دریافت دیدگاه وی در این زمینه نشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا