متخصصان صاحب نام داخلی و بین المللی در حاشیه هشتمین کنگره بین المللی قلب و عروق رضوی با انجام همکاری همزمان، شیوه و تکنیک های نوین اقدامات تهاجمی غیرجراحی بر روی قلب و آنژیوگرافی را از اتاق های عمل و طی ویدئو کنفرانس به نمایش خواهند گذاشت.

یزدفردا"پخش زنده همکاری مشترک اساتید داخلی و بین المللی قلب و عروق از اتاق های عمل بیمارستان رضوی

متخصصان صاحب نام داخلی و بین المللی در حاشیه هشتمین کنگره بین المللی قلب و عروق رضوی با انجام همکاری همزمان، شیوه و تکنیک های نوین اقدامات تهاجمی غیرجراحی بر روی قلب و آنژیوگرافی را از اتاق های عمل و طی ویدئو کنفرانس به نمایش خواهند گذاشت.


به گزارش خبرنگار ما، دکتر سید مطهرکمال شجاعی، دبیر اجرایی هشتمین کنگره بین‌المللی قلب و عروق رضوی با اشاره به حضور 214 استاد داخلی و خارجی در این کنگره تصریح کرد: برگزاری 12 سمینار جانبی و چهار کارگاه فوق تخصصی قلب با موضوعاتی نظیر اکوکاردیوگرافی سه بعدی، مفاهیم بنیادی و پیشرفته اکوکاردیوگرافی جنین، اقدامات تهاجمی غیرجراحی  در بیماریهای عروق کرونر وبیماریهای مادرزادی قلب و الکتروفیزیولوژی از جمله برنامه های این کنگره است.
 
معاون درمان بیمارستان رضوی از ارائه 241 مقاله در هشتمین کنگره بین‌المللی قلب و عروق رضوی خبر داد، و افزود: بهره مندی از آخرین دستاوردهای علمی جهان در راه ارتقاء درمان بیماری‌های قلبی از دستاوردهای برگزاری این کنگره است.

بنابر این گزارش، دکتر منوچهر رادپور دبیر علمی هشتمین کنگره بین‌المللی قلب و عروق رضوی نیز با اشاره به اهمیت اقدام آستان قدس رضوی در حمایت از همایش های علمی، و همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بیمارستان رضوی در برگزاری این کنگره خاطرنشان کرد: اکنون شاهد افزایش بیماری قلبی کرونر در دنیا هستیم که علت آن زندگی ماشینی و افزایش طول عمر است .


 

وی، از سیگار به عنوان متهم ردیف نخست ابتلا به بیماری های قلبی نام برد و تصریح کرد: در ایران بعد از سیگار، فشار خون و مرض قند از عوامل اصلی گرفتاری و ابتلای به بیماری‌های قلبی هستند. 
به گفته رادپور، چاقی، پرخوری، استرس‌های روانی، فکری و شغلی نیز در ابتلا افراد به بیماری قلبی نقش موثری دارند . 
به گزارش خبرنگار ما، دکتر بهزاد علیزاده مسئول برگزاری کنگره‌های بیمارستان رضوی به حاشیه های هشتمین کنگره بین‌المللی قلب و عروق رضوی اشاره و خاطرنشان کرد: نخستین بار متخصصان صاحب نام داخلی و بین المللی با انجام همکاری هم ، شیوه و تکنیک های نوین اقدامات تهاجمی غیرجراحی بر روی قلب کودکان و آنژیوگرافی را طی ویدئو کنفرانس به نمایش خواهند گذاشت. 
 
به گفته وی، ارتباط دوسویه میان پزشکانی که در اتاق های عمل آنژیوگرافی بیمارستان رضوی مشغول به کار هستند با متخصصانی که از طریق ویدئو کنفرانس شاهد اجرای روش ها و تکنیک های نوین در هنگام عمل بیماران هستند، این امکان را فراهم خواهد کرد تا به پرسش های احتمالی ناظران پاسخ داده شود.  
علیزاده در ادامه گفت: علاوه بر این، در هشتمین کنگره قلب و عروق رضوی برخی تکنیک های ابداعی درمانی و تصویر نگاری متخصصان داخلی نیز معرفی خواهند شد.

لازم به ذکر است، هشتمین کنگره بین‌المللی قلب و عروق رضوی از ششم تا هشتم مرداد به مدت 3 در شهر مقدس مشهد برگزار می شود.
در این کنگره اساتید برجسته بین المللی از کشورهای آلمان، انگلیس، آمریکا، ایتالیا، ژاپن، مالزی، ترکیه، هند، مصر، کره جنوبی، ویتنام و ایرلند درکنار اساتید برجسته ایرانی از دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد، تهران.شهید بهشتی . ایران، اصفهان ، تبریز، شیراز، کرمان و ....  حضور خواهند یافت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا