یزدفردا " رئیس فدراسیون بدن سازی و پرورش اندام گفت: هم اینک 12 هزار باشگاه بدن سازی و پرورش اندام دارای مجوز در کشور مشغول فعالیت هستند.

ناصر پورعلی فرد روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا در بوشهر افزود: دراین باشگاهها زمان های استفاده بانوان و آقایان به صورت مجزا مشخص شده است.
وی اظهارکرد: اگرچه این رشته ورزشی بیشتر با سرمایه گذاری اشخاص حقیقی اداره می شود اما یک ورزش همگانی دارای مخاطب است که همه افراد فعال در این رشته برای ورزش قهرمانی ومسابقات فعالیت نمی کنند بلکه بیشتر آنها برای سلامت و آمادگی جسمانی خود این ورزش را انجام می دهند.
پورعلی فرد اضافه کرد: باشگاه داران باید نسبت به بیمه ورزشکارانی که از فضای باشگاهی آنها استفاده می کنند، بجد تاکید کنند زیرا ورود ورزشکاران بدون بیمه ورزشی، در باشگاههای دارای مجوز از این فدراسیون ممنوع است.
وی بیان کرد: هزینه بیمه ورزشی ناچیز است اما درصورت هر گونه مصدومیت ورزشکار موثر خواهد بود.
پورعلی فرد ادامه داد: در چند سال اخیر در رشته پرورش اندام موفق به کسب مقام قهرمانی در مسابقات آسیایی شده ایم و در رشته های بادی کلاسیک و فیزیک نیز جز مدال آوران مسابقات جهان هستیم.
وی با تاکید بر اینکه دراردوها نظارت های لازم با همکاری ستاد دو پینگ انجام می شود گفت: بزودی مسابقه ای در رشته بادی کلاسیک برای ورزش های ساحلی در ویتنام برگزارمی شود، در صورتی که کمیته اجرایی تصمیم به اعزام ورزشکار داشته باشد، اعزام ورزشکاران را در برنامه های خود قرار خواهیم داد.
پورعلی فرد اظهارکرد: مسئولیت نظارت بر امور باشگاهها درهمه استانها، بر عهده اداره نظارت بر باشگاههای ادارات کل ورزش و جوانان است که مجوز از طریق کمیسیون ماده 5 صادر می شود.
وی رعایت نکردن اخلاقیات، حجاب بانوان، مصرف داروهای مکمل غیرمجاز را از جمله موارد تخلف باشگاههای بدن سازی و پرورش اندام بر شمرد و اضافه کرد: متخلفان به اداره نظارت و دستگاههای نظارتی معرفی و درصورت اثبات گزارش طبق قانون از سوی کمیته انظباطی با آنها برخورد خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا