محمدجواد ظریف» وزیر خارجه کشورمان در صفحه شخصی خود در توئیتر، به بریده شدن سر یک کودک فلسطینی‌الاصل توسط تروریست‌های مرتبط با ارتش آزاد سوریه واکنش نشان داد.

چند روز پیش، تروریست‌های سوری عضو گروه «نورالدین زنکی» که از گروه‌های زیرمجموعه ارتش آزاد سوریه است، ویدئویی از بریدن سر یک نوجوان اردوگاه‌نشین فلسطینی در حلب منتشر کردند؛ تروریست‌ها این کودک را به جاسوسی برای «لواء القدس» متهم کردند.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز در صفحه توئیتری خود در این خصوص نوشت: «ظاهرا بریده شدن سر یک کودک بی‌گناه 12 ساله توسط تروریست‌های مورد حمایت غرب، ارزش جدیدی است؛ سکوت غرب کرکننده است. #دورویی»

وزارت خارجه آمریکا تاکنون موضع خاصی در برابر بریده شدن سر این کودک نگرفته؛ تنها موضعی که این وزارتخانه مجبور به اتخاذ آن شد، پاسخ به سوال خبرنگار آسوشیتدپرس در کنفرانس خبری روزانه بود.

«مارک تونر» سخنگوی آن شب وزارت خارجه آمریکا نتوانست ناراحتی شخصی خود از دیدن صحنه بریده شدن سر یک کودک را مخفی کند و گفت که «مطمئن‌ام اگر این گروه مسئول این اقدام باشد و اگر در فهرست گروه‌های تحت حمایت ما باشد، حمایت از آن متوقف خواهد شد.»

تروریست‌های ارتش آزاد البته بیکار ننشستند و با انتشار برگ هویتی جعلی در فضای مجاری، مدعی شدند این کودک مبتلا به تالاسمی که دستش هنوز غرق در خون حاصل از کشیده شدن خشن سوزن سرم بود، مردی 19 ساله است.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که خود تروریست‌ها، پیش از بریدن سر این کودک، طرف مقابل خود در میدان نبرد را به فرستادن کودکان به جبهه متهم کردند.

یکی از تروریست‌ها پیش از بریدن سر کودک فلسطینی از وی پرسید: «آخرین آرزویت چیست؟» کودک پاسخ داد «تیربارانم کنید.» تروریست گفت: «نه؛ ذبح در انتظار توست

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا