رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با اشاره به لایحه اصلاح بودجه95 بر لزوم پرداخت بدهی دولت به بانک‌ها برای تامین منابع طرح‌های عمرانی و فعال شدن این طرح‌ها تاکید کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با اشاره به لایحه اصلاح بودجه95 بر لزوم پرداخت بدهی دولت به بانک‌ها برای تامین منابع طرح‌های عمرانی و فعال شدن این طرح‌ها تاکید کرد.

به گزارش اعتدال به نقل از ایسنا، محمد باقر نوبخت با حضور در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس توضیحاتی را درباره‌ یک فوریت لایحه اصلاح بودجه 95 ارائه کرد و گفت: ما امروز در خصوص کلیات و محتوای لایحه بحث نمی‌کنیم بلکه صرفا باید دلایلی در ارتباط با فوریت و ضرورت امر از سوی مخالفین و دولت مطرح شود.

وی افزود:‌ چهار  ماه  از سال 95 گذشته و دولت برنامه گسترده‌ای در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم در زمینه اشتغال‌زایی و افزایش تولید ملی دارد. همچنین برای کمک به بخش خصوصی باید نظام بانکی کشور فعالانه در جهت اعطای تسهیلات اقدام کند در حالی که اکنون نظام بانکی با دو مشکل بزرگ مواجه است. هم مطالبات معوق دارد و هم با عدم کفایت سرمایه مواجه شده است.

نوبخت ادامه داد:‌ بدهی دولت قبل پیش از انقضای مهلت دولت به نظام بانکی آنقدر بود که دولت دهم مصوبه‌ای را از سوی مجمع عمومی بانک مرکزی داشت که در راستای بند ب ماده 26 قانون پولی و بانکی  74 هزار میلیارد تومان از این محل برای پرداخت 8 مورد بدهی دولت تامین شود. ما هم برای این که بدهی دولت به بانکها و پیمانکاران را بپردازیم در تبصره‌های 19 و 20 بودجه 95 این موضوع را مطرح کردیم که رد شد و حالا با این خلاء مواجه شدیم. اکنون دولت همان بند ب ماده 26 را مطالبه می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با بیان این که طرح‌های عمرانی در حوزه‌های انتخابیه به جهت محدودیت  منابع فعال نشده اضافه کرد: با آنچه دولت در اصلاح بودجه پیشنهاد کرده می‌توانیم همه مطالبات پیمانکاران به دولت را تسویه کنیم و آنها هم می‌توانند بدهی‌شان را به بانکها تسویه کنند. چرا که 7500 واحد در شهرهای  مختلف منتظر تعطیلات سرمایه در گردش  هستند. لذا کمک کنید که نسبت به اعطای تسهیلات و فعال کردن طرح‌های تولیدی اقدام شود.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا