یزدفردا"عضو شورایعالی سیاستگذاری جبهه اصلاحات گفت: انتخاب قطعی و نهایی شورایعالی سیاستگذاری اصلاح طلبان برای ریاست مجلس، شخص آقای عارف است.

 
عبدالواحد موسوی لاری افزود: معتقدیم رای مردم تهران به ایشان و رای به لیست امید در سراسر کشور نشان از تمایل اکثریت جامعه به جریانی است که آقای عارف به آن تعلق دارد.
 
وی ادامه داد: منتخبین مردم قطعا در انتخاب خود، رای و نظر موکلان خود یعنی مردم را مدنظر و تابلوی کار خویش قرار خواهند داد و چنانچه مسیری جز این از سوی آنها اتخاذ شود، انحراف از خواست عمومی جامعه تلقی می شود.
 
وزیر کشور دولت اصلاحات، رقابت میان محمدرضا عارف و علی لاریجانی بر سر تصدی کرسی ریاست مجلس دهم را امری پسندیده دانست و تصریح کرد: اکنون همان فضای رقابتی که (در دوره انتخابات) در جهت ترقی، تعالی و بهره گیری از ظرفیت های بیشتر شکل گرفته بود به انتخاب رئیس مجلس هم تسری پیدا کرده است. اشکالی ندارد این دو بزرگوار با هم رقابت کنند. بالاخره یکی از آنها رئیس مجلس می شود و دیگری در قامت رئیس یک فراکسیون می تواند به او کمک کند. وی را نقد کند و حامی او نیز باشد. به این ترتیب، راه برای توسعه بیشتر باز می شود اما این فعالیت ها باید در یک فضای سالم و غیرتخریبی شکل گیرد.
 
عضو ارشد جبهه اصلاحات در پاسخ به این پرسش که در صورت موفق نشدن لاریجانی برای کسب کرسی ریاست مجلس، آیا وی به سمت افراطیون سوق داده نخواهد شد؟، گفت: اگر چنین شود پس ما در تشخیصمان در مورد ایشان اشتباه کرده ایم. برداشت ما از آقای لاریجانی عنصری معتدل و اصولگرایی خردورز است اما اگر ایشان آن رویکردی را گفتید در پیش گیرد معلوم است ایشان از اساس با افراطی ها بوده و به صورت تاکتیکی، مشی اعتدال را برگزیده بود.
 
موسوی لاری افزود: اما اگر آقای لاریجانی روش اعتدال را به صورت یک راهبرد صحیح و درست اتخاذ کرده باشد در هر تنگنایی هم که قرار بگیرد به سمت افراطیون نخواهد رفت. 
 
وی تصریح کرد: من معتقدم آقای لاریجانی امروز، لاریجانی 10 سال پیش نیست و اعتدال را واقعا به صورت یک راهبرد و نه یک تاکتیک انتخاب کرده است.
 
عضو شورایعالی سیاستگذاری جبهه اصلاحات ادامه داد: اکنون برداشت اشتباهی در جامعه وجود دارد که گویی جریان اصلاح طلب و و اصولگرایان، آرمانها و گفتمان و ایده های خود را کنار گذاشته اند و به صورت یک جریان واحد درآمده اند. البته این یکپارچگی در رفتار اصلاح طلبان با اصولگرایان معتدل وجود دارد ولی تلقی جریان اصلاح طلب در پاره ای مسائل با اصولگرایان تفاوت دارد و این دو با هم اختلاف گفتمانی دارند. 
 
وی یادآور شد: شرایط کنونی یک تفاوت با گذشته دارد و آن این است که تفاوت گفتمانی دوجناح در بستری خردورزانه و عاقلانه به یک رقابت نجیبانه تبدیل خواهد شد. یعنی به طور مثال وقتی برای ریاست مجلس می خواهند نامزد معرفی کنند اشخاصی را مطرح می کنند که دنبال ماجراجویی نبوده و خردورز و عاقل هستند. 
 
موسوی لاری خاطرنشان کرد: اختلاف آنها مانند مجلس نهم و از جنس دعوای افراطیون با معتدلین نیست چرا که هر دو جریان، عاقل و منطقی هستند. هر دو گروه می خواهند در یک رقابت منطقی برای اداره مجلس نامزدهای خود را معرفی و به رای نمایندگان بگذارند. هر کدام از آقایان عارف یا لاریجانی که پیروز شوند باید کشور را به سمت آرامش، امید و رونق اقتصادی پیش ببرند و آن دیگری نیز به او کمک کند.
 
وی گفت: تلقی ما از یک نظام پارلمانی باید واقعی باشد. در جامعه ما مردمی که به نظام علاقمند بوده اند پای صندوق آمده و یکی به حسن و دیگری به حسین رای داده است. یکی فکر می کرده مطالباتش را حسن می تواند برآورده کند، دیگری این قابلیت را در حسین می دیده است و دشمنی و خصومتی هم در کار نبوده و نیست. این روحیه باید ادامه یابد. 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا