یزدفردا"رئیس اداره مراقبت از بیماری‌های وزارت بهداشت با اشاره به فروکش کردن بیماری آنفلوآنزا در کشور، بر انجام اقدامات حفاظت فردی و خود مراقبتی جهت پیشگیری از موج دوم این بیماری تاکید کرد.


به گزارش ایسنا، دکتر محمود سروش در جلسه‌ای مشترک با ریاست و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و کارشناسان بهداشت و درمان این استان، از روند اجرای برنامه های مراقبت و پیشگیری بیماری آنفلوآنزا ابراز رضایت کرد و با اشاره به فروکش کردن بیماری آنفلوآنزا در کشور، بر لزوم انجام اقدامات حفاظت فردی و خود مراقبتی جهت پیشگیری از موج دوم این بیماری تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری دارای آب و هوای سرد است، افزود: مردم باید اقدامات خود مراقبتی را بیشتر رعایت کرده تا به بیماری آنفلوآنزا مبتلا نشوند. باید همه مردم آموزش لازم برای آگاهی از راه‌های پیشگیری از بیماری را بشناسند.

وی با تاکید بر شستشوی صحیح دست‌ها بصورت مرتب، گفت: افراد باید ضمن استفاده از ماسک، در هنگام عطسه و سرفه از دستمال کاغذی استفاده و به روش مناسب آن را دفع کنند.

رئیس اداره مراقبت از بیماری‌های وزارت بهداشت، همچنین در خصوص خودداری از دست دادن با افراد مشکوک و مبتلا به این بیماری و خودداری از در آغوش گرفتن این افراد، تاکید کرد: در مواجه شدن با افراد مبتلا به آنفلوآنزا رعایت فاصله حداقل یک و نیم متر جهت اجتناب از ابتلا به بیماری لازم است.

سروش، مادران باردار، کودکان خردسال، افراد سالخورده، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، مراقبین بیماران، بیماران مبتلا به مشکلات تنفسی و افراد در معرض خطر را به رعایت دقیق اقدامات محافظتی توصیه کرد و گفت: ماداران باردار باید بصورت خاص در خصوص پیشگیری از بیماری آموزش دیده و از مردادماه سال آینده باید اطلاع رسانی گسترده برای انجام واکسیناسیون افراد در معرض خطر صورت گیرد.

سروش در ادامه صحبت‌هایش از کادر درمانی بیمارستان‌ها خواست هر گونه احتمال ابتلا به بیماری را جدی گرفته و اقدامات درمانی و آمادگی برای کنترل آن را انجام دهند.

در ادامه رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نیز در این نشست با اشاره به موفقیت و تجربه خوب این دانشگاه در کنترل طغیان بیماری‌ها از آمادگی این مجموعه برای کنترل، درمان و پیشگیری از آنفلوآنزا خبر داد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا