یزدفردا"پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا 'هیل' خبر داد :جان بینر رییس سابق مجلس نمایندگان آمریکا از تصمیم به شکایت از دولت واشنگتن به دلیل توافق هسته ای با ایران صرف نظر کرد.

در گزارش این پایگاه آمده است: بینر چند ماه پیش گفت که شکایت، گزینه ای است که احتمال عملی کردن آن بسیار زیاد است.

وی در آن زمان این گونه وعده داد: از هر راهی برای متوقف و کند کردن شتاب اجرای کامل توافق یا به تاخیر انداختن آن استفاده می کنیم.

اما اکنون در آستانه اجرای برجام، این رویا نقش بر آب شده و جای آن مشتی از تلاش های قانونی برای بازداشتن آمریکا از لغو تحریم های ضد ایرانی گرفته است.

«متیو سالمون» نماینده جمهوری خواه ایالت آریزونا در این باره گفت: از نزدیک بودن افق عملیاتی شکایت بی اطلاع هستم.

بر اساس این گزارش، جمهوری خواهان هیچ گاه طرحی قاطع برای شکایت از دولت آمریکا را در دستور کار نداشتند، اما این مساله به عنوان یک احتمال مطرح بود به طوری که بسیاری از نمایندگان آمریکایی به طور فعالی از آن حمایت کردند.

براین اساس، منتقدان برجام به جای متوسل شدن به رویه قضایی که ماه ها زمان می برد، ظاهرا به تضعیف آن از طریق تحریم های آمریکا بیشتر علاقه دارند.

اجرای برجام، زمینه لغو تحریم های ناجوانمردانه بین المللی علیه ایران را فراهم می کند.

قرار است روز شنبه احتمالا گزارش نهایی آژانس بین المللی انرژی اتمی درخصوص انجام تعهدهای ایران در قالب توافق جامع هسته ای منتشر شود.

با تایید آژانس مبنی بر اینکه ایران به تعهدات خود عمل کرده است، زمینه برای اجرای توافق جامع هسته ای (برجام) فراهم می شود.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا