یزد فردا: نقش دانشگاه باید در جامعه ملموس باشد

به گزارش واحد تامین خبر پایگاه خبری یزدفردا "چهارمحال و بختیاری - دکتر برات قبادیان مشاور معاون پژوهشی وزیر علوم در آیین تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری و ایده های برتر استان چهارمحال و بختیاری در دانشگاه شهرکرد گفت: نقش دانشگاه باید در جامعه ملموس باشد.

آیین تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری و ایده‌های برتر استان چهارمحال و بختیاری در سالن خیام دانشگاه شهرکرد برگزار شد، دکتر برات قبادیان مشاور معاون پژوهشی وزیر علوم ضمن ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه شهرکرد، با اشاره به 16 آذر و روز دانشجو، دانشجویان را سرمایه اصلی هر کشور دانست و گفت: دانشجویان به عنوان نسل جوان به گردن مسئولین حق دارند و مسئولین باید اجازه بیان تفکرات و ایده‌های دانشجویان را بدهند.

به گزارش یزد فردا مشاور معاون پژوهشی وزیر علوم گفت: در دهه‌های قبل دانشگاه‌ها دانشگاه‌های آموزش‌محور بودند که با گذشت زمان و درک ضرورت پژوهش نسل دوم دانشگاه‌ها که دانشگاه‌های پژوهش‌محور بودند شکل گرفتندوامروز وزارت علوم در پی دانشگاه­های نسل سوم یعنی دانشگاه­های کارآفرین است.

دکتر قبادیان با اشاره به وجود حدود 5 میلیون دانشجو در کشور گفت: هر سال حدود 20000 فارغ‌التحصیل دکتری و 120000 فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد وارد جامعه می‌شوند با این وجود نباید تنها خروجی دانشگاه افراد تحصیل کرده باشند بلکه نقش دانشگاه باید در اقتصاد، صنعت و پیشرفت جامعه ملموس باشد.

رئیس سابق دانشگاه شهرکرد افزود: در حال حاضر در کشور ما سهمی از GDP که صرف تحقیق و توسعه می‌شود زیر یک درصد بوده و این میزان برای کشور ایران بسیار اندک است و بنابر فرمایش مقام معظم رهبری و برنامه‌های راهبردی کشور این میزان باید به 4 درصد برسد و پیشرفتی بر مبنای دانایی در کشور روی دهد.

دکتر قبادیان در پایان ضمن تأکید بر ضرورت ارتقا پژوهش در کشور ابراز امیدواری کرد با تلاش و همت شاهد رشد فناوری نیز در کشور باشیم/خبرانلاین

"افراد حاضر در این صفحه"

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا