یزد فردا عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان با اشاره به نقش برجسته سه فقیه یعنی آیات مصباح، موحدی و یزدی در جریان اصولگرایی، گفت: این سه مرجع روحانیِ سیاسی حاضر شده اند به جریانات اصولگرا در مسیر وحدت و جلوگیری از نفوذ فرصت طللبان، کمک کنند.آیت الله مصباح،آیت الله موحدی،وحدت اصولگرایان،مشرق

 تلاش آیات مصباح، موحدی و یزدی برای وحدت اصولگرایان

به گزارش مشرق، محمد دهقان عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان با اشاره به نقش آفرینی فقها در جریان اصولگرایی و ویژگی های این جریان اظهار داشت: تمام کسانی که به انقلاب اسلامی و اصول آن با همه ابعادش اعتقاد دارند، کسانی که در طول انقلاب برای خود ثروت اندوزی نکرده و به فکر پر کردن جیب خود نبوده و از یک زندگی معمولی برخوردارند و روحیه مردمی شان همسان با عموم جامعه بوده ، اصولگرا هستند.

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان با اشاره به روحیه ضد ظلم، ضد استکباری و ضدآمریکایی اصولگرایان تصریح کرد: اصولگرا کسانی هستند که از آرمان های امام و شهدا عقب نشینی نمی کنند و از مبارزه خسته نمی شوند.

به گزارش یزد فردا *کسانی که از مبارزه خسته شدند اصولگرا نیستند

وی بابیان اینکه کسانی که از مبارزه خسته شده و از آرمان های امام عقب نشینی کرده اند و درعین حال در برابر دشمنان اسلام و امام از خود کرنش نشان می دهند، قطعاً اصولگرا نیستند.

دهقان با اشاره به وضعیت کسانی که از انقلاب برای موقعیت خود سوءاستفاده کرده و از این طریق به آلاف و الوف و ثروت های چند صدمیلیاردی رسیده اند و بازهم ادعای پیروی از راه امام رادارند، گفت: این ها نمی توانند به عنوان اصولگرا مطرح باشند.

عضو هیئت رئیسه مجلس یکی از ویژگی های اصلی اصولگرایان را تابعیت آن ها از روحانیت اصیل و معتقد دانست و خاطرنشان کرد: کسی نمی تواند ادعا کند که من اصولگرا هستم اما از روحانیت اصیل و انقلابی تبعیت نمی کنم.

وی بابیان اینکه برخی از راه امام برگشتند اما همچنان نمی خواهند پرچم امام را از سرخود بردارند چراکه دیگر اعتباری نخواهند داشت، گفت: کسانی که در کاخ های مجلل زندگی می کنند و به جای مردم به آمریکا نزدیک شده اند، نمی توانند ادعای انقلابی گری کنند.

دهقان با اشاره به ویژگی های روحانیت اصیل تأکید کرد: روحانیت اصیل کسانی هستند که در مسیر امام گام برمی دارند و کاملاً پایبند اندیشه های امام و خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری بوده اند.

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان بابیان اینکه در این چارچوب، روحانیت انقلابی و سیاستمدار نقش مهم و پررنگی داشته به مسئله نفوذ دشمن از راه های مختلف ازجمله انتخابات اشاره کرد و افزود: نقش روحانیت اصیل برای رهبری نیروهای معتقد به امام و انقلاب نقش بسیار بی بدیلی است و هم روحانیت این نقش تاریخی را احساس کرده و به صحنه آمده و هم نیروهای وفادار پشت سر آن ها قرارگرفته اند.

وی با اشاره به نقش برجسته سه فقیه یعنی آیات مصباح، موحدی و یزدی در جریان اصولگرایی تصریح کرد: روحانیتی که در کنار توانمندی های علمی، نقش سیاسی و اجتماعی نیز ایفا کند تعدادشان زیاد نیست.

*نقش آیت الله مهدوی کنی امروز در بین سه فقیه تکثیرشده است

دهقان بابیان اینکه پیش ازاین، سالها مرحوم آیت الله مهدوی کنی نقش گردانندگی جریانات سیاسی اصولگرا را به عهده داشتند، یادآور شد: امروز این نقش تکثیر و به سه عالم بزرگوار منتقل شده است.

این فعال سیاسی آیت الله یزدی و آیت الله مصباح را از علمای بزرگ قم برشمرد که در تربیت نیروهای جوان حزب اللهی نقش مؤثری داشتند و با اشاره به نقش آفرینی آیت الله موحدی کرمانی دبیر کل جامعه روحانیت مبارز، وی را شخصیت خوش سابقه ای دانست که در جایگاه های خطیر همواره نقش آفرین بوده است.

دهقان در پایان تأکید کرد: این سه روحانی بزرگوار ازنظر حقیقی و حقوقی وظایف جداگانه ای دارند و با درخواست نیروهای سیاسی اصولگرا این سه مرجع روحانی سیاسی حاضرشده اند که به جریانات اصولگرا در مسیر وحدت و جلوگیری از نفوذ فرصت طلبان، کمک کنند.

"افراد حاضر در این صفحه"

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا