تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۴/سازمان استاندارد: پراید استاندارد است

معاون ارزیابی و کیفیت سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه خودروی پراید استاندارد است، گفت: تشکیل کمپین توسط مردم حق آنهاست؛ لزومی ندارد که همیشه سازمان ملی استاندارد جلوی کیفیت پایین محصولات تولیدی را بگیرد. همان طور که اکنون دیده می‌شود مردم خودشان، خرید نمی‌کنند.
سازمان استاندارد: پراید استاندارد است
به گزارش  ایسنا ،معاون ارزیابی و کیفیت سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه خودروی پراید استاندارد است، گفت: تشکیل کمپین توسط مردم حق آنهاست؛ لزومی ندارد که همیشه سازمان ملی استاندارد جلوی کیفیت پایین محصولات تولیدی را بگیرد. همان طور که اکنون دیده می‌شود مردم خودشان، خرید نمی‌کنند.
محمدرضا ممدوحی درباره استاندارد خودروهای داخلی اظهار کرد: بر اساس استانداردهای مرتبط با خودرو، برخی از قطعات از جمله سیستم ترمز، هشدار دهنده‌ها، قدرت موتور و… مشمول استاندارد اجباری است که باید برای شماره گذاری این استانداردها را دریافت کنند.
وی با بیان اینکه استاندارد در مورد کیفیت بحث نمی‌کند، ادامه داد: البته استاندارد در خود، سطحی از کیفیت را دارد اما باید گفت که این کیفیت نسبی است؛ بنابراین خودروهایی که در حال حاضر در کشور با کیفیت‌های خوبی نیز تولید می‌شوند، با همان استانداردهایی سنجیده می‌شوند که خودرویی مثل پراید گذرانده است.
معاون ارزیابی و کیفیت سازمان ملی استاندارد افزود: بنابراین خودروی پراید نیز استانداردهای سازمان ملی استاندارد را می‌گذراند، چرا که اگر این کار انجام نشود، بخش نظارت این سازمان برای شماره‌گذاری به خودروی تولیدی مجوز نخواهد داد.
به گفته ممدوحی تفاوت بین کیفیت خودروهای مختلف، مربوط به طراحی و آپشن‌هایی است که در آن‌ها وجود دارد و هر خودرویی با توجه به سطح کیفی خود قیمت متناسب با آن سطح را داراست.
وی کیفیت را تابعی از شاخص‌های مختلف دانست و گفت: یکی از این شاخص‌ها استاندارد است، اما آپشن‌های دیگری در بحث کیفیت وجود دارد که بر اساس این شاخص‌ها کیفیت طبقه‌بندی شده و قیمت‌های مختلفی نیز برای انواع خودرو در نظر گرفته می‌شود.
معاون ارزیابی و کیفیت سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه استاندارد یک الزام اولیه است و در مورد کیفیت بحث نمی‌کند، اظهار کرد: خودرو درگیر مباحث خاصی در کشور شده و بخشی از آن به صورت انحصاری فعالیت می‌کرده است. از سوی دیگر در زمانی برای واردات آن محدودیت ایجاد شد و اکنون می‌بینیم که جامعه دیگر این توجیهات را نمی‌پذیرد و مردم گاه برای نخریدن خودرو کمپین تشکیل می‌دهند.
ممدوحی تشکیل کمپین توسط مردم را حق مشتری دانست و افزود: لزومی ندارد که همیشه سازمان ملی استاندارد جلوی کیفیت پایین محصولات تولیدی را بگیرد. همان طور که اکنون دیده می‌شود مردم خودشان اقدام به خرید نمی‌کنند.
وی همچنین درباره اظهار نظر اخیر خود مبنی بر اینکه “خودروی پراید برای راننده‌های غیر عصبی خوب است”، اظهار کرد: این موضوع صرفا یک مثال بود و منظور من این نبود که پراید برای راننده‌های عصبی خوب نیست؛ به هر حال پراید استاندارد است و اگر استاندارد نباشد، اجازه شماره‌گذاری به آن داده نخواهد شد.

 

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۴ /
 

ابتکار جالب برای قفل صندوق عقب پراید (+عکس)

 

۵۱۸۰۰۸_۲۳۳

 

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴/توقیف پراید با اگزوز تریلی در ایلام

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: با رانندگانی که اقدام به تغییر وضعیت خودرو خود برای مردم ایجاد مزاحمت کنند برخورد می‌شود.

به گزارش اخبار خودرو ،رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: با رانندگانی که اقدام به تغییر وضعیت خودرو خود برای مردم ایجاد مزاحمت کنند برخورد می‌شود.

سرهنگ «نورالله خادم» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: رانندگان خودروهایی که اقدام به تغییر وضعیت خودرو و یا با صدای سیستم صوتی خودروی خود موجب سلب و آسایش مردم می‌شوند برابر مقررات با آن‌ها رفتار خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که معدود رانندگانی هستند که نسبت به اجرای مقررات بی‌توجه بوده و مبادرت به نقض قوانین می‌کنند، افزود: این افراد با تغییر در وضعیت ظاهری و فنی خودرو و خواباندن فنر زیر آن باعث خارج شدن خودرو از حالت استاندارد شده و ضمن کاهش ضریب ایمنی خودرو سبب بروز خطراتی برای خود و سایرین می‌شوند.

خادم خاطرنشان کرد: راهنمایی و رانندگی استان قاطعانه با افرادی که مبادرت به تغییر وضعیت ظاهری و فنی خودرو کنند برخورد می‌شود و اجازه‌ی تردد با وضعیت موجود به آن‌ها نداده و برای اصلاح و برطرف کردن نقص به تعمیرگاه اعزام می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام تصریح کرد: پلیس ضمن اعمال قانون از ارائه خدمات شماره‌گذاری، برگ معاینه فنی و تعویض پلاک به این قبیل خودروها خودداری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تعمیرگاهایی که مبادرت به تغییر وضعیت ظاهری و فنی خودروها کنند شناسایی و از طریق پلیس امنیت به‌علت به هم زدن نظم عمومی و اخلال در امنیت عبور و مرور از ادامه‌ی فعالیت آنان جلوگیری و گزارش آن‌ها به مراجع قضایی منعکس می‌شود.

 

 

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴


 
 پراید رکورد شکست

۸۶ هزار خودرو فروخته شد

پس از گذشت تنها ۴ روز از آغاز طرح خرید خودرو با تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی، تا ظهر پنج شنبه ۸۶ هزار و ۴۰۰ خودرو ثبت نام شده است.
۸۶ هزار خودرو فروخته شد

به گزارش   تسنیم ،در این مدت ۴۷ هزار ۷۳۰ دستگاه خودرو از گروه صنعتی ایران خودرو و ۳۸ هزار و ۶۰۰ خودرو متعلق به گروه خودروسازی سایپا بوده است.
بنا براین گزارش ، بیشترین ثبت نام متعلق به پراید با ۲۰ هزار و پژو ۴۰۵ با ۱۶ هزار دستگاه بوده است.
وزارت صنعت اعلام کرد: در هفته آینده آمار دقیقتری از نوع خودروهای ثبت نامی، ارزش ریالی و دیگر اطلاعات مربوط به این طرح منتشر می شود.

 

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴/معاون مهندسی و کیفیت سایپایدک خبر داد:تعویض کاتالیست خودروهای تاکسی پراید در تهران

معاون مهندسی و کیفیت سایپایدک از تعویض کاتالیست بیش از ۲۴۰۰ دستگاه خودروی تاکسی پراید در شهر تهران با هدف کاهش آلودگی هوا و انجام مسوولیت‌های اجتماعی خبر داد.
تعویض کاتالیست خودروهای تاکسی پراید در تهران

به گزارش اخبار خودرو ،مهدی روزبهانی درباره اقدامات سایپایدک در راستای کاهش آلودگی هوای کلانشهرها با اعلام این خبر افزود: با توجه به مصوبه هیات محترم دولت در خصوص الزام دستگاه‌های اجرایی برای مقابله مؤثر با آلودگی هوا, شرکت سایپایدک نیز در راستای کاهش آلاینده‌های خروجی اگزوز و همچنین خطرات ناشی از بخارات بنزین متصاعد شده در هوا و برای جلوگیری از ایجاد انواع بیماری‌ها و مشکلات ناشی از آن, خود را موظف دانست که با همکاری سازمان‌های مربوطه از جمله شهرداری‌ و سازمان حفاظت محیط زیست اقدامات خود را در زمینه کاهش و جلوگیری از آلودگی هوا به نتیجه برساند.

وی ادامه داد: این موضوع طی قرارداد سه جانبه بین شهرداری تهران, سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران و شرکت سایپایدک منعقد گردید که طبق آن در دو فاز و از اواسط سال۹۲ نسبت به تعویض بیش از ۲۴۰۰ کاتالیست خودرو تاکسی پراید اقدام شده است.

روزبهانی یادآور شد: در فاز اول که در سال ۹۳ به اتمام رسید، نسبت به تعویض کاتالیست و کنیستر برای ۱۲۰۰ دستگاه خودرو تاکسی پراید اقدام کردیم و در فاز دوم که تا خرداد ۹۴ ادامه یافت، کاتالیست و کنیستر ۱۲۰۰ دستگاه خودروی دیگر تعویض شد.

معاون مهندسی و کیفیت سایپایدک تاکید کرد: در این راستا به منظور توسعه طرح تعویض کاتالیست خودروهای عمومی, مکاتباتی با شهرداری کلانشهرهای اصفهان, شیراز, تبریز, اراک, قم, مشهد, کرج و اهواز برای اجرایی شدن این طرح در این شهرهاانجام شده که در صورت مشارکت شهرداری‌ها امکان اجرایی شدن این طرح در سایر شهرهای پر جمعیت نیز وجود دارد.

وی همچنین به سایر اقدامات سایپایدک در زمینه کاهش آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: سایپایدک در قبال جامعه و مشتریانش مسوولیت‌هایی را بر عهده دارد و ما در راستای عمل به همین مسوولیت‌های اجتماعی اقداماتی همچون طرح بازدید رایگان کاتالیست و کنیستر خودروها، طرحهای مربوط به هوای پاک (تنظیم موتور و تعویض فیلتر هوا و …) و تشکیل کارگروه محیط زیست را انجام داده‌ایم تا به سهم خود در کاهش آلودگی هوا سهیم باشیم.

روزبهانی درباه نقش کاتالیست و کنیستر در کاهش آلودگی هوا اظهار داشت: کاتالیست  قطعه‌ای است در خودروهای انژکتوری که دارای عمر مفید در حدود ۸۰ هزار کیلومتر است و وظیفه آن تبدیل گازهای مضر خروجی از اگزوز به بخار آب، نیتروژن و اکسیژن می‌باشد. همچنین وجود قطعه کنیستر در خودرو باعث جذب بخارات بنزین ایجاد شده در باک خودرو می‌گردد و باعث عدم متصاعد شدن بخارات بنزین در هوای  محیط می‌شود.

 

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴

مدیرعامل سایپایدک خبر داد:

برنامه گسترده سایپا یدک برای بالا بردن کیفیت خدمات

مدیرعامل سایپایدک با اشاره به برنامه‌های تدوین شده برای افزایش کیفیت خدمات پس از فروش سایپا در سال جاری اظهار داشت: افزایش کیفیت خدمات قطعا رضایت مشتریان را در پی دارد و با توجه به کیفیت تولیدات، برنامه گسترده‌ای را برای بالا بردن کیفیت خدمات در دست انجام داریم.

برنامه گسترده سایپا یدک برای بالا بردن کیفیت خدمات

به گزارش اخبار خودرو ،مصطفی وحیدزاده همزمان با برگزاری نمایشگاه خودرو و قطعات وابسته در مشهد با بیان این مطلب افزود: مقوله خدمات پس از فروش نقش موثری در پیشبرد اهداف گروه خودروسازی سایپا بر عهده دارد لذا باید با اراده‌ای استوار، کیفیت خدماتی را که به مشتریان ارائه می‌شود افزایش دهیم تا به سهم خود به وظایفمان در تحقق برنامه‌های اقتصادی دولت عمل نماییم.

مدیرعامل سایپایدک توجه به مشتریان و پاسخگویی به نیازهای آنان با احترام کامل در کنار افزایش کیفیت خدمات را یکی از اولویت‌های سایپایدک دانست و گفت: برای اینکه بتوانیم نیازهای مشتری را بهتر بشناسیم باید ارتباط با شبکه نمایندگی‌ها را بیشتر کنیم. در واقع در سایه این ارتباط گسترده و نزدیک است که می‌توان نیازهای مشتری را شناخت و بر اساس آن اقدام کرد. حضور در نمایشگاه های خودرو نیز فرصتی برای ما فراهم می‌کند تا ارتباط بیشتری با مشتریانمان برقرار کنیم و از نظرات آنها درباره کیفیت و تنوع خدمات آگاه شویم.

وحیدزاده با اشاره به راه‌اندازی رسمی باشگاه مشتریان سایپا در روزهای آینده، ادامه داد: مشتریان گروه سایپا می‌توانند با عضویت در این باشگاه از مزایای ویژه در دریافت خدمات از نمایندگی‌ها برخوردار شوند که جزییات آن در روزهای آینده به تفصیل اعلام خواهد شد.

مدیرعامل سایپایدک تاکید کرد: سایپا یدک با تکیه بر دانش فنی شبکه نمایندگی‌ها و برخورداری از دانش روز تعمیر و نگهداری خودروها، رتبه یک در ارائه خدمات پس از فروش به خودروهای پارس خودرو را کسب کرده و با توجه به کیفیت تولیدات گروه سایپا، کسب این موفقیت وظیفه ما را در خدمت رسانی به مشتریان سنگین تر می‌کند.

وی راه اندازی مرکز خدمات تخصصی  گیربکس اتوماتیک را یکی دیگر از اقدامات سایپایدک در راستای افزایش رضایت مشتری دانست و گفت: این مرکز با بهره‌ مندی از فضای مناسب و تجهیزات مدرن و به روز دنیا و همچنین کارکنان آموزش دیده، از توانایی انجام تعمیرات تمام گیربکس‌های اتوماتیک خودروهای گروه سایپا برخوردار است. و مرکز تعمیرات تخصصی گیربکس سایپایدک تنها مرکز تخصصی در نوع خود در داخل کشور می‌باشد به طوری که هیچ یک از خودروسازان داخلی برنامه عملیاتی مدونی در این خصوص پیش بینی نکرده‌اند.

مدیرعامل سایپایدک افزود: حفظ منافع مادی مشتریان و جلوگیری از وارد شدن صدمات جانی به آنها برای ما از اهمیت فراوانی برخوردار است؛ از سوی دیگر مشتریان نیز بخاطر جلوگیری از پرداخت هزینه‌های بیشتر ناشی از استفاده از قطعات تقلبی و بی کیفیت، باید از قطعات اصلی استفاده نمایند.

وی در ادامه از مشتریان گروه سایپا خواست به منظور جلوگیری از هر گونه وارد شدن آسیب احتمالی به خودرو، هنگام خرید قطعات یدکی برای اطمینان از اصلی بودن قطعه، از امکان تشخیص اصالت قطعه استفاده نمایند و قطعات اصلی سایپا را با برچسب اطمینان فقط از نمایندگی‌های مجاز و عاملیت‌های فروش قطعه تهیه کنند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا