معرفی هایما s7 محصول جدید ایران خودرو +تصاویر

یزدفردا:ایران‌خودرو برای ارتقای سهم خود در بازار خودروهای شاسی‌بلند، تولید هایما s7 را در سایت خراسان آغاز و زیر ساخت‌های لازم برای ارائه خدمات پس از فروش آن را فراهم کرده است.

به گزارش اخبار خودرو ، ایران‌خودرو برای ارتقای سهم خود در بازار خودروهای شاسی‌بلند، تولید هایما s7 را در سایت خراسان آغاز و زیر ساخت‌های لازم برای ارائه خدمات پس از فروش آن را فراهم کرده است. این محصول بعد از سوزوکی گرند ویتارا دومین نماینده ایران‌خودرو و نشانه دیگری از حضور این گروه صنعتی در بازار شاسی‌بلندها به شمار می‌رود.

نخستین سری هایما s7 در ایران‌خودرو خراسان به تولید رسیده و به زودی وارد کارزار رقابت با حریفان می‌شود. قیمت این خودرو از سوی معاونت بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو اعلام شده تا مشتریان با اطمینان بیشتری نسبت به انتخاب و خرید آن تصمیم بگیرند. هایما s7 در ۲ مدل گیربکس‌دستی و اتوماتیک عرضه می‌شود. قیمت تعیین شده برای مدل گیربکس دستی آن ۷۱میلیون و۹۰۰ هزار تومان و برای مدل دنده اتوماتیک ۷۸میلیون و ۹۰۰هزار تومان است. نگاهی به مشخصات این خودروکه پیش فروش آن به زودی آغاز می‌شود، برتری‌های خاص آن نسبت به سایر رقبا در بازار ایران را نمایان می‌کند.

۲۸۱۶۷_haima-s7-suv-001

بهره‌گیری از طراحی مزدا
شرکت هایما که در سال ۱۹۹۲م تاسیس شده، همواره در مشارکت با شرکت مزدای ژاپن موفق عمل کرده و هایما ۷‌S که روی پلتفرم مزدا ۷CX- بنا شده، حاصل این همکاری است. در طراحی ظاهری این خودرومی‌توانید خطوطی سیال را ببینید که با استفاده از زوایای نه چندان تند، نمایی پخته و در عین حال هیجان‌انگیز ایجاد کرده‌اند. رگه‌هایی از سبک طراحی مزدا شریک تجاری هایما نیز در طراحی این خودرودیده می‌شود. درون کابین خودروی ۷‌S با تکیه بر مد روز در طراحی کابین و عناصر مدرن شکل‌گرفته و کیفیت مواد به‌کار رفته در کابین یک سر و گردن بالاتر از رقیبان است. علم ارگونومی (ارتباط منطقی اجزا با هم) نیز در جای جای کابین قابل لمس است. چراغ‌های جلو با گرافیک زیبا و دِی‌لایت‌های‌شان در ترکیب با حجم‌پردازی گلگیرها، هارمونی خوبی در طرح ایجاد کرده‌اند. درست در بالای چراغ‌های جلو و از روی در محفظه موتور، یک برآمدگی می‌بینیم که با حرکت به سمت عقب از پایین ستون A عبور کرده و خط شانهخودرو را تشکیل می‌دهد و از زیر ستون‌های Bو C گذشته و تا ستونD در انتهای خودرو ادامه می‌یابد. سپر جلو نیز در تناسب با طرح چراغ‌ها، دارای ۲ بخش چند ضلعی در کناره‌هاست که چراغ‌های مه‌شکن را میزبانی می‌کنند.
نیم‌نگاهی به طراحی اروپایی
هایما ۷‌S در نمای کناری هم خوش‌تراش است. ترکیب حجم‌های روی رکاب، درهای جانبی و ستون‌ها، در مجموع تداعی‌کننده ترکیب عناصر ۲ سبک طراحی کره‌ای و ژاپنی است. در واقع در نمای کناری هم باید به طراحان این خودرو نمره قبولی داد، زیرا نمای کناری هرگز خسته‌کننده و تکراری نیست، اما نمای عقب کمی متفاوت است. در این قسمت، سبک شکل دهی‌بدنه بیشتر با سبک خودروسازان اروپایی تناسب دارد. به‌ویژه در فرم‌دهی به چراغ‌های عقب می‌توان تاثیرات سبک آلمانی را دید که البته زیبا هم از کار درآمده است. در پایین سپر عقب نیز ۲ خروجی اگزوز ۴ ضلعی تعبیه شده که چاشنی اسپرتی را به نمای عقب اضافه می‌کند. در کل طراحی این خودرو زیبا و جذاب است و در عین حال این هیجان بعد از مدتی فروکش نمی‌کند و خسته‌کننده نخواهد شد.

۳۴۵۶۱_haima-s7-suv-002

سیستم صوتی تصویری
در بالاترین نقطه، یک نمایشگر ۷ اینچی لمسی قرار دارد که اطلاعات مختلف را برای سرنشینان به نمایش می‌گذارد. تصاویر دوربین دیدعقب و پخش DVD به‌وسیله سیستم صوتی نیز در همین نمایشگر قابل مشاهده است. سیستم صوتی خودرو شش بلندگو دارد که می‌توانند به خوبی کابین را پوشش دهند. کابین ۷‌S به ۴ ایربگ راننده، سرنشین و جانبی مجهز است. آینه‌های جانبی در این خودرو برقی و مجهز به گرمکن هستند. در ضمن این آینه‌ها به دلیل وسعت دیدی که در اختیار راننده قرار می‌دهند، امکان جا به جایی و پارک کردن خودرو در فضاهای کوچک را مهیا می‌کنند.

۱۱۹۲۸_haima-s7-suv-015

سیستم‌های برقی و آپشن‌ها
آینه وسط در این خودرو می‌تواند هنگام دنده عقب رفتن، فاصله خودرو با مانع را برای سرنشینان به نمایش بگذارد. همچنین می‌توانید میزان باد لاستیک‌ها را به کمک سامانه TPMS در همین آینه ببینید. از جمله امکاناتی که ۷‌S را نسبت به دیگر رقیبان متمایز می‌کند، سیستم رهیاب ماهواره‌ای است؛ چراکه بسیاری از خودروهای گران‌قیمت بازار نیز فاقد این سیستم هستند اما در خودرو ۷‌S و چند محصول دیگر ایران‌خودرو می‌توانید از این امکان با جدیدترین نقشه‌ها و مسیرها استفاده کنید. هایما s7 مجهز به فرمان برقی است که باعث می‌شود، دقت در سرعت‌های مختلف به صورت اتوماتیک تنظیم شود. این مهم، ایمنی حرکت به‌ویژه در سرعت‌های بالا را افزایش می‌دهد. صندلی راننده نیز به صورت برقی در ۸ جهت مختلف قابل تنظیم است. برای سرنشینان جلو، سیستم گرمکن صندلی را در نظر گرفته و سرنشینان جلو و به‌ویژه راننده می‌توانند بهترین حالت ارگونومی را نسبت به زاویه دید برای خودشان ایجاد کنند. سان‌روف برقی، چراغ‌های LED، روکش چرمی صندلی‌ها، سیستم ورود بدون کلید یا KeyLess و دکمه استارت( در مدل اتوماتیک)، شیشه‌شوی عقب، کروز کنترل(در مدل اتوماتیک)، ترمزهای دیسکی در هر ۴ چرخ که مجهز به ترمز ضد قفل ABS+EBD هستند، سامانه کمک ترمز BAS، سیستم کنترل کشش TCS و سیستم پایداری ESP از دیگر امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو هستند. ۷‌S برای سرنشینان جلو سیستم گرمکن صندلی را نیز در نظر گرفته است. فهرست بلند بالای تجهیزات رفاهی و ایمنی، این خودرو را در رده شاسی‌بلندهای لوکس قرار می‌دهد و بعضی از امکانات رفاهی و ایمنی آن را باید در خودروهای گران‌قیمت جست و جو کرد؛ در واقع می‌توان گفت ۷‌S بالاترین آپشن‌ها را در مقایسه با رقبای خود دارد.
قوای محرکه
هایما s7 با موتور ۴سیلندر مجهز به سامانه باز و بست متغیر سوپاپ‌ها عرضه می‌شود. این موتور ۴سیلندر دارای ۱۶ سوپاپ برای تنفس بهتر است و می‌تواند با رسیدن به دور ۶ هزار در دقیقه، قدرتی معادل ۱۴۸ اسب بخار را در اختیار راننده قرار دهد. ضمنا نمودار آزمون‌های فنی پیشرانه نشان می‌دهد، در دور ۴۵۰۰‌ گشتاوری معادل ۱۸۰ نیوتن متر زیر پدال گاز قرار می‌گیرد. این خودرو با ۲ گیربکس ۵ سرعته دستی و ۵ سرعته اتوماتیک وارد بازار می‌شود. مدل اتوماتیک دارای رینگ‌های آلومینیومی ۱۷ اینچی است و مدل مجهز به گیربکس دستی از رینگ‌های ۱۶ اینچی بهره می‌برد. ظرفیت مخزن سوخت این خودرو ۶۱ لیتر و مصرف سوخت ترکیبی مدل دستی ۸/۱ و مدل اتوماتیک ۸/۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. این ویژگی، هایما ۷‌S را در رده خودروهای اقتصادی بازار قرار داده و استهلاک پایین، از مهم‌ترین نقاط قوت آن به شمار می‌رود.
اعتماد فنی
این خودرو دیفرانسیل جلو با طول ۴۴۹۸ و عرض ۱۸۳۰ میلی‌متر، خودروی مناسبی برای خانواده‌ها است. هایما ۷‌S در کارخانه ایران‌خودرو خراسان، یعنی جایی تولید می‌شود که یکی از باکیفیت‌ترین خودروهای چندسال گذشته کشور، سوزوکی گرند ویتارا تولید شده است. در نتیجه قابل پیش‌بینی است که این خودرو با کیفیت بالا مونتاژ خواهد شد. همچنین بزرگترین شبکه خدمات پس از فروش کشور متعلق به ایران‌خودرو نیز پشتیبان این خودرو و خریداران خواهد بود.

تولیدات ایران خودرو مازندران از هفته آینده افزایش می یابد

یزدفردا:مدیرعامل شرکت ایران خودرو مازندران گفت: افزایش تولید ایران خودروی مازندران از هفته آینده آغاز می شود.

تولیدات ایران خودرو مازندران از هفته آینده افزایش می یابد

به گزارش  ایرنا، سید امید حسین نژاد روز یکشنبه در همایش مدیران و رئیسان روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان در سالن اجتماعات شرکت ایران خودروی مازندران در شهرک صنعتی رجه در بابل بیان داشت: این شرکت در مازندران ظرفیت تولید ۱۲۰ دستگاه خودرو در روز را دارا می باشد.
وی افزود: متاسفانه در ماههای اخیر به علت مشکلات پیش رو میزان تولید کاهش یافته بود که با توجه به فروش روزهای اخیر شرکت ایران خودرو که با تدبیر دولت انجام شده است از هفته آینده تولیدات این شرکت افزایش خواهد یافت.
وی اظهارداشت: شرکت ایران خودروی مازندران با تولید سه دستگاه خودرو در روز در سال ۸۹ آغاز بکار کرد و امروز با افزایش تولید می تواند نقش موثری در استان داشته باشد.
وی افزود: متاسفانه به علت عدم سند مالکیت شرکت ایران خودروی مازندران ، شرکت با چالش هایی روبرو شده است و برای جذب اعتبارات با مشکل مواجه می باشیم.
حسین نژاد از استاندار مازندران خواست تا پیگیر صدور سند برای این شرکت باشد.
مدیرعامل شرکت ایران خودروی مازندران با بیان اینکه متاسفانه فقدان جاده ترانزیتی در استان تولید کنندگان را با مشکلاتی اساسی مواجه کرده است؛ افزود: تنها با جاده ترانزیتی فیروزکوه که با مشکلات برف و باران و بسته شدن جاده روبرو هستیم ، رونق روز افزون استان را نمی توانیم فراهم کنیم.
وی گفت: تمام قطعاتی که شرکت ایران خودروی مازندران استفاده می کند از داخل استان تهیه می شود و این امر می تواند زمینه اشتغال پایدار را فراهم کند.
وی این را هم گفت که انتظار می رود پیوند صنعت و دانشگاه به صورت حقیقی کمک کار صنعتگران باشد .
وی از همه دانشگاهیان خواست تا در تربیت دانشجویان به این نکته توجه کنند که کار کردن یک افتخار است و نباید همه انتظار پشت میز نشستن را داشته باشند .
حسین نژاد اضافه کرد: زمانی می توانیم از جمله کشورهای پیش رو در جهان باشیم که فرهنگ کار و تلاش در جامعه نهادینه شود.
او در ادامه اظهارداشت: ۳۰ درصد تولید ناخالص ملی در صنعت خودروسازی است و همه باید تلاش کنیم با کمک رسانه ها و دستگاه های اداری رونق روز افزون این صنعت را در پی داشته باشیم و نباید اجازه دهیم این صنعت همانند نساجی به مشکلات مالی گرفتار شود.
در ادامه همچنین رئیس اداره روابط عمومی شرکت ایران خودروی مازندران در این همایش گفت: امیدواریم با برگزاری چنین همایش هایی نقاط قوت و ضعف روابط عمومی ها مورد بررسی کارشناسانه قرار گیرد و این امر زمینه پویایی و زنده بودن روابط عمومی های دستگاه های اداری استان را فراهم کند.
طبری ضمن اعلام آمادگی شرکت ایران خودروی مازندران برای هرگونه همکاری در توسعه روابط عمومی ها و رسانه ها بیان داشت: انتظار داریم روابط عمومی ها با کم کردن تنش ها و بهره گیری از خرد جمعی بتوانند به اهداف مد نظر خود و دستگاه مربوطه که چیزی جز مشتری مداری و توسعه کشور نمی باشد، دست یابند.
وی گفت: نباید به هیچ عنوان به خود اجازه دهیم این نشست ها را کم اهمیت جلوه دهیم بلکه با استمرار این جلسات بتوانیم تدابیر لازم برای برون رفت از مشکلات را فراهم کنیم.
وی نقش رسانه ها را در توسعه یک جامعه بسیار برجسته دانست و گفت: در دنیای امروز رسانه ها دارای جایگاه بسیار برجسته ای می باشند و روابط عمومی ها و خود رسانه ها باید براین اصل اعتقاد داشته باشند.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا