پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی خبر داد: ۱۰۰ هزار نفر در هفته دولت در شهرهای جدید وارد خانه‌های مسکن مهر خود می‌شوند. در این گزارش آمده است: با احتساب اینکه به طور میانگین سه تا چهار نفر عضو هر خانوار هستند و ۳۰ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید سراسر کشور در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید می‌توان تخمین زد ۱۰۰ هزار نفر در واحدهای مسکن مهر این شهرها سکونت پیدا کنند.

 

همچنین، علاوه بر افتتاح ۳۰ هزار واحد مسکن مهر در هفته دولت، به همین میزان نیز تا پایان سال افتتاح مسکن مهر در شهرهای جدید در دستور کار وزارت راه‌وشهرسازی قرار دارد.

 

پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی درباره افتتاح‌های شهر جدید پردیس در هفته دولت نوشت: در شهر جدید پردیس طرح‌های مختلفی به جز واحدهای مسکن مهر آماده است و در صورت تامین آب، برق و گاز، امکان افتتاح ۱۰ هزار واحد وجود دارد. در همین زمینه دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله وزارت نیرو، شرکت‌های آب و فاضلاب و گاز فرصتی را برای تامین این خدمات درخواست کرده‌اند تا بتوانند تا یک ماه آینده خدمات نصب این تعداد از واحدها را آماده کنند.

 

به گزارش «دنیای اقتصاد»، از مجموع حدود 2 میلیون و 300 هزار واحد مسکن مهر در کشور 409 هزار واحد مربوط به سهم شهرهای جدید است که تا پایان اردیبهشت امسال 150 هزار واحد در این شهرها افتتاح شده است.

 

همچنین میانگین پیشرفت فیزیکی مسکن مهر در شهرهای جدید حدود 77 درصد است که نسبت به سایر پروژه های مسکن مهر در سایر نواحی کشور عملکرد شهرهای جدید تاکنون ضعیف‌تر بوده است. این در حالی است که اهمیت افتتاح مسکن مهر در شهرهای جدید از آنجا که قرار است مکانی برای اسکان سرریز جمعیت کلان‌شهرها باشد و در اطراف این کلان‌شهرها احداث شده‌اند، از سایر پروژه‌های مسکن مهر به مراتب بیشتر است. از سوی دیگر، وزارت راه‌وشهرسازی اعلام کرده همچنان پیگیر افتتاح واحدهای مسکن مهر و تامین خدمات زیربنایی این واحدها است به طوری که مدام این موضوع را با سایر وزارتخانه‌های مرتبط مثل وزارت نیرو و نفت پیگیری می‌کند.

 

بنا بر اعلام مسوولان این وزارتخانه در جلساتی که طی چند روز گذشته با مسوولان وزارت نیرو برگزار شده پیگیری‌هایی صورت گرفته تا هر چه زودتر مشکل واحدهای مسکونی فاقد آب و برق رفع و این واحدها واگذار شوند. مسوولان مسکن مهر در وزارت راه‌وشهرسازی بارها اعلام کرده‌اند برای تکمیل خدمات زیربنایی واحدهای مسکن مهر 5600 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، این در حالی است که هم‌اکنون حدود 240 هزار واحد مسکن مهر به دلیل نبود خدمات زیربنایی قابل افتتاح نیستند.




  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا