عبدالرسول عمادی درخصوص افزایش سهم سوابق تحصیلی در پذیرش دانشجویان و سرانجام حذف کنکور اظهار داشت:‌ بر اساس قانون مصوب شهریور سال 92 به تدریج طی پنج سال حداقل 85 ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها بر مبنای سوابق تحصیلی خواهد بود.

به گزارش تسنیم، وی افزود: بر این اساس می‌توان گفت تا زمانی که 85 درصد از ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها بر اساس سوابق تحصیلی خواهد بود، کنکور هرگز حذف نخواهد شد.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت:‌آموزش و پرورش سال گذشته به شورای سنجش و پذیرش دانشجو پیشنهاد داد تا در کنکور 94 سهم سوابق تحصیلی به 35 درصد افزایش یابد اما این موضوع در این شورا مورد موافقت قرار نگرفت.

عمادی بیان کرد: امسال نیز به شورای سنجش و پذیرش دانشجو پیشنهاد خواهیم داد تا سهم سوابق تحصیلی برای کنکور 95 به 35 درصد افزایش یابد چرا که هم‌اکنون سهم سوابق تحصیلی در پذیرش دانشجویان 25 درصد است. شورای سنجش و پذیرش دانشجو هنوز جلسه‌ای را برای تعیین وضعیت سهم سوابق تحصیلی در کنکور 95 برگزار نکرده است.

وی درپاسخ به این پرسش که عنوان می‌شود امتحانات نهایی آموزش و پرورش استاندارد نیست بنابراین نمی‌توان سهم سوابق تحصیلی را در کنکور تا 85 درصد افزایش داد،‌گفت:‌هر تصمیمی که در شورای سنجش و پذیرش دانشجو برای افزایش سهم سوابق تحصیلی اتخاذ شود،‌آموزش و پرورش آن را اجرا خواهد کرد و اینکه عدم افزایش سهم سوابق تحصیلی را به آماده نبودن آموزش و پرورش یا مورد تأیید نبودن نتایج امتحانات مرتبط می‌دانند، به هیچ عنوان مورد قبول ما نیست.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش افزود: آزمون‌ها و امتحاناتی که آموزش و پرورش برگزار می‌کند، متفاوت از کنکور است. تفاوت در شیوه برگزاری آزمون‌ها و سنجش استعداد و سطح یادگیری دانش‌آموزان نباید به این معنا باشد که آزمون‌های آموزش و پرورش از استاندارد لازم برخوردار نیست.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا