یزدفردا "روز دانشجو و هفته پژوهش در دانشگاه اردکان گرامی داشته شد.

در گردهمایی بزرگ دانشگاهیان اردکان که به همت دانشگاه اردکان و با حضور جمعی از مسئولان شهرستان در دانشکده فنی و حرفه ای شهید بهشتی برگزار گردید، روز دانشجو و هفته پژوهش گرامی داشته شد.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی که مهمان ویژه این مراسم بود در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو، دانشجویان را تأثیرگذارترین قشر جامعه عنوان کرد که بایستی به آنها حرمت نهاد.

دکتر محمدرضا تابش افزود: فعالیت دانشجو فقط در مسائل آموزشی و درسی خلاصه نمی شود بلکه دارای حق هم هست و آینده از آن اوست و بایستی به این قشر پرشور و نشاط اعتماد کرد و انگیزه داد تا در محیطی سرشار از اعتماد و امید به آینده تحرک علمی داشته باشد.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون دانشگاهیان مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار امیدواری کرد: دانشجویان با هر گرایش سیاسی بتوانند در دولت تدبیر و امید فعالیت های دانشجویی خود را سامان دهند.

دکتر تابش بخش دیگری از سخنانش را به هفته پژوهش اختصاص داد و مباحثی را که با عنوان«پژوهش و قانون گذاری» تدوین کرده بود برای دانشگاهیان اردکان ارائه داد.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی ضمن اینکه بر علمی بودن و کاربردی بودن پژوهش ها تأکید کرد از دانشگاه های اردکان خواست پژوهش های خود را در موضوعات مبتلابه و مورد نیاز شهرستان از جمله صنعت، اقتصاد، توزیع درآمدها، مهاجرپذیری، محیط زیست و آسیب های اجتماعی سوق دهند.

عضو هیأت امنای دانشگاه های علم و صنعت ایران و یزد با ارائه چند آمار در این حوزه تصریح کرد: در سال جاری مجموعه بودجه ای که دولت و شرکت ها به امر پژوهش اختصاص داده اند6 هزار میلیارد است که اگر محقق شود2/7 درصد از بودجه های عمومی است در حالیکه در سال 1404 بایستی 4درصد از تولید ناخالص داخلی را به امر پژوهش اختصاص بدهیم که رقمی حدود25 میلیارد تومان می شود.

دکتر تابش از دانشگاه ها خواست با تشکیل ستادی با محوریت فرمانداری اولویت های پژوهشی اردکان را با مشارکت شرکت های مستقر در منطقه مورد بررسی قرار دهند.

در ابتدای این گردهمایی رئیس دانشگاه اردکان هم در سخنانی، یاد و خاطره شهدا و به ویژه شهدای گمنام که در دانشکده فنی و حرفه ای شهید بهشتی به خاک سپرده شدند را گرامی داشت و گفت: پیشرفت و امنیت ایجاد شده در کشورمان مرهون جان فشانی شهدای گرانقدر می باشد.

دکتر غفوری چرخابی در ادامه با ارائه گزارشی افزود: در سال 88 که مرکز آموزش عالی به عنوان اولین مرکز آموزش عالی اردکان مستقل در اردکان تأسیس گردید تا به امروز پیشرفت های چشم گیری در دانشگاه اردکان حاصل گردیده است که افزایش رشته ها به 31 رشته، افزایش دانشجو به 1870 نفر،افزایش هیأت علمی به 55 نفر و ایجاد 9 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و راه اندازی ساختمان جدید دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی در سال جاری از جمله این موارد می باشد.

رئیس دانشگاه اردکان همچنین با گرامی داشت هفته پژوهش گفت: در سال جاری 10 طرح داخل دانشگاهی، 4 طرح برون دانشگاهی و 10 جلد کتاب  و  73 عدد مقاله آی اس آی از اعضای هیأت علمی دانشگاه اردکان به چاپ رسیده است.

دکتر غفوری چرخابی با اظهار خرسندی از شکل گیری کانونهای فرهنگی-هنری در دانشگاه اردکان گفت: تأسیس کانونها در سال تحصیلی جاری از جمله افتخارات این دانشگاه می باشد و امیدواریم در کنار تشکل هایی نظیر بسیج دانشجویی به عنوان اولین تشکل دانشگاه و انجمن اسلامی که به زودی مجوز آن نهایی خواهد شد، منشأ خیر و برکت در دانشگاه باشند.

رئیس دانشگاه اردکان در خاتمه با قرائت یکی از سروده های خود با عنوان«جمال بی بدیل گل» شعرش را تقدیم به گل های باغ دانش کرد.

اجرای گروه پیرامید، اجرای گروه رادیو دانشگاه و پخش کلیپی از کانون عکس دانشگاه از جمله دیگر برنامه های این مراسم بود.

 

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا