یزد فردا - مراسم چهلمین روز تدفین شهدای گمنام دوشنبه شب در شهرستان اردکان برگزار شد .

 

 به گزارش یزد فردا دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اردکان دوشنبه شب در این مراسم به بیان جایگاه شهید و شهادت در دین اسلام پرداخت و بر ادامه راه شهدا تاکید کرد .
حجت الاسلام والمسلمین کوثری اضافه کرد: حسرت، غصه و اتمام حجت سه برکت تربیتی زنده نگهداشتن یاد شهدا است .
وی با بیان اینکه در یاد شهدا باید غصه بخوریم چون این سرمایه ها را از دست دادیم تصریح کرد: متاسفانه امروز خون شهدا پایمال می شود و بعضی از مسوولان که به برکت خون این عزیزان به پست و مقام رسیدند با خون شهیدان بازی می کنند .
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اردکان اظهار کرد: آدم غصه می خورد که امروز اسم شهداء هست اما رسم شهدا نیست .
کوثری افزود: ما از همه اقشار اعم از طلبه و دانشجو، اداری و بازاری ، نظامی و انتظامی ، شیعه ، سنی و مسیحی شهید داریم و همه این شهدا بر ما اتمام حجت کردند و هیچکس در روز قیامت نمی تواند بهانه بیاورد که چرا نتوانستم به تکلیف و وظیفه ام عمل کنم .
مراسم گرامیداشت چهلمین روز تدفین شهدای گمنام با حضور امام جمعه، فرماندار ، جمعی از مسوولان ، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، دانشجویان و قشرهای مختلف مردم ولایتمدار و شهید پرور در مسجد دانشکده فنی شهید بهشتی اردکان برگزار شد .
قرائت شعر توسط یکی از شعرای آئینی ، مداحی و عزاداری از دیگر برنامه های این مراسم بود .
یازدهم آبان ماه سال جاری پیکر پاک و مطهر دو تن از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس پس از استقبال ، تشییع باشکوه و با حضور حماسی مردم و مسوولان در دانشکده فنی شهید بهشتی اردکان به خاک سپرده شدند .
اردکان با 85 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا