خبر خوش وزیر آموزش و پرورش برای حقوق معلمان + فیلم
نویسنده : یزدفردا | شناسه خبر : 154879 | تاریخ انتشار : 23 Mehr 1398 - 20:51 | 4665 بازدید

یزدفردا:حسن حاجی میرزایی گفت: با اعمال رتبه بندی، حقوق فرهنگیان تغییر خواهد کرد.

 حسن حاجی میرزایی روز سه‌شنبه در حاشیه آیین افتتاح همزمان حدود ۲ هزار پروژه آموزشی کشور و ۱۰ هزار کلاس جدید درس به صورت ویدئو کنفرانس در شهرستان دماوند در جمع خبرنگاران اظهارداشت: حتی اگر تصویب طرح رتبه‌بندی معلمان مدتی به طول بینجامد هم، این طرح از اول مهر امسال برای معلمان اعمال می‌شود.

حاجی میرزایی گفت: آیین نامه طرح رتبه بندی معلمان در دستور کار کمیسیون اجتماعی دولت قرار دارد که فکر می‌کنم در دو تا سه هفته آینده به صحت دولت برود و پس از تصویب دولت اجرایی خواهد شد.

وی افزود: ممکن است این فرایند تصویب دولت چند هفته‌ای طول بکشد، اما اجرای رتبه بندی و اعمال این ضریب‌ها حتی اگر در آبان یا آذرماه به تصویب برسد، از اول مهر ۹۸ خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش اظهارداشت: براساس طرح رتبه بندی، معلمان متناسب با تحصیل، تجربه، توانمندی و صلاحیت‌های تخصصی و حرفه‌ای به پنج رتبه تقسیم می‌شوند.

حاجی میرزایی بیان کرد: با اعمال رتبه بندی، مقداری حقوق فرهنگیان تغییر خواهد کرد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: ما همه تلاشمان این است که شرایط کار معلمان را از لحاظ آموزش، ارتقای توانمندی، معیشت، بیمه و حقوق بهتر کنیم و اقداماتی را در این حوزه‌ها انجام دهیم.

البته وزیر آموزش و پرورش سوم مهر امسال نیز در نشست خبری خود درباره طرح رتبه بندی معلمان اظهارداشت: امسال دولت در بودجه سال ۹۸ برای اجرای رتبه بندی معلمان ۲ هزار میلیارد تومان اختصاص داده است و برای اینکه کیفیت این رتبه بندی چگونه اجرا شود و معلمان چگونه رتبه بندی شوند، آیین نامه‌ای تدوین شده است که معلمان در پنج رتبه متناسب با تحصیلات، تجربیات و صلاحیت‌های تخصصی و حرفه‌ای رتبه بندی می‌شوند و هر رتبه امتیازی دارد.


برچسب ها
ثبت دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.