اظهار نظر جنجالی فائزه هاشمی :من اسلام را دین کاملی می دانم اما حکومت دینی را نفی می کنم+ فیلم
نویسنده : یزد فردا | شناسه خبر : 125640 | تاریخ انتشار : 04 Mordad 1395 - 17:52 | 12647 بازدید
فائزه هاشمی: حکومت دینی دین مردم را تضعیف می کند/ دختر هاشمی رفسنجانی در محفل اپوزیسیون نظام در سخنان قابل تأملی بیان داشت که دین اسلام را دین کاملی می بینم اما حکومت دینی را نفی می کنم.

یزدفردا"اظهارات جنجالی فائزه هاشمی به سرعت زیاد صدر اخبار ایران را به خود اختصاص داد و همه به دنیال سند اظهارات بودند که مشرق خبر مورد نظر را به همراه فیلم منتسب به او منتشر کرد.

"فائزه هاشمی: حکومت دینی دین مردم را تضعیف می کند/ من اسلام را دین کاملی می دانم اما حکومت دینی را نفی می کنم

دختر هاشمی رفسنجانی در محفل اپوزیسیون نظام در سخنان قابل تأملی بیان داشت که دین اسلام را دین کاملی می بینم اما حکومت دینی را نفی می کنم.

تابناک: دختر هاشمی رفسنجانی در محفل اپوزیسیون نظام در سخنان قابل تأملی بیان داشت که دین اسلام را دین کاملی می بینم اما حکومت دینی را نفی می کنم. به گزارش تابناک تبریز،فائزه هاشمی اخیرا در اجتماع برخی از فعالان فتنه سال 88 با حمله به حکومت دینی گفته است: «من معتقدم که حکومت ها به دلیل اینکه خطاهایی که دارند را به پای دین می نویسند به دین آسیب می زنند و به خاطر همین که دین آسیب نبیند و مردم حالت دین زدگی پیدا نکنند حکومت اگر دینی نباشد بهتر است. من خیلی با حکومت دینی به این دلیل موافق نیستم.»(تشویق حضار)

فائزه هاشمی در محفل سرای قلم و اواخر تیرماه می گوید: «شاید در ابتدای انقلاب گفته می شد که این حکومت با حکومت های دیگر فرق دارد و می تواند اسلام واقعی را پیاده کند ولی در مرور زمان دیدم نه؛ نه تنها حاکمان ما اسلام واقعی را پیاده نکردند بلکه جامعه ما هم نسبت به دین به خاطر عملکرد حاکمیت گریزان شد. مصداق خیلی بارز این موضوع هم حجاب است. اگر ما حجاب خانم ها را با 10 الی 15 سال پیش مقایسه کنیم و برگردیم به اول انقلاب می بینیم سال به سال حجاب کم رنگ تر شده است.»

دختر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در سایر مسائل هم اگر نگاه کنید همین رویه است. به نظر من این نشان دهنده تاثیر یک حکومت دینی است که ارزش های مردم را به طوری در معرض خطر قرار می دهد و آن دینی که مردم به آن باور دارند آن نیز ضعیف شده است.

 

فرزند رئیس دولت سازندگی با ارائه آماری که مشخص نیست از چه منبعی دریافت نموده است، می گوید: در ماه رمضان واقعا چند درصد از جوانان ما روزه می گرفتند. ما در دانشگاه خودمان که بودیم از 80 نفر کارمند من و چند نفر از کارمندان روزه می گرفتیم. در مجموع اگر بشماریم 100 تا از 8 هزار دانشجو هم روزه بودند. بیشتر از این هم نیستند. اینها آثار حکومت دینی است.

 

وی تاکید می کند: مردم به خاطر عملکرد غلطی که به پای دین و به عنوان دین اعمال شده، فکر می کنند که دین آن جامعیت را ندارد و دین مشکلاتی دارد، درحالی که این طور نیست. من اعتقاد دارم اسلام دین کامل است، حتی در موضوعات حقوق بشر که بعضی ها معتقدند حقوق بشر مدرن و امروزی است، در زمان اسلام نبوده، اما مهم نیست که اسم حقوق بشر بوده یا نبوده اگر بگردیم محتویات حقوق بشر در قرآن و در سیره پیامبر و تمام مبانی دینی ما وجود دارد.

دخترمنتخب اول مردم تهران، با بیان اینکه معتقد است اسلام دین کاملی است و ایرادی به آن وارد نمی داند، گفت: دین به شرطی که به روز باشد و مجتهدین ما به وظیفه خود عمل کنند و فتواهای به روز و منطبق با عقل بدهند و از منابع دینی و بخصوص عقل نهایت بهره برداری بشود، می تواند دین کاملی باشد و آن هایی که دین اسلام را می شناسند می توانند دریابند که اسلام دین کاملی است اما متاسفانه حکومت های دینی نتوانستد عملکرد خوبی در حمایت از دین و تربیت دین داشته باشند. به همین دلیل من فکر می کنم حکومت دینی بیشتر دین را خراب می کند و سو مدیریت ها و ظلم ها را به نام دین تقویت می کند که اثر منفی در اذهان عمومی می گذارد.

 

فائزه هاشمی چندی پیش نیز در خانه یکی از محکومان امنیتی بهایی حضور یافت و بعد از اینکه اکبر هاشمی رفسنجانی از فرزندش خواست که در مقابل این کار خود عذرخواهی کند از این مسئله سرباز زد و پا روی حرف پدرش نهاد.

 

فائزه هاشمی در گفتگو با یورونیوز در خصوص دیدار با اعضای فرقه ضاله بهائیت گفته که هیچ کار خلافی نکرده، پشیمان نیست و کسانی که به این دلیل به او حمله می کنند دغدغه دین ندارند.
 
وی می گوید: کجای اسلام گفته می توانیم نسبت به بهایی ها و اصلاح طلب ها و سایر گروه ها چنین رفتارهایی بکنیم و دایره غیرخودی را مدام افزایش دهیم؟ اینها کارکرد سیاسی است کارکرد مذهبی و دینی نیست.

برچسب ها
ثبت دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.