دانلود فیلم داستان پسر معروف تلگرامی و ستره شدنش و پناهنده شدنش
نویسنده : یزد فردا | شناسه خبر : 123793 | تاریخ انتشار : 01 Tir 1395 - 23:11 | 17968 بازدید
پسر پرحاشیه تلگرام چگونه ستاره شد؟

 

(فیلم) پسر معروف تلگرامی پناهنده شد
 
 
"وحید" پسری که با لو رفتن عکس های گوشی موبایلش به شهرت رسید و در مرحله ای با پیگیری پلیس فتا، مدتی را در زندان بود پس از آزادی به ترکیه رفته و پناهنده شده است.

"پسر جنجالی تلگرام" آزاد شد
 

رئیس پلیس فتا ناجا با اشاره به آزادی جوان موسوم به «پسر جنجالی تلگرام» با قرار وثیقه، آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده وی و انگیزه او از اقدام دردسرسازش را تشریح کرد.

سردار کمال هادیانفر  با اشاره به آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده پسر جنجالی تلگرام که انتشار عکس‌هایش با تعدادی از دختران در شبکه‌های اجتماعی خبر ساز شده بود، اظهار کرد: در تحقیقات انجام گرفته مشخص شد جوانی که تحت عنوان پسر جنجالی تلگرام در رسانه‌ها معروف شده بود، تخلفاتی را انجام داده است و شواهد و قرائن نشان می‌دهد که وی شخصاً بخشی از این اطلاعات جنجال‌آفرین را منتشر کرده است.

رئیس پلیس فتا ناجا ادامه داد: با توجه به اسناد و مدارک به دست آمده این جوان به انگیزه بزرگنمایی اقدام به انتشار این مطالب و اطلاعات زده بود و برای قاضی پرونده نیز محرز شده است که وی بخشی از این اطلاعات را شخصاً و به منظور بزرگنمایی منتشر کرده است.

وی گفت: این جوان تا پیش از عید در بازداشت به سر می‌برد ولی پیش از آغاز سال نو با قرار وثیقه مناسب آزاد شد.
 
 

دانلود ویدیو گفتگو با پسر حاشیه ساز تلگرام بعد از دستگیری + جزئیات

 

 پسر پر حاشیه این روزهای فضای مجازی مخصوصا  تلگرام که با انتشار عکس های غیر اخلاقی، برخی گروهها و کانال های تلگرامی را تحت تاثیر قرار داده است با دستور قضایی بازداشت شد.

در پی انتشار تصاویر خلاف اخلاق برخی از خانم ها در فضای مجازی که نقطه مشترک آنها حضور یک شخص در آنهاست، این فرد با دستور قضایی بازداشت و برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار پلیس فتاقرار گرفت.

 

دانلود کلیپ مصاحبه و گفتگو با پسر حاشیه ساز تلگرام

ایسنا هم در این باره نوشت: این جوان، در فیلمی که از خود منتشر کرده است، مدعی شده که موبایلش به سرقت رفته و کسانی که او با آنها عکس گرفته، خواهر و دخترخاله و بستگانش بوده‌اند. او همچنین با تاکید بر اینکه از انتشاردهندگان عکس‌هایش شکایت کرده و تا آخر، پیگیر آنها خواهد بود، هشدار داده که «پلیس فتا حواسش به همه چیز هست». این جمله آخر او، این روزها بسیار در تلگرام بازنشر می‌شود.

دانلود ویدیو

 اسمت چیه؟

وحید.

 چند سالته؟

سی سال.

ــ بچه کجایی؟

تهران.

ــ کجای تهران؟

سعادت‌آباد.

ــ می‌گن یکی از بچه‌پولدارای تهرانی و مازراتی داری…

به‌خدا دروغه. من یه کارگرم؛ یه کارگر ساده؛‌ به‌خدا من نه خونه دارم نه ماشین؛ چه برسه به مازراتی؛ به‌خدا من مستأجرم. وضع مالی‌ام هم خوب نیس.

ــ چرا اینجایی؟

یه‌سری عکس با دوستام توی گوشی‌ام داشتم، برای دو سه سال پیش، که پخش شد…

دوستات؟

آره.

دختر بودن؟

آره.

چند نفر؟

14 تا خانم بودن و 28 تا عکس (سرش را تکان می‌دهد و به گریه می‌افتد) به‌خدا شرمنده‌ام. هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم کارم به اینجا بکشه… به‌خدا پشیمونم.

کل ماجرا رو توضیح می‌دی…

17 آبان، گوشی هوآوی v6 من گم شد؛ توی اون گوشی‌ام یه‌سری عکس از دوستام بود که مربوط می‌شد به سه چهار سال پیش؛ به‌خدا من این عکس‌ها رو پخش نکردم. من حتی توی دادسرای سعادت‌آباد هم شکایت کردم بابت گم شدن گوشی‌ام.

ــ ولی پلیس می‌گه هیچ شکایتی از تو هیچ جایی ثبت نشده.

من گم شدن گوشی‌ام رو به پلیس فتا گزارش نکردم. حقیقتش ترسیدم…

شاکی‌هات می‌گن اغفال شدن…

نه، آقا. همچین چیزی نیس. ولی من از همشون معذرت می‌خوام که عکس‌هاشون پخش شد. به‌خدا پشیمونم.

ــ از خانواده دخترهایی که توی عکس‌هات بودن، خبر داری؟

آره.

چطوره حالشون؟

بده. خوب، عکس دخترشون پخش شده ولی به‌خدا من قصد و نیتم این نبود که مشهور شم. عاجزانه می‌خوام که منو ببخشن.

این عکس‌ها رو کجا گرفتی؟

خونه خودم نبود، خونه دوستام بود، جاهایی‌ که دعوتمون می‌کردن…

ــ اون کلیپ رو برای چی ساختی و گفتی پلیس فتا حواسش به همه‌چی هست؟

اون کلیپ بزرگترین اشتباه زندگی‌ام بود.

ــ قبول داری صادقانه نبود؟

(سرش را پایین می‌اندازد و سکوت می‌کند)

ــ مخصوصاً اون جمله‌ای که گفتی پلیس فتا حواسش به همه‌چی هست…

اگه حواسش به همه‌چی نبود که من الآن اینجا نبودم ولی یه‌سری آدم بی‌کار این حرف منو به‌مسخره گرفتن و باهاش شوخی کردن…

گفتگو با دو شاکی

روژین و سمیرا حدوداً 23 ــ 24ساله‌اند؛ دو دختر از همان 14 دختری که عکس‌هایشان کنار وحید پخش شده و دست به دست می‌شود؛ اصلاً دوست ندارند حرف بزنند و از این نگرانند که دوست‌ها و آشناهای دیگری هم که تا به حال این عکس‌ها را ندیدند، از ماجرا مطلع شوند؛ عصبی‌اند و تندمزاج؛ وقتی در مورد غیرعمدی بودن پخش عکس‌هایشان می‌پرسم، روژین می‌گوید: من هیچ ارتباطی باهاش نداشتم؛ از طریق یکی از دوستام باهاش آشنا شدیم و توی هیچ‌کدام از عکس‌ها هم فاصله نزدیکی باهاش ندارم، ولی وقتی عکس‌ها را توی شبکه‌های اجتماعی دیدم به اون زنگ زدم و اون گفت: “یا با این کار معروف می‌شم یا زندگی‌ام از بین میره…”.

سمیرا هم که حسابی از این ماجرا عصبی است، می‌گوید: 7، 8 ماه پیش بود که با روژین برای گرفتن برنامه بدن‌سازی، خونه مربی‌ام که دوست وحید بود رفتیم؛ اونها به ما تعارف زدند و ما هم قبول کردیم؛ ما توی اتاق نشسته بودیم و اونا داشتن از ما پذیرایی می‌کردن؛ من اصلاً حواسم نبود و داشتم یه‌سمت دیگه رو نگاه می‌کردم که یه‌دفعه یکی از اونا منو صدا کرد؛ تا من صورتم رو برگردوندم اون از ما یه عکس سلفی گرفت؛ من اعتراض کردم و اون هم قول داد که عکس رو پاک کنه… .


حکم دادگاه انقلاب اسلامی برای وحید خزایی پسر تلگرامی

سلام داستان وحید خزایی همون پسری که تصاویر دختران زیادی را در شبکه های اجتماعی نشر کرد برای شما این روزها بسیار اشنا میباشد مردم ایران مردمی حساس هستند و همیشه و در همه حال با شنیدن اینگونه اخبار ناراحت کننده از این مدل حوادث به شدت غمگین میشوند هر عمل و کردار زشتی سرانجام عاقبت خوشی نخواهد داشت خیلی از شما ها و کاربران مختلف تلگرام منتظر حکم دادگاه برای پسری هستید که در تلگرام و گروه های تلگرامی جنجال و سروصدا راه انداخت و باعث برهم زدن و تشویش اذهان عمومی شد سخن کوتاه میکینم و دعوت میکینم شما را به مطالعه و مشاهده حکم قاضی دادگاه و قانون در خصوص نشر عکس های خصوصی دختران در فضای مجازی


مجازات سوءاستفاده از عکس و فیلم‌های خصوصی بر حسب فصل پنجم ماده 17 قانون جرایم رایانه‌ای ،به حبس از 91 روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سوءاستفاده از فیلم و عکس‌های خصوصی و خانوادگی افراد یکی از جرایم قابل توجه کنونی به شمار می‌رود که بخشی از پرونده‌های محاکم قضایی و نیروی انتظامی را به خود اختصاص داده است.
به طور معمول تبهکاران پس از دستیابی به اطلاعات موجود در تلفن‌های همراه یا رایانه افراد، با تهدید به انتشار تصاویر و اطلاعات شخصی، نقشه اخاذی و سوءاستفاده از طعمه‌هایشان را طراحی و اجرا می‌کنند.گاهی اوقات هم سعی می‌کنند تا به این طریق به اهداف شوم‌شان دست یابند.
از آنجا که برخی تبهکاران برای تحت فشار قرار دادن طعمه‌ها، در مواردی بخشی از عکس و فیلم‌های خصوصی مردم را در اینترنت منتشر می‌کنند، به ناچار مجبور به هر نوع باج دادن به شیادان و شیطان صفت‌ها می‌شوند.
فصل پنجم، ماده 17 قانون جرایم رایانه‌ای هم تصریح دارد: هرکسی که به وسیله سیستم‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، صوت، تصویر یا فیلم خصوصی و خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایتش منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا هتک حیثیت شود به حبس از 91 روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.
بنابراین از آنجا که گوشی‌های تلفن همراه وسیله مناسبی برای تهیه فیلم و عکس‌های خانوادگی و خصوصی و همچنین محل امنی برای نگهداری آنها نیست، به شهروندان توصیه می‌شود تا حد امکان از ذخیره کردن این نوع تصاویر در گوشی‌های تلفن‌همراه یا رایانه شخصی خودداری کنند.

همچنین پیشنهاد میشود ببینید ببینید کلیپ ها و عکس های حنجالی وحید خزایی را در لینک پایین

دکتر جبار رحمانی :
پسر پرحاشیه تلگرام چگونه ستاره شد؟
 

 یک انسان‌شناس می‌گوید "تمایل خاصی برای سرک‌کشیدن به زندگی خصوصی مردم در جامعه وجود دارد. این مسئله که نوعی سقوط اخلاقی را نشان می‌دهد به زعم من نه به خود مردم بلکه به نهادهای ناکارآمد اخلاق در جامعه و بی‌اخلاقی‌ها و فسادهای نسل پیشین بازمی‌گردد. در همین راستا پسر پرحاشیه تلگرام علاوه بر اینکه به شهرت رسید، تبدیل به یک قربانی شد".

به گزارش فرارو، دکتر جبار رحمانی –انسان‌شناس و عضو موسسه انسان‌شناسی و فرهنگ- در گفتگو با فرارو در تحلیل اجتماعی اتفاقات پیراموت پسر پرجنجال تلگرام گفت: در ابتدا باید بفهمیم چرا چنین موضوعی در فضای مجازی ایران تا این حد مورد توجه کاربران قرار گرفت. ماجرای این پسر پرحاشیه، چندان هم پیچیده نبود: پسری عکس‌های متعددش با دختران را نشر داد، سپس فیلم کوتاهی از خودش منتشر کرد تا مانع نشر بیشتر این عکس‌ها شود. بنابراین قضیه کاملا معکوس شد، فیلم کوتاه او سبب نشر بیشتر و شکل‌گیری یک جریان گسترده‌تر شد. در وهله اول نشر صرف عکس‌ها چندان هم برای مردم جالب نیست و آن‌ها نمی‌خواهند مشتاقانه خواستار انتشار عکس های سریالی یک پسر یا دختر باشند. به همین دلیل نمی توان این واقعه را صرفا به تعدد عکس‌ها ارجاع داد. 

آیا مردم به دیدن تصاویر شخصی یکدیگر تمایل دارند؟
وی در ادامه درباره اینکه چرا مردم عکس‌های این پسر را نشر و بازنشر کردند توضیح داد: به نظر می‌رسد با توجه به شرایط فرهنگی جامعه در اقشار خاصی، این نوع عکس‌ها چندان هم امور عجیب و غریبی نباشد. ضمن اینکه همه این عکس‌ها دال بر یک رابطه همه جانبه نیستند. برخی از آن‌ها صرفا مبتنی  بر یک رابطه در حد همان عکس بوده‌اند و بس. 
 
رحمانی ادامه داد: واکنش‌ مردم به فیلم و عکس‌های خصوصی افراد هموطن طی سال‌های اخیر نشان‌دهنده این است که تمایل فرهنگی خاصی برای دیدن تصاویر خصوصی مردم وجود دارد؛ نوعی تمایل به کنکاش در اندرونی زندگی مردم  و دیدن زوایای پنهان زندگی دیگران. 
 
این انسان‌شناس با اشاره به خاص شدن مورد پسر تلگرامی اظهار کرد: این مساله اما به طور کلی و به‌واسطه گسترش داده‌های تصویری و صوتی و غیره از زندگی مردم، به مرور ولع به دیدن عکس‌های خصوصی مردم را کمتر و کمتر کرد. در این میان تمایل و ولع برای دیدن عکس‌های خصوصی مردم منوط به شرایط یا موارد خاص شد. به همین دلیل طی سال‌های اخیر زمانی شاهد چنین پدیده‌هایی بوده‌ایم که مورد خاصی بوده است. 

چرا پسر تلگرامی بدل به یک ستاره شد؟
وی گفت: در این میان پسر پرحاشیه تلگرام یک مورد خاص بود، موردی که او را از دیگران متمایز می‌کرد. به نظر می‌رسد که ترکیبی از سه اتفاق در باب او سبب شد او به یک سوژه بسیار جذاب برای فضاهای مجازی تبدیل شود. در ابتدا اوعکس‌های متعددی با دختران مختلف داشت. این موضوع فی نفسه چندان جالب نیست چراکه اطلاع از اینکه بخشی از مردم در اقشار مختلف چنین الگوی رفتاری و ارتباطی‌ای دارند، چندان سخت وعجیب نیست. اما دو اتفاق بعدی او را به یک ستاره تلگرامی تبدیل کرد: انتشار فیملی توسط خود او، و سپس واکنش قوه قضاییه به او.
 
جبار رحمانی با برشمردن دلایلی که منجر به خاص‌شدن اتفاق افتاده پیرامون پسر تلگرامی شده اظهار کرد: در فیلم یک‌ونیم دقیقه‌ای که او منتشر کرده، به بهترین نحو خصیصه‌های مورد نیاز برای جلب توجه مردم وجو دارد: از یک‌سو او مدعی نوعی سلامت اخلاقی و مدعی است که عکس‌ها متعلق به خانواده او (خواهر، زن داداش، دختر دایی و دختر عمه) هستند؛ گویی در این سطح از روابط خانوادگی امکان گرفتن چنین عکس‌هایی هست و مجاز و مشروع است. 
 
وی همچنین در ادامه گفت: از سوی دیگر او یک تنناقض رفتاری دیگر را هم نشان می‌دهد؛ او در عین اینکه مدعی است که "خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی" پیگیر پیداکردن باعث و بانی این مساله است و نوعی اقتدار تهدیدآمیز را برای یافتن و مجازات عاملان این مساله نشان می‌دهد، در همان حال "عاجزانه" از مردم تقاضا می‌کند که از نشر مجدد این عکس‌ها جلوگیری کنند تا با آبروی دیگران بازی نکنند. تناقض سوم در ادعای او برای این است که این خانه و فضاهایی که در عکس‌ها هست و نشان دهنده یک موقعیت بسیار مرفه (مرفه بی‌درد  و عیاش) است. در عین حال او مدعی است که یک کارگر ساده و مستاجر است. 
 
وی تصریح کرد: اما مهمترین نکته نهایی که خمیر مایه اصلی جک‌ها و طنز‌ها شد، جمله پایانی او بود: پلیس فتا حواسش به همه چیز هست. این ویژگی‌های فیلم کوتاه او، خمیر مایه لازم را برای یک جریان طنز در شبکه‌های مجازی ایجاد کرده است. 
 
این انسان‌شناس با اشاره به واکنش قوه قضاییه گفت: واکنش قوه قضاییه و طرح این که او می‌تواند مفسد فی الارض باشد و پخش شایعه‌ای مبنی بر اینکه او محکوم به اعدام شده است نیز به این بحث‌ها دامن زد. حتی بحث هایی حقوقی‌ای هم در گرفت که آیا او واقعا مفسد فی الارض هست یا نه؟ 
 
عضو شورای مرکزی موسسه انسان‌شناسی و فرهنگی همچنین گفت: به‌هرحال این ترکیب سه گانه از محتوای عکس‌ها، فیلم منتشره از او و در نهایت واکنش قوه قضاییه،  او را به یک ستاره تلگرامی تبدیل کرد. 
 
وی درباره پسران دیگری که پس از این عکسهایشان با دخترانی متفاوت در فضای مجازی منتشر شد اظهار کرد: اهمیت این ترکیب در شکل‌گیری سوژه او به حدی است که به خوبی می‌توان با سایر افراد مقایسه اش کرد. جوانان دیگری نیز سعی کردند با انتشار عکس‌هایشان کار او را تکرار بکنند، اما دیگر هیچ‌کدام به موقعیت و جذابیت سوژه او نرسیدند.
 
این پژوهشکر در ادامه به نوع رفتار صداوسیما و رسانه‌ها با این اتفاق پرداخته و توضیح داد: در سطح دیگر می‌توان گفت این پسر به دلیل تجمع تناقض‌های فرهنگی در خودش به یک سوژه بسیار جذاب رسانه‌ای تبدیل شد: او چیزهایی را آشکار کرد که همه می‌دانستند، برخی انجام می‌دادند، ولی کسی هم به روی خودش نمی‌آورد. او زیرپوست شهر را رو کرد. او تغییرات سبک زندگی و اخلاقی را در قشرها و تیپ‌های خاصی به نمایش گذاشت. این پسر نشان داد که الگوهای سنتی رفتاری در یک قالب تنوع‌طلبی لذت‌جویانه تخریب و تضعیف شده‌اند. او همچنین نشان داد که تعارض‌های اخلاقی جامعه، به سست‌شدن هنجارهای سنتی و شکل‌گیری نظام هنجاری جدیدی منجر شده‌است؛ حتی در مصاحبه هایی که در تلوزیون هم پخش شد ما اثری از اینکه نفس این نوع پوشش در مقابل یک مرد غریبه درست نیست، نمی بینیم. 
 
وی تصریح کرد: مساله اصلی و زشتی کار در یک چیز است: انتشار این عکس‌ها و بازی با آبروی مردم. همین و بس. نظام هنجاری جامعه ما حتی در فرمالیستی‌ترین شکل خودش یعنی در تلوزیون به نفس این عمل واکنشی نشان نمی‌دهد، بلکه به پخش آن در شبکه مجازی متمرکز است. گفتارهای این پسر در اعترافات تلوزیونی و اینکه پشیمان است، به خوبی نشان می‌دهد این پشیمانی نه از سر یک ارزیابی اخلاقی، بلکه از سرِ دستگیرشدن و طرح مساله زندان است. 

پسر تلگرامی: قربانی بی‌اخلاقی نسل گذشته
رحمانی همچنین گفت: او قطعا قربانی خوبی برای نمایش قدرت اخلاقی فرمالیستی جامعه خواهد بود. نهادهای فرهنگی و اخلاقی و قضایی جامعه با تنبیه واقعی یا نمادین او، تلاش خواهند کرد قدرت انضباطی و تنبیهی خودشان را به نمایش بگذارند. اما همین نمایش تو خالی نشان خواهد داد که مکانیسم‌های تنبیهی برای کنترل اخلاقی جامعه نه تنها کارگر نیست بلکه منجر به ناکارآمدی بیشتر هنجارهای قبلی خواهند خواهند شد. 
 
این انسان‌شناس در ادامه با اشاره به وضعیت اخلاقی جامعه اظهار کرد: اما اینکه انتشار این عکس‌ها را باید نوعی سقوط اخلاقی دانست یا نه، به نظر می‌رسد مساله را نباید به چیزی کلان و مبهم ارجاع داد. مساله اصلی آنست که نهادهای متولی فرهنگ واخلاق در تربیت از یکسو و فراهم کردن زمینه‌های زندگی اخلاقی از سوی دیگر ناکارآمد شده‌اند.
 
جبار رحمانی با تصریح این موضوع که لذت و شهوت در جامعه بسیار پررنگ شده توضیح داد: قطعا این نهادها به جای پذیرفتن مسئولیت خودشان، قربانیان را مجازات می‌کنند یا در یک مکانیسم رایج، این مساله را به یک امر بیرونی ارجاع خواهند داد. این نوع پدیده‌ها، که در اشکال مختلف در گذشته هم وجود داشته‌اند، امروزه به‌واسطه قدرت رسانه‌ای آشکار شده‌اند. اما بیش از همه بیانگر گسترش تحولی جدی در نظام اخلاقی جامعه و مردم هستند.
 
وی ادامه داد: نظام اخلاقی و هنجارهای مردم عمیقا تغییر کرده‌اند. در این وضعیت تعلیق هنجاری، آنچه که اهمیت پیدا می‌کند نه تعهد اجتماعیِ متقابل، بلکه لذت فردی و مقطعی است. به همین دلیل الگوها و منش‌های فرهنگی و اخلاقی نیز در این موقعیت‌های معلق ناکارآمد می‌شوند. 
 
این انسان‌شناس با اشاره به سیطره شهوت و لذت‌طلبی در جامعه گفت: در چنین وضعیتی ما با موقعیتی مشابه مواجه هستیم که می‌توان آن را شرایط سیطره شهوت و لذت‌طلبی در اشکال مختلفش دانست. وقتی هم که نظام‌های نظارتی و تنبیهی متخلفان ناکارآمدتر بشوند، این شرایط سیطره شهوت گسترش بیشتری پیدا می‌کنند. به نظر می‌رسد آنچه که فساد اخلاقی یا سقوط اخلاقی در نسل جدید نامیده می‌شود، محصول عملکرد غلط نسل قبلی است. آن‌چه که نظام هنجاری را بی اعتبار کرده و این وضعیت آنومیک را شکل داده، نه اراده نسل جدید بلکه عملکرد نسل قبلی است. 
 
رحمانی در ادامه با اشاره به فروپاشیدن اخلاق در نسل‌های قبل می‌گوید: نگاهی به فسادهای اقتصادی و غیره نسل قبل در سطوح خرد و کلان نشان می‌دهد اخلاق پیش از آن‌که در عملکرد چند جوان کارگر مستاجر فروبپاشد، توسط برخی از مسئولان که امروز با پول‌های بیت المال کاخ‌های بزرگی در داخل و خارج برافراشته‌اند، فروپاشیده بود. این جوانان از جمله پسر پرحاشیه تلگرامی در نهایت در ویرانه‌های حاصل عملکرد بزرگان قبلی، تنها به خاک بازی مشغول شده‌اند. 
 
وی همچنی تصریح کرد: به همین دلیل این پدیده‌ها، به خوبی نشان می‌دهند آنچه ویرانی فرهنگ و اخلاق یا سقوط آن‌ها نامیده می‌شود، اگر هم رخ داده باشد، منشا آن جای دیگری است. این پسرک‌های دلخوش به موقعیت مرفهان، قربانیان دیگری هستند از کنشگران و ساختارهایی که منابع را در اختیار دارند. 
 
این انسان‌شناس در ادامه با اشاره به اینکه امکان زندگی اخلاقی در جامعه امروز ایران سخت شده‌است اظهار کرد: به نظر می‌رسد در شرایط فعلی بیش از آن‌که بتوان گفت کنشگران و انسان‌ها دچار سقوط اخلاقی شده‌اند و جرم این وضع را به گردن آن‌ها انداخت، بهتر است بگوییم جامعه امکان زندگی اخلاقی را نه تنها دشوار، بلکه در موقعیت هایی محال کرده است. مدیران و مسئولان جامعه به‌واسطه عملکردشان این شرایط را پدید آورده‌اند. لذا اینکه دخترانی که قربانی پسرانی از این دست می‌شوند، فارغ از سهم خودشان در این ماجرا بیشتر قربانی ساختارهایی شده‌اند که خارج از کنترل ان‌هاست. 
 
وی همچنین تاکید کرد: در مجموعه گفتگوها و طنزهایی که حول این پسر در فضاهای مجازی شکل گرفت، به خوبی می‌توان دید که چگونه سیستم فرهنگ رسمی و مدعیات اخلاقی آن نه تنها ناکارآمد، بلکه دچار کژکارکرد هم شده‌اند. تمسخر ناشی از جوک‌ها نسبت به نظام هنجاری و نهادی رسمی در حیطه اخلاقیات بیانگر آنست که این نظام‌ها و عملکردشان، مشروعیت و مقبولیت خاصی در بدنه جامعه ندارند. روح تلخ خنده نشان از عقب افتادن نهادهای رسمی متولی اخلاق از واقعیت زندگی و عدم کارآمدی آن برای تامین زندگی مبتنی بر سلامت اخلاقی است. 
 
رحمانی با تاکید بر لزوم بازاندیشی در نوع رفتار توسط متولیان و کارشناسان اظهار کرد: به نظر می‌رسد متولیان و کارشناسان قبل از آن‌که در یک نمایش قدرت، این پسرک را تنبیه کنند (مجازات او سرجای خودش)، باید به سهم خودشان و بازاندیشی در نحوه عملکرد و سیاستگذاری فرهنگی واخلاقی خودشان بپردازند. این پسر بیش از آن‌که سقوط اخلاقی را در قشرهای خاصی نشان داده باشد، ناکارآمدی نهادهای فرهنگی و اخلاقی رسمی را نشان داده است. نهادهایی که مدعی و متولی تامین زندگی اخلاقی برای مردم هستند. 
 
وی با برشمردن سطوح ماجرای پسر تلگرامی توضیح داد: به همین  دلیل ماجرای این پسرک تلگرامی را باید در چند سطح دید: آن‌چه که او به عنوان یک تخلف و به‌واسطه شکایت برخی از دختران انجام داده، و آنچه که او به عنوان یک قربانی ساختارهای فرهنگی و نهادهای فرهنگی و اخلاقی بازنمایی کرده است. البته این اشکال افراطیِ لذت‌گرایی همان‌طور که پیشتر گفته شد، بیانگر وضعیت تعلیق و آنومی اخلاقی و هنجاری جامعه است. لذا این نوع سوژه‌ها بیانگر یک تحول فرهنگی و تغییر نظام هنجاری و اخلاقی جامعه هستند. 
 
دکتر جبار رحمانی در انتها گفت: باید قبل از آن‌که نظم جدید به شیوه‌ای رها و بی‌ سروسامان مستقر شود، برای آن برنامه‌ریزی کرد، آن را مطالعه کرد، شناخت و در نهایت سیاستگذاری فرهنگی لازم را انجام داد. البته که این امر در وضعیت فعلی از عهده نهادهای فرهنگی و اخلاقی جامعه بر نمی‌آید، چون این نهادها حتی از شناخت وضع موجود هم عاجزند، چه برسد بر شناخت وضع آینده و برنامه ریزی و سیاستگذاری برای آن. 

ستگیری عامل انتشار عکس جنجالی پسری با دهها دختر در تلگرام

 چندی پیش پخش تصاویر متعدی از یک پسر با دهها دختر در تلگرام و به دنبال ان کلیپی از پسری که ادعا میکرد این تصاویر بستگان وی هستند و از طریق پلیس فتا پیگیری میکند جنجالی شد . یک مقام اگاه به گزارش پارس ناز اعلام کرد متهم انتشار عکس یک پسر با دختران جوان در شبکه‌های اجتماعی به خصوص تلگرام، توسط ماموران پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

 

انتشار تصاویر یک پسر با ده‌ها دختر، خبر جنجالی این روزهای فضای مجازی و کانال‌های تلگرامی است به گونه‌ای که در چندین ساعت این تصاویر دست به دست میان مردم چرخید و منتشر شد.

 

سه روز بعد از انتشار این عکس‌ها، ویدئویی از پسر مشترک در تمامی عکس‌ها منتشر شد که در آن دلایل انتشار آنها را توضیح می‌داد و ادعا کرد موبایلش سه روز پیش دزدیده شده و نیمداند چه کسی این تصاویر را منتشر کرده است و سه روز است دو وعده غذا بیشتر نخورده !

 

فیلم دستگیری این شخص و کلیپ جنجالی وی در مورد پخش تصاویر این دختران را ازین جا ببینید :

 

دانلود کلیپ جنجالی پخش تصاویر این پسر با دختران متعدد

 

این فرد، از پخش تصاویر شخصی خود در گروه‌های تلگرامی ابراز نارضایتی و اذعان کرده به دنبال منبع انتشار تصاویرش است و مساله را از طریق پلیس فتا پیگیری می‌کند.پلیس فتا پلیسیِ که حواسش به همه چیز هست

 

همزمان با انتشار این عکس‌ها در تلگرام و شکایت پسر جوان در این رابطه تحقیقات گسترده‌ای برای شناسایی و دستگیری عامل انتشار عکس‌ها آغاز شد و تیمی از کارآگاهان پلیس فتا به سرپرستی سرهنگ محمدمهدی کاکوان تحقیقات تخصصی را در این زمینه آغاز کردند.

 

ماموران در جریان تحقیقات خود متوجه شدند، بر خلاف ادعاهای مطرح شده در شبکه‌های اجتماعی درباره آقازاده بودن پسر جوان او فردی پولدار نیست. او همچنین عکس‌هایی با یک خودروی میلیاردی در یکی از شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده که این خودرو نیز متعلق به خودش نبوده است.

 

از سوی دیگر عامل انتشار عکس‌ها برای این‌که ردی از خود بر جای نگذارد، عکس‌ها را با کمک ربات در تلگرام منتشر کرده بود. سرانجام پس از تحقیقات گسترده متهم اصلی پرونده شناسایی شد و ماموران با دستور قضایی او را دستگیر کردند.

 

متهم در بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف کرد و گفت: تصور نمی‌کردم پلیس فتا موفق به شناسایی و دستگیری من و افشای نقشه‌ام شود. با این کار قصد خودنمایی داشتم. دوست داشتم به چهره‌ای معروف تبدیل شوم و بهترین راه، انتشار این عکس‌ها بود.یک مقام آگاه در این زمینه اظهار کرد: تحقیقات از متهم در پلیس فتا ادامه دارد و شایعه دستگیری دخترانی که در این عکس‌ها هستند، صحت ندارد.

برچسب ها
ثبت دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.