زمان : 24 Mordad 1401 - 09:38
شناسه : 174996
بازدید : 4086
نرخ سرویس مدارس شهر یزد اعلام شد/ حداقل یک تا سه میلیون برای سرویس دانش‌آموزان دریافت می‌شود رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری یزد: نرخ سرویس مدارس شهر یزد اعلام شد/ حداقل یک تا سه میلیون برای سرویس دانش‌آموزان دریافت می‌شود یزدفردا: فعالی رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری یزد گفت: نرخ سرویس مدارس شهر یزد در سال تحصیلی جدید ۳۵ تا ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش یزدفردا: مهدی فعالی با اعلام نرخ سرویس مدارس یزد گفت: بر اساس ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی آیین نامه حمل و نقل دانش آموزان مصوب سال ۹۷ نرخ خرید خدمات مربوط به حمل و نقل دانش آموزان مدارس هر سال باید توسط کارگروه موضوع ماده ۱۸ آیین نامه پیشنهاد و پس از تصویب شورای شهر و حسب مورد بخشداری برای اجرا ابلاغ شود.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد با بیان اینکه نرخ خودروهای شخصی و خودروهای جمعی شامل مینی بوس در سال تحصیلی جدید ۳۵ تا ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، ادامه داد:  نرخ خودرو مینی‌بوس در سال تحصیلی جدید برای مسافت صفر تا ۵ کیلومتر ۹ میلیون و ۴۰۱ هزار و ۸ ریال و برای مسافت بالای ۵ کیلومتر به ازای هر کیلومتر مازاد ۵۲ هزار و ۱۲۰ ریال به طور سالیانه در یزد محاسبه می‌شود.

فعالی اضافه کرد: نرخ خودروهای سواری یزد برای مدارسی که ۵ روزه یا ۶ روزه دایر هستند متفاوت است به طوری که در مدارس ۵ روزه، برای مسافت صفر تا ۵ کیلومتر ۱۹ میلیون و ۷۴۷ هزار و ۷۸۰ ریال، ۵ تا ۸ کیلومتر ۲۰ میلیون و ۳۰۶ هزار و ۶۸۰ ریال، ۸ تا ۱۲ کیلومتر ۲۵ میلیون و ۸۹۰ هزار و ۳۹۱ ریال و برای مسافت ۱۲ تا ۱۵ کیلومتر ۲۸ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۸۹۹ ریال دریافت می‌شود.

وی با بیان اینکه نرخ خودروهای ون، معادل ۸۰ درصد نرخ کرایه خودروهای تاکسی و شخصی است، ادامه داد: نرخ سرویس مدارس ویژه خودروهای تاکسی و شخصی برای مسافت بالاتر از ۱۵ کیلومتر به صورت توافقی به ازای هر کیلومتر مازاد بر ۱۵ کیلومتر حداکثر ۷۸۱هزار و ۶۶۲ ریال است.

فعالی گفت: در مدارسی که ۶ روزه دایر هستند نرخ خودروی سواری برای صفر تا ۵ کیلومتر ۲۴ میلیون و یک هزار و ۱۴۸ ریال، ۵ تا ۸ کیلومتر ۲۴ میلیون و ۶۸۰ هزار و ۴۲۶ ریال، ۸ تا ۱۲ کیلومتر ۳۱ میلیون و ۹۹۳ هزار و ۳۲۶ ریال و ۱۲ تا ۱۵ کیلومتر ۳۴ میلیون و ۵۹۵ هزار و ۴۱۱ ریال تعیین شده است.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد با بیان اینکه نرخ مراکز پیش دبستانی ۸ ماهه محاسبه می‌شود، یادآور شد: نرخ مصوب اعلامی برای شهر یزد بوده که به میزان ۸ درصد حق بیمه قراردادهای حمل و نقل دانش آموزان به مبلغ کرایه اضافه می‌شود و سایر شهرستان و مناطق باید برابر ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی آیین نامه حمل و نقل دانش آموزان نسبت به تعیین نرخ اقدام کنند.