زمان : 13 Ordibehesht 1401 - 15:17
شناسه : 173582
بازدید : 5127
۶ خواص سیاه دانه و عسل برای زنان/ طرز تهیه و مصرف آن ۶ خواص سیاه دانه و عسل برای زنان/ طرز تهیه و مصرف آن یزدفردا: قطعا شما هم در مورد خواص سیاه دانه و عسل برای زنان چیز‌هایی شنیده اید. به جرات می‌توان گفت که ترکیب سیاه دانه و عسل یکی از مهمترین و اصلی‌ترین ترکیبات در طب سنتی فرهنگ‌های مختلف بخصوص هند است که فواید ارزشمندی برای سلامتی دارد.ا

به گزارش یزدفردا: از آنجایی که برشمردن همه خواص سیاه دانه و عسل کار چندان راحتی نیست. در این مطلب قصد داریم تا با خواص سیاه دانه و عسل برای زنان آشنا شویم و ببینیم خانم‌ها به چه طریقی می‌توانند از این معجون استفاده کنند.

بررسی فواید سیاه دانه و عسل

قبل از اینکه به بحث خواص سیاه دانه و عسل برای زنان بپردازیم بهتر است کمی در مورد خواص عسل و سیاه دانه به صورت جدا بدانیم تا بهتر متوجه شویم که ترکیب این دو چگونه می‌تواند بر بدن ما تاثیر بگذارد.

خواص عسل برای بدن

به طور کلی عسل حاوی انواع ویتامین ها، مواد معدنی، آنزیم‌ها، فلاونوئید‌ها و... است که به عسل خواص آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی ویژه‌ای بخشیده است.

همین خواص آنتی اکسیدانی و ضدباکتریایی باعث شده است که عسل یک درمان موثر و یک پیشگیری کننده عالی برای بسیاری از بیماری‌ها بخصوص بیماری‌های ناشی از ضعف سیستم ایمنی بدن و مشکلات ناشی از رادیکال‌های آزاد باشد.

خواص سیاه دانه برای افراد

در سال‌های اخیر مطالعات بسیاری در مورد اثر عصاره‌ی سیاه دانه بر روی قسمت‌های مختلف بدن در شرایط آزمایشگاهی انجام شده است؛ که از جمله‌ی خواص کشف شده‌ی آن می‌توان به کمک به ایمنی بدن، خاصیت آنتی هیستامینی، آنتی بیوتیک، ضد فشار خون، ضد التهاب، و فعالیت‌های ضد میکروبی اشاره کرد، که بیشتر آن‌ها به ترکیبات کینون موجود در سیاه دانه نسبت داده می‌شود.

خواص سیاه دانه و عسل برای زنان

با توجه به مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره شد سیاه دانه و عسل در کنار یکدیگر می‌تواند خواص ویژه‌ای بخصوص برای خانم‌ها داشته باشد.

چرا که عسل ضمن اینکه خواص ویژه‌ای دارد، باعث می‌شود تاثیرگذاری خواص سیاه دانه نیز افزایش پیدا کند و به این شکل ترکیب این دو ماده را از مصرف تک تک آن‌ها بهتر کند.

۱. خواص سیاه دانه و عسل برای تنبلی تخمدان

یکی از خواص سیاه دانه و عسل برای زنان بهبود و درمان تنبلی تخمدان است. یکی از فواید مهم سیاه دانه تامین آهن مورد نیاز بدن است.

معمولا یکی از دارو‌هایی که پزشکان برای رفع تنبلی تخمدان از آن استفاده می‌کند فولیک اسید است که آهن بدن را تامین می‌کند. این در حالی است که سیاه دانه نیز می‌تواند همین کار را انجام دهد.

در نتیجه ترکیب سیاه دانه و عسل می‌تواند میزان جذب خواص سیاه دانه و املاح موجود در آن را افزایش دهد و به بهبود تنبلی تخمدان کمک کند.

۲. خواص سیاه دانه و عسل برای قاعدگی

سیاه دانه همچنین از قدیم در طب سنتی به عنوان یک قاعده آور شناخته میشده است. یکی از خواص مهم سیاه دانه و عسل تنظیم چرخه قاعدگی و همچنین درد ناشی از آن است.

اگر شما هم از جمله کسانی هستید که چرخه پریودی نامنظم و همراه با دردی دارید، توصیه می‌شود از ترکیب سیاه دانه و عسل استفاده کنید.

۳. سیاه دانه و عسل برای لاغری

بسیاری از خانم‌ها از چاقی رنج می‌برند و به دنبال راه حلی هستند تا چربی‌های خود را بسوزانند. یکی از مورادی که معمولا به خانم‌ها برای چربی سوزی توصیه می‌شود همین ترکیب سیاه دانه و عسل است.

سیاه دانه یک چربی سوز به شمار می‌رود و استفاده منظم از آن باعث می‌شود که چربی‌های اضافه بدن شما از بین برود.

دقت داشته باشید که استفاده بیش از حد از سیاه دانه و عسل به خاطر قند بالای عسل می‌تواند خود باعث اضافه وزن شود.

۴. سیاه دانه و عسل برای زیبایی پوست

یکی دیگر از خواص سیاه دانه و عسل برای زنان را می‌تواند تاثیرات پوستی و زیبایی آن دانست. خواص ضدباکتریایی و آنتی اکسیدانی عسل در کنار خواص ضدباکتریایی سیاه دانه موجب شده است تا این ترکیب به یک داروی بسیار موثر برای از بین بردن جوش صورت تبدیل شود.

همچنین سیاه دانه و عسل می‌تواند با دفع سموم از بدن از بروز جوش‌های پوستی جلوگیری کند.

۵. پیشگیری و درمان سرطان سینه

تحقیقات نشان می‌دهد که خواص آنتی اکسیدانی عسل در کنار خواص سیاه دانه می‌تواند از بروز برخی از سرطان‌ها در زنان بویژه سرطان سینه جلوگیری کند.

سیاه دانه همچنین با تحریک سیستم ایمنی بدن از رشد و گسترش سرطان جلوگیری می‌کند.

۶. پیشگیری و درمان عفونت‌ها

یکی دیگر از خواص سیاه دانه و عسل برای زنان تاثیر بسیار زیاد آن بر درمان عفونت‌ها است. خواص ضد باکتریایی عسل و سیاه دانه موجب شده است تا این ترکیب به یک داروی بسیار قوی برای درمان عفونت‌ها تبدیل شود.

در نتیجه می‌توان از این ترکیب برای بهبود عفونت واژن که یکی از عفونت‌های شایع در بین زنان است استفاده کرد.

طرز تهیه و مصرف سیاه دانه و عسل برای زنان

برای تهیه معجون سیاه دانه و عسل کافی است ۳ واحد عسل طبیعی را با ۱ واحد سیاه دانه نیم‌کوب شده به خوبی مخلوط کنید.

توجه داشته باشید که سیاه دانه را بلافاصله بعد از کوبیدن با عسل مخلوط کنید تا خواص آن از بین نرود.

نحوه مصرف سیاه دانه و عسل

دستور کلی مصرف معجون سیاه دانه با عسل هر ۲۴ ساعت یک قاشق مربا خوری و به صورت ناشتا است.

در بعضی نسخه‌ها از سه قاشق مربا خوری در روز، یکی قبل از صبحانه و ناشتا، یکی بعد ظهر و یکی شب قبل خواب استفاده می‌کنند.

چه عسلی برای ترکیب سیاه دانه و عسل مناسب است؟

بهترین عسل برای درست کردن ترکیب سیاه دانه و عسل، عسل طبیعی و خام است. عسل خام به عسلی گفته می‌شود که حرارت ندیده باشد. چرا که با حرارت دادن عسل بخش زیادی از خواص آن ازبین می‌رود.

اگر به دنبال عسلی طبیعی و خام هستید، اما فروشنده و یا زنبوردار معتمدی را نمی‌شناسید. می‌توانید از طریق لینک زیر و از فروشگاه روستایی اقدام به خرید عسل طبیعی و آزمایش شده کنید.