زمان : 28 Farvardin 1401 - 12:12
شناسه : 172997
بازدید : 4276
شناسایی ۱۳۶ حلقه چاه غیرمجاز در تفت و مهریز رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های تفت و مهریز: شناسایی ۱۳۶ حلقه چاه غیرمجاز در تفت و مهریز رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های تفت و مهریز از شناسایی ۱۳۶ حلقه چاه غیرمجاز در سال گذشته در این دو شهرستان خبر داد.

به گزارش یزدفردا: حسین ابراهیمی با ارائه گزارشی از اقدامات حفاظتی این اداره در سال گذشته گفت: با تلاش و اقدامات خوب گروه‌های گشت و بازرسی و در راستای حفاظت از آب‌های زیرزمینی، ۱۳۶ حلقه چاه غیرمجاز که در بخش کشاورزی، گلخانه‌ای و سایر مصارف در شهرستان‌های تفت و مهریز مورد بهره برداری قرار می‌گرفت شناسایی و از این تعداد، ۱۱۷ حلقه چاه غیرمجاز مسدود شد.

وی همچنین از ۱۸ مورد اقدام حفاظتی شامل جمع آوری خطوط انتقال آب غیر مجاز، توقیف ادوات حفاری غیرمجاز و کاهش منصوبات چاه‌های غیر مجاز در سال گذشته خبر داد و افزود: علاوه بر این، تعداد ۶۳۱ مورد گزارش از سامانه‌های بازرسی ارسال شده است.

ابراهیمی اظهار داشت: تاکنون ۹۰ درصد چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند مجهز شده و یا در مرحله نصب کنتور هستند و در رابطه با ۱۰ درصد باقی مانده طبق هماهنگی با اداره برق نسبت به قطع برق چاه‌ها اقدام شده تا به محض آخر قرارداد، برق چاه‌ها وصل خواهد شد.