زمان : 05 Bahman 1400 - 09:01
شناسه : 171002
بازدید : 3425
۳۵ عملیات امداد و نجات هلال احمر یزد در دی ماه مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد: ۳۵ عملیات امداد و نجات هلال احمر یزد در دی ماه مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد: ۲۸۹ نفر در دی ماه دچار حادثه شده که امدادگران هلال احمر به یاری آنان شتافتند.

به گزارش یزدفردامحسن حرازی زاده یزدی گفت: ۳۵ عملیات امداد و نجات در یک ماه گذشته شامل هشت عملیات برف و کولاک، ۱۰ عملیات جاده ای، هفت مورد خدمات حضوری، ۲ مورد عملیات سیل و آب گرفتگی، پنج مورد خدمات شهری و سه عملیات کوهستان بوده است.

حرازی زاده افزود: طی این عملیات‌ها ۲۸۹ نفر دچار حادثه شده که ۸۲ نفر در حوادث برف و کولاک، ۳۰ نفر در حوادث جاده‌ای، ۱۶ نفر در خدمات حضوری، ۱۵۲ نفر در خدمات سیل و آب گرفتگی، ۶ نفر در خدمات شهری و ۳ نفر در عملیات کوهستان از خدمات هلال احمر بهره‌مند شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد ادامه داد: به دنبال این عملیات ۴ نفر نجات یافتند که توسط آمبولانس هلال احمر به نزدیک‌ترین مراکز درمانی انتقال داده شدند.

حرازی زاده افزود: ۱۵۰ نفر از نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر استان در قالب ۳۹ تیم به همراه ۱۵ دستگاه آمبولانس در عملیات‌های امدادی حضور یافته و به اجرای چهار مورد عملیات رهاسازی با همراه داشتن تجهیزات لازم امدادی به خدمت رسانی به حادثه دیدگان پرداختند.

وی میانگین زمان حضور نجاتگران جمعیت هلال احمر استان در صحنه (از اطلاع تا حضور در صحنه) را ۱۹ دقیقه و ۶ ثانیه و همچنین مدت زمان آغاز تا پایان عملیات را یک ساعت و ۲۵ دقیقه و ۴۸ ثانیه اعلام کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: کلیه پایگاه‌ها در تمام شعب هلال احمر استان آمادگی کامل برای اسکان اضطراری در راه ماندگان را در محور‌های مواصلاتی استان دارند و شماره ۱۱۲نیز به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به هموطنان در سطح استان خواهد بود.