زمان : 04 Bahman 1400 - 18:33
شناسه : 170996
بازدید : 3449
موزه بلدیه در یزد ایجاد می شود با دستور شهردار شهر میراث جهانی یزد؛ موزه بلدیه در یزد ایجاد می شود شهردار شهر میراث جهانی یزد با صدور حکمی مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری را مامور راه اندازی موزه بلدیه یزد کرد.

به گزارش یزدفردا: ابوالقاسم محی الدینی با توجه به ضرورت حفظ و نگهداری از اقلام، ادوات و اسناد ارزشمند موجود در شهرداری یزد، با صدور حکمی حامد سلطانی مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد را مامور راه اندازی موزه بلدیه یزد کرد.

متن ابلاغ شهردار یزد خطاب به مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد بدین شرح است:

امروزه موزه‌های تخصصی حوزه مدیریت شهری به عنوان شناسنامه شهرها قلمداد می‌شوند که در شناساندن سیر تاریخی تحولات شهری، حفظ و نگهداری از اقلام، ادوات و اسناد ارزشمند شهر و در نهایت ایجاد و تقویت حس تعلق شهروندان به هویت ارزشمند شهر نقش بسزایی ایفا می‌کنند.

با توجه به وجود اقلام و اسناد قدیمی به دست آمده از پروژه‌های عمرانی و خدماتی مناطق و سازمان‌های شهرداری و همچنین برجای ماندن گنجینه‌های معماری و آثار متنوع فرهنگی و اجتماعی در دوره‌های مختلف مدیریت شهری، تأسیس موزه "بلدیه" اهمیت بسزایی دارد.

لذا بدینوسیله به جناب‌عالی ابلاغ می‌شود با رعایت اصول تخصصی و استانداردهای ایجاد موزه نسبت به تاسیس و بهره‌برداری از موزه بلدیه با نظر مستقیم اینجانب اقدامات لازم معمول دارید، ضمناً مجموعه‌های شهرداری اعم از معاونت‌ها، مناطق و سازمان‌ها مؤظف به نهایت همکاری با مدیریت مذکور در فراهم آوردن و در اختیار گذاشتن اشیاء، اقلام و اسناد مورد نیاز این موزه هستند.

راه اندازی این موزه علاوه بر حفاظت و نگهداری هرچه بیشتر از اقلام، ادوات و اسناد ارزشمند موجود در شهرداری، زمینه معرفی آن به شهروندان و علاقه مندان این حوزه را فراهم می کند.